@Zonnetje: Gefeliciteerd! Hier een 1-eiige-tweeling die samen de placenta én het vruchtzakje delen. Dit komt weinig voor... Hier al zeer regelmatig (Lees: bijna wekelijks) op controle. Ik weet nu al dat de baby's in ieder geval met 34 weken geboren zullen worden door middel van een keizersnede. Als je vragen hebt: stel ze gerust! Er komt veel op je af...
Maci, waarom bij 34 weken al? Ik met 37 weken, maar bij jou delen ze de vruchtzak natuurlijk. Is het daarom?
Ja inderdaad omdat ze samen in t zakje zitten is er meer kans op verstrengeling van de navelstreng. Omdat ze groter worden en daardoor de navelstrengen aan kunnen trekken.
Wat een leuke reacties van jullie. Mams gefeliciteerd en een mooie verjaardag voor jullie vandaag. Sasje24 leuke foto, bij mij indd nog geen vliesje te bekennen maar die echo was met 6wkn dus inmiddels kan er wel n vliesje zichtbaar zijn. Volgende week moet ik terug en heb nu al de zenuwen. Ik heb vannacht gedroomd dat ik 2 meiden ga krijgen, 2 roze wit gestreepte pakjes hadden ze aan, dat was zo gek. Maar bij mijn dochter had ik ook gedroomd over n meid. Vanmorgen wederom misselijk en gespuugd. Kom net terug vd winkel, had zware boodschappen in de handen en kreeg ineens krampen. Ben vlug na huis gegaan en lig nu met buikpijn op de bank. Hebben jullie dat ook gehad? Ik hoop dat het goed blijft gaan, met kerst willen we het vertellen aan onze ouders. Ben benieuwd hoe die reageren als het daadwerkelijk een tweeling wordt. We hebben er bewust voor gekozen om te wachten na de echo van volgende week dan weten we het zeker. Ik wil best n foto plaatsen maar kan dat ook zodat alleen jullie deze zien ? Wil niet dat iedereen deze kan zien die googled ivm privacy.
uhm ik heb met 6 weken ook mijn eerste echo gehad en toen was ook al duidelijk het vlies te zien hoor dus ga er maar vanuit dat het een eiig zal zijn!! hier ook protocol 1 eiig met 34/35 weken ks!! en 2eiig loopt een onderzoek naar wat beter is om te bevallen....dus ik moet wachten tot onderzoek is afgerond hoe ik ga bevallen hihi!
Zonnetje; welkom hier! En hier was het ook wel een schok hoor, alhoewel de kans er bij ons wel in zat, aangezien we 2 embryo's terug hebben laten plaatsen. Maar toch heb ik er wel echt een heel tijdje aan moeten wennen. Mams; oh god ja, dat heb ik ook! Ik krijg echt telkens de vraag: "oh, jij hoeft niet lang meer hè?" Of: "laatste loodjes?" Maar ik zeg dat idd altijd dat het een tweeling is. En over het algemeen krijg ik dan ook wel die "geschrokken" gezichten. En ook ik ben bang voor de bevalling! Zeker nu blijkt dat ons meisje (die als eerste moet komen) toch wel aan de "zware" kant is. Ik vind het ook echt dood eng!!
hai meiden, Hier nog iemand bij wie het vlies heel duidelijk was bij eerste echo en nog wel dus ik denk dat het toch ook 1 eiig is bij jou. Ik weet eigenlijk niet wat het beleid hier is, zal het maandag eens vragen aan de gyn. Ik meende 37 a 38 weken... Ben heel moe vandaag ben al vanaf half 5 klaar wakker... nou ja klaar wakker nu niet meer maar als ik nu ga slapen dan heb ik weer een feest nacht. Hier ook steeds de vraag of ik voor een kerst kindje ga. Nou nee dat hoop ik niet zeg ik dan. En dan kijken ze je aan.... begin maart????? hahahaha... Maar ik weet dan weer dat ik dat niet zal halen. Maar als je dan zegt het zijn er twee dan snappen ze het opeens weer wel. En dan de opmerkingen, zo dat wordt zwaar... Ja zal best ik heb geen vergelijk dus ik weet niet wat het is om 1tje te hebben en ik zal er ingroeien dus tja... Ik hou het hierbij... MOE MOE MOE....
Vandaag erg bloedverlies. Echo laten maken , slecht nieuws. Indd een tweeling die samen een placenta deelde. Beide hartjes zijn gestopt. Komende week terug om te kijken hoe het verder is. Indiend niet afgekomen dmv medicatie gaan doen of curettage. Voor jullie heel veel geluk in de zwangerschap en geniet ervan. Liefs mij
Ohh zonnetje wat een naar bericht zeg ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd veel liefs
Dankje allemaal. Ik ben er ook kapot van. Heb sinds gisteravond geen bloedverles meer gehad. Ik heb ergens nog n beetje hoop dat het goed komt. Er gaat zoveel door mn hoofd nu. Ik vrees dat t niks meer word en.moet het gaan accepteren wat heel moeilijk is. Maar Wat denken jullie, zou het ook kunnen dat het hartje gewoon even niet zichtbaar was? Wellicht door t bloedverlies ? Ik las namelijk ok iets over diapauze . Dat zal het beslist niet zijn omdat we vorige week wel 2 kloppende hartjes hebben gezien en nu geen maar je hoopt toch nog stiekem op beter nieuws en dat ze zich gewoon vergist hebben
Zonnetje: ik snap dat je hoop krijgt als het bloedverlies gestopt is. Ik heb geen idee of het mogelijk is dat de hartjes tijdelijk niet te zien zijn. Anders gewoon voor de zekerheid nog een echo laten maken. Daar doen ze vast niet moeilijk over!
Ja ik kan komende week terug voor n echo Leef nu weer in onrust. Heb al 2 onrustige weken gehad, nu deze week ook weer ,alles duurt me te lang dan blehhh :x