Vandaag ben ik bij de verloskundige geweest voor controle. Zij kon de hartslag niet vinden met de dopetone. Ze zei er ook bij dat het vaker voorkomt bij die termijn. Ik heb dinsdag weer een afspraak. Mijn termijnecho met 10 weken was wel gewoon goed. Wie heeft dit ook gehad rond dit termijn?
gebeurt vaker met dit termijn hoor dat ze het niet kunnen vinden. maar als je ongerust bent en dat zou ik wel zijn zou ik vragen om een echo al is het maar om je gerust te stellen
Dat had ik ook met 12 weken. Ze zei wel vooraf dat je het misschein niet hoort en dat dat niets hoeft te beteken. Zie banner
Dat stelt me wat meer geruster. @esje1981 ik heb dinsdag een afspraak op de locatie waar er ook een echo apparaat aanwezig is.
Bij mijn dochters beiden met 11-12 weken wel, maar deze keer lukt het niet zelfs nu nog niet... De reden dat mijn baarmoeder heel groot is en de baby natuurlijk in verhouding heel klein en hij heeft een hekel aan de doppler dus zodra die eraan komt zwemt hij snel wel... Zowel met 12 als met 15 weken niet gelukt! Gelukkig kreeg ik gelijk een echo erachteraan elke keer...
Dat zei ze van tevoren ook tegen mij. Zijzelf was er eigenlijk heel rustig onder. Ik schiet dan gelijk in de stress omdat ik meerdere miskramen heb gehad.
Ik heb het ook gehad maar kreeg toen wel gelijk even kort een echo omdat je je anders alleen maar zorgen zit te maken, zoals jij nu. Vervelend dat je tot dinsdag moet wachten.
Ja echt vervelend. Maar de vestiging waar ik was is geen echo apparaat aanwezig. Vind het ook echt nu spannend worden. Toen ik daar was dacht ik nog oh nou komt goed dinsdag. Maar toen ik buiten liep onderweg naar huis kreeg ik toch de kriebels zou het weeer mis gaan. Bah.
Misschien niet heeeel erg in de buurt, maar als je een pretecho wil, zou ik naar Elly Verduyn in IJmuiden gaan. Zij doet ook 20-weken echo's en ze kan al heel vroeg zien of je kindje iets mankeert. Ze heeft meer dan 25 jaar ervaring. Ze had met 13.5 weekjes het geslacht gezien trouwens.
Ook al waarschuwen ze van tevoren dat ze het niet altijd kunnen laten horen, ze kunnen beter niets met die doppler doen als ze geen andere manier hebben om het hartje te laten horen. Zoals je aan de reacties in dit topic ziet betekent het dus gelukkig niks als je niets hoort maar het is gewoon niet prettig natuurlijk. Komt goed dinsdag, let maar op😊
Oh toevallig ik was van de week op zoek naar een adresje voor een pretecho met geslachtsbepaling. Ik ga meteen even googlen. Dank je!
jah hoop t zo zal meteen mijn echo foto laten zien dan hier. gelukkig moet ik morgen en maandag werken van het weekend een verjaardag dus kan mijn gedachten toch wat verzetten.
Geen dank! Elly is een supercoole aardige vrouw die echt de tijd voor je neemt en uitgebreid de metingen voor je doet. Bij mij ging ze uitgebreid haar beentjes, hoofd, armpjes en hersenen opmeten. Ik stond dus niet met 5 min al buiten. Die echobureau heet 3DBabywatch :: Babywatch :: Ik zou wel zsm een afspraak maken omdat ze lange wachttijden heeft en expliciet om Elly vragen. Maar maak je geen zorgen. Die hartslag is vaak niet te horen met 12 weken. De mijne was pas te horen met 13.5 weken (bij die echobureau dus). Komt helemaal goed meis!
Jeetje wat vervelend,wat raar dat ze je dan niet even doorsturen zeker omdat je ook zegt dat je meerdere miskramen heb gehad... Sterkte met wachten en hopelijk is alles goed!
Het gebeurt vaker, soms ook nog wel met 13 of 14 weken. Het is geen reden tot onrust, al begrijp ik heel goed dat dat voor jou anders voelt. De tip van Nahla is sowieso een goede tip (Elly is top!) maar als je denkt dat je voldoende afgeleid bent om te wachten tot dinsdag, dan is dat ook geen verkeerde keuze. Sterkte met wachten, en probeer het een heel klein beetje los te laten dit weekend. Echt, het gebeurt veel vaker!
Eigenlijk raar dat ze het wel probeert met de doppler terwijl er een grote kans is dat het nog niet lukt, dat maakt jou alleen maar onzeker. Ik ben overigens ook bij Elly geweest, met 14 weken al voor geslachtsecho. En ze had het correct
Ik moest met 13 weken terug komen. Hier had ze zelfs nog moeite om het hartslagje te vinden, terwijl de echo echt zooo duidelijk was. Het was even goed zoeken, uiteindelijk gevonden om vervolgens weer te mogen zoeken want het kindje schoot gelijk de andere kant op Het is dus gewoon erg vroeg om snel en goed het hartje te vinden, zeker als je kindje goed verstopt zit. Zou me nog niet al te veel zorgen maken!
Heel begrijpelijk hoor, dat je er van in de stress schiet! Wat zou 't toch fijn zijn, als we een "luikje" in onze buik hadden, om af en toe even naar binnen te spieken. Maar het kan idd heel goed voorkomen. Bij mij was dat met 26 weken ook nog wel eens zo, dat het niet lukte om de hartslag te monitoren met de ctg. Had bib net even dat ene hoekje gevonden, waar 't niet lukte. Tsja... slimme kindjes