Zwanger van halfbroertje ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blondje010, 3 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Haha, lekker als de titel je een totaal verkeerd beeld geeft van het topic.

Hier ook een samengesteld gezin. De heren komen gewoon als broers op het geboortekaartje te staan. Als het zover is ;)

2. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ik heb eigenlijk ook een half broer maar voor mij is hij gwn een broer en geen half...vind het zo raar klinken half

3. blondje010

5 apr 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey meiden, wat een hoop berichtjes hihi
    Hij komt er zeker niet op te staan als half broertje van...
    Hebben nu gekozen voor broertje van...
    Uiteindelijk noemen hun het natuurlijk gewoon broertje

Thnx voor de berichtjes

4. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Hahaha, ik dacht na het lezen van de titel ook: Nou komt het!:$

5. Iba

Iba Actief lid

26 mrt 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja gewoon broertje vind ik.. Mijn vader heeft een vrouw leren kennen met 2 kinderen.. Ikzelf was toen 5 jaar.. Ik ben met hun opgegroeid en zie hun ook als m'n echte broers hoor! Noem ze ook zo!

Jullie zijn een samengevoegd gezin.. Om dat dan half of stief te noemen...klinkt een beetje Assepoester achtig😋 Een gezin is een gezin en doe vooral wat jullie fijn vinden en het zien.. En maak je niet druk om de buitenwereld 😊

6. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Nu we het er toch over hebben, de kinderen van mijn man zijn er om het weekend ongeveer en wonen dus niet hier. Bovenaan de kaart staat 'Dolgelukkig etc met onze dochter en ons zusje'..

Onderop stond: trotse ouders en dan onze namen en het adres + telefoonnummers. Zet ik ergens ook nog de namen van de kinderen neer eigenlijk? Ze mogen er van mij uiteraard op, want er staat ook 'zusje' maar ik weet niet zo goed waar we hun namen dan zetten? Hoe doen ouders met meerdere (eigen) kinderen dat?

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De kinderen die ik ooit in de klas heb gehad noemden hun half-broertjes en zusjes vrijwel allemaal gewoon 'broer' of 'zus'. Zeker als ze in hetzelfde huis wonen of elkaar in ieder geval heel regelmatig zien. Als de afstand groter was, dan noemden ze het soms wel hun half-broer of -zus.

Zelf zou ik het woordje 'half' ook weglaten. Ik vind dat toch altijd klinken als 'minder'.

8. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben gewoon gezet grote broer: de naam
    Gaan we nu weer zo doen maar dan grote zus er ook bij.
    Halfzusjes zijn voor hen gewoon als broer en zus hoor

Deel Deze Pagina