Verloop natuurlijke zwangerschap na IVF

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleetwood, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Eind 2013 werd ik zwanger van mijn dochter door middel van IVF. Twee lange jaren om ons eerste kind te mogen verwelkomen, maar het was alle moeite meer dan waard. Nu is mijn dochter een jaar en genieten we volop van haar! Man en ik hebben afgesproken de komst van een tweede kind op zijn beloop gelaten en in 2016 weer de molen in te stappen.

Maar wat blijkt: ik ben zwanger! We weten niet hoe. Man heeft verminderde aantal zaadcellen en ik heb geen geweldige kwaliteit eicellen (van de IVF punctie waren er maar 5 geschikt van de 18 voor terugplaatsing). Maar toch heeft het (hopelijk) zo mogen zijn.

Nu de vraag. Ik zit in mijn maag over mijn verminderde kwaliteit. Bij de punctie hebben ze natuurlijk het beste van het beste bij elkaar gebracht. Mijn man heeft minder zaad, maar goed van kwaliteit. Maar voor IVF heeft hij veel gelaten, geen hete baden, los ondergoed, niet roken. Dat heeft hij nu wel gedaan natuurlijk.

Onterecht misschien, maar wat als het niet goed gaat? Iemand die er ervaring mee heeft dat ook een natuurlijke zwangerschap na IVF goed kan gaan?

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha mijn situatie ;) Gefeliciteerd!

Hier heel erg verbaasd geweest dat we ooit zwanger zouden zijn van een 'oepsje' wat eigenlijk een wonder heet :D de eerste was al een wonder met ivf en deze is echt ons cadeautje. We hadden om mijn slechte vruchtbaarheid geen anticonceptiemiddelen gebruikt. Tja was bij de eerste ook niet nodig.

Hier volgens alle echo's een kerngezonde flinke knul op komst en eigenlijk verschilt er weinig met de eerste zwangerschap. Ben wel nu veel relaxter (allemaal bekend) en deze keer natuurlijk geen behandelingen of utro gebruikt.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik zou er lekker van genieten en je niet te veel zorgen maken. De natuur zit zo in elkaar dat ook nu de beste ei- en zaadcellen zijn 'geselecteerd' om een bevruchting tot stand te laten komen. Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Deel Deze Pagina