Goedenacht Met 28 weken heb ik aan de weeenremmers gelegen. Nu lag ik vanaf zondag tot aan woensdag opnieuw aan de weenremmers. Helaas mocht ik nog niet naar huis omdat ik gisteren opnieuw weeen had en de ontsluiting verder is toegenomen. Zojuist rond half 12 zijn mijn vliezen spontaan gebroken maar nu heb ik geen enkele harde buik meer... Heeft iemand ervaring met gebroken vliezen rond dit termijn? Hoe is dat verder verlopen?
Bij mijn zoontje zijn mijn vliezen op 33+4 spontaan gebroken. Ik heb toen in het ziekenhuis nog weeënremmers gekregen maar deze hadden geen effect dus zoontje is dezelfde avond nog geboren. Hij heeft tot 36w op neo moeten liggen omdat dat hier de regel is maar verder alles oké met hem
34.5 gebroken vliezen (niet eens volledig) met 35 weken geboren. De weeën begonnen met 35.6 had alleen niks in de gaten en met 35 zetten ze echt door.
Vroegtijdig gebroken vliezen en 2 dagen later had ik mijn baby in mijn armen. Ik hoop dat jouw beeb nog even mag blijven zitten!
Bedankt voor jullie reacties. Ik had al behoorlijk wat ontsluiting de avond voordat mijn vliezen braken, dus de verwachting was dat als mijn vliezen spontaan zouden breken hij er zo zou zijn. Blijkt dus anders te zijn... Zojuist een gesprek met de verloskundige gehad. Als het nu 24 uur lang rustig blijft dan mag ik misschien morgen naar huis. Dit is wel afhankelijk van hoe alles gaat: temperatuur, ctg etc. Momenteel is hij nog het beste af binnen maar omdat de kans op infectie aankomende tijd wel toeneemt gaan ze mij sowieso inleiden met 36 weken. Wel fijn om nu te weten waar wij aan toe zijn.
edit trouwens ik bedoelde met 34.6 werden weeën erger en met 35 geboren. Maar ik mocht echt niet naar huis hoor. Ik werd in een rolstoel gedrukt de NEO opgereden om te zien waar mn kleintje kwam te liggen. Ik moest blijven totdat de baby geboren werd ivm infectiegevaar. Vind het heel apart dat ze je laten gaan, juist door infectiegevaar. Hoe weet jij thuis dat je mogelijk een infectie hebt?
Ja dat begreep ik inderdaad Ik heb de couveuseafdeling en dergelijke tijdens mijn vorige opname gezien en wij hebben toen ook een gesprek gehad met de kinderarts over wat er allemaal kan gebeuren. Ik heb nog geen instructies daarover gekregen. Het is nu vooral de vraag of het niet gaat doorzetten, maar voorlopig blijft het nog rustig. Het enige dat ik weet is dat ik dan vaker op controle zou moeten komen en ik heb net van iemand anders gehoord dat dit vanaf 34 weken wel gebruikelijk is.
Ik had met 35 weken scheur in mn vliezen, dus niet totaal gebroken vliezen, lichte weeën gehad wat niet doorzette, uiteindelijk met 37+5 ingeleid en volgende dag bevallen. Moest wel elke dag ctg en 3x per week bloed prikken om te kijken of er geen infectie was. Infectie had ik pas na bevalling "gelukkig". Hopelijk blijft jou kleintje nog even bij je
Oh fijn dat hij/zij nog even bleef zitten. Ze denken dat mijn vliezen wel volledig gebroken zijn. Had een hele plas vruchtwater en nu blijft het ook steeds lopen(bah). Ik verwacht inderdaad dat het bij mij ook zoiets zal worden tenzij het natuurlijk gaat doorzetten. Alleen zullen ze mij dus met uiterlijk 36 weken inleiden.
Elk ziekenhuis zn eigen voorwaarden zo zie je maar weer. Mijn vliezen waren trouwens niet helemaal gebroken ook een scheur. Succes met de situatie!
Hier braken ze destijds met 35.4 en 12 uur later werd die geboren. Hier gingen de sluizen echt open Succes en sterkte! Hij heeft 12 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Ben benieuwd hoe het nu is. Bij mij braken mijn vliezen bij 32 weken. Ik werd meteen opgenomen met weeën remmers. Ik bleef vruchtwater verliezen maar alles was verder rustig. Op dag 4 na opname zeiden ze dat ik de dag erna naar huis mocht maar ze werd een dag later plots toch geboren. Ze heeft er maar 10 dagen gelegen, ging erg goed met haar. Elke dag in je buik is winst.
Hier met 31 wkn & 5 dgn vruchtwater verlies(waarschijnlijk hoge scheur) (weeën remmers en longrijping gehad) Diezelfde nacht wel weeën Geen ontsluiting Na een week mocht ik naar huis met elke dag een ctg en om de dag bloed prikken om te kijken of er (g)een infectie op trad Uiteindelijk is ze geboren met 35 wkn 2 dgn