Kans op missed abortion?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jongemama1993, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Hallo dames,

Sorry dat ik over het algemeen zoveel vraag over zwangerschap en de minder leuke kanten... Ik herken mezelf er niet eens meer in haha.

Ik ben weer eens op internet wezen kijken, en ik kwam het woord mission abortion tegen. Lijkt mij heel erg om mee te maken!!

Maar hoe groot is de kans dat een jonge vrouw dat overkomt?
    Ik ben 8,4 week zwanger (met 6 weken en 7,4 week een echo gehad met een kloppend hartje, maar heb begrepen dat een kloppend hartje geen garantie bied.
    De 23ste van deze maand heb ik weer een echo (met 10,5 week) en ik ben erg ongerust dat het hartje niet meer klopt.

2. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Meestal gaat het gewoon goed. Ik zou proberen er gewoon van te genieten. Dat is lastig als je alle verhalen leest, maar realiseer je ook dat de meeste mensen pas gaan zoeken als er al iets is gebeurt.
    Heel veel plezier bij de echo alvast.

3. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Tjsah.. Het kan je altijd overkomen, jong of niet. De meeste zwangerschappen gaan over het algemeen gewoon goed. Dus focus je daar maar op.

Ik was 24 toen ik voor de eerste keer zwanger raakte en dat werd dus een missed abortion met 8, 5 week. Garanties heb je sowieso niet, maar al dat gestress is ook niet goed voor je.

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Probeer je geen zorgen te maken. Vanaf het moment van bevruchting tot je NOD is de kans dat het misgaat zo'n 50-80%(!) Maar als het mis gaat merk je het meestal niet (tenzij je erg vroeg test) en mag je ook niet spreken van een miskraam.
    Nadat je positief getest hebt, vanaf NOD, is de kans op een miskraam al teruggelopen tot 10% kans. Dat kan zowel een mk zijn als een ma. Maarrrrrrrr..... Als je een kloppend hartje hebt gezien is de kans op een miskraam nog maar 2-5%!! Dus echt heel klein. En omdat je al een kloppend hartje hebt gezien, weet je dat het vruchtzakje niet leeg is. Je spreekt dat alleen van een ma als het hartje stopt met kloppen en de miskraam niet vanzelf op gang komt. Maar die kans valt dus in die 2-5%.

Het gaat vééééél vaker goed dan fout, houd je dat voor hoor!!

5. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Precies wat dpbovenkamp zegt.

Daarnaast wil ik nog toevoegen dat je beter kan stoppen met google. Je leest meer 'slechte' verhalen dan de goede. Je schiet er vrij weinig mee op :)

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit dus: echt de beste tip ever! (ik maakte me er ook schuldig aan maar is echt niet handig om te doen)

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Stop met Googlen!! Echt niet meer doen..

Ik heb 5 missed abortions gehad door m'n hashimoto ( autoimuunziekte )..

Het gaat vaker goed dan fout vertrouw op je lijf!!

8. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Bedankt voor alle reacties. Het is zo moeilijk om niet te google'n omdat het zo voor de hand ligt.

Dus een MA is eigenlijk meer met het scenario dat het vruchtzakje leeg is of het hartje nooit geklopt heeft?

9. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Nee, bij een missed abortion kan het hartje ook hebben geklopt en is het later gestopt. Een missed abortion is dat het vruchtje/kindje niet meer leeft en er niet op natuurlijke manier uitkomt.

Deel Deze Pagina