Zwanger! wat een verrassing

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door ima28, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ima28

ima28 Actief lid

13 mrt 2015
    171
    118
    43
    We hebben een kinderwens en toch komt dit eerste wondertje geheel onverwachts en als een grote verrassing. Hoe is het allemaal zo gekomen?

In september 2014 hebben we besloten om te stoppen met de pil omdat we een kinderwens hebben. We hadden besloten om te kijken hoe het allemaal zou gaan lopen met de menstruatie en niks forceren. In november 2014 heeft mijn vriend mij op vakantie ten huwelijk gevraagd, waarop ik antwoordde met een duidelijke JA!

Omdat ik nog niet zwanger was hebben we besloten om voorlopig veilig te vrijen met condoom zodat ik niet hoogzwanger zou zijn als we trouwen. Tijdens carnaval 2015 hebben we na een gezellige dag thuis ook nog een gezellige avond gehad samen, waarbij we beide zeiden het 1x zonder condoom te doen want mijn eisprong was nog lang niet.

Op maandag 2 maart naar de huisarts ivm een vaginale schimmelinfectie en hiervoor heb ik zalf gekregen die ik met een huls in moet brengen. Na 3 dagen kreeg ik hier lichte bloedingen bij die maar niet op hielden. Mijn borsten doen ook al een tijdje pijn maar dit is altijd als ik ongesteld moet worden.

Op woensdag 11 maart vond ik dat mijn borsten zo raar aanvoelde en mijn vriend bevestigde dit. Donderdagmorgen op google rond gezocht en daar kwam vaak het woord zwanger naar voor. Ik dacht; dat kan niet want we hebben het altijd veilig gedaan. Mijn gevoel bleef schreeuwen dat ik een test moest doen en uiteindelijk ben ik mijn bed uit gegaan en heb ik een test gedaan.

5 minuten wachten voor de uitslag: 2 streepjes. Hmmm wat betekent dat ook alweer, was mijn eerste gedachte. Bijsluiter erbij en daar stond het dan; 2 streepjes is positief. Mijn wereld stond echt even stil. Ik deed de deksel van de wc omlaag ging erop zitten met de test en de bijsluiter en dacht; dit kan echt niet waar zijn, het kan gewoon niet.

Super blij maar toch ook heel onwerkelijk begon mijn dag! Vriendlief was werken dus ik moest het een dagje voor me houden. 'S middags naar de winkel gereden om een clear blue test te halen om zo de weken vast te kunnen stellen. 2-3 weken gaf hij aan.....dat is dus een carnavalsbaby. Ik kon mijn geluk niet op en kon het ook nog steeds niet geloven. Aan de andere kant ook wat bang omdat ik dus al een week bloedverlies heb.

Dokter gebeld en daarna de verloskundige gebeld. Beide hebben me gerust gesteld dat er niks ernstigs aan de hand is. De verloskundige feliciteerde me met een zwangerschap van 6 weken! We hebben dan ook meteen een afspraak voor een intake op 23 maart gemaakt. Omdat ik nogal onzeker ben over de bloedingen krijg ik aanstaande maandag alvast een echo zodat ik helemaal gerust gesteld ben (de bloedingen zijn overigens gestopt nadat ik afgelopen donderdag met de zalf gestopt ben)

'S avonds kwam mijn vriend thuis, ik pakte hem vast en zei: Lieverd we gaan niet meer met zijn 2 trouwen. Hij keek me heel raar aan en zei: hoezo? Ik begon te lachen/huilen en hij zei ben je zwanger? het was echt een super moment om het hem te vertellen. Ik had een cadeautje voorbereid maar dat kwam er niet van haha, ik had het te druk met huilen. Hij kon het ook echt niet geloven dat het van die ene keer was.

Nu een aantal dagen later zijn we er een beetje aan gewend en kunnen we er hartelijk om lachen gelukkig. Als we trouwen ben ik 3,5 maand zwanger en aangezien de jurk al gekozen is, zal deze een beetje aangepast moeten gaan worden. Dit heb ik er graag voor over nu het echt zover is!

Het is een heel verhaal krijg ik in de gaten, maar ik ben zo blij dat ik het van me af kan schrijven. We houden het nog even onder ons dus kan het nog met niemand delen. Gelukkig kan ik dat hier met jullie allemaal wel en dat voelt heerlijk!

2. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Wat een mooi verhaal :) van harte gefeliciteerd!!

3. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Prachtig!!! Geniet ervan en enorm gefeliciteerd!!!

4. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en met jullie wonder. giet van je roze wolk

5. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd, super!!!

6. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    gefeliciteerd

7. So fieke

So fieke Actief lid

18 sep 2014
    111
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zo zoet. Heerlijk.

Gefeliciteerd met de zwangerschap en jullie voorgenomen huwelijk!

8. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Wat een geweldig mooi verhaal. .Zo zou het bij iedereen moeten gaan! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en geniet!

9. Pytta911

Pytta911 Lid

2 mrt 2015
    45
    0
    0
    Baexem
    ohh wat een mooi verhaal zeg, kippenvel en tranen ervan! zo zou het inderdaad bij iedereen mogen gaan.. prachtig vooruitzicht, trouwen en een kindje..

Geniet ervan!!

10. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Wat een geweldig verhaal!
    Die zaadjes van je verloofde waren in de feeststemming met Carnaval en jouw eitje blijkbaar ook! :D

11. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Gefeliciteerd :)

12. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.615
    169
    63
    Ahwww wat leuk...zie het al helemaal voor me hoe het is gegaan. Gefeliciteerd!

13. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Wauw wat een romantisch en bijzonder verhaal!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en dat je gaat trouwen :)

14. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Van harte gefeliciteerd :D wat een leuk verhaal!

15. IrisN

IrisN Niet meer actief

Wauw! Gefeliciteerd! Geniet er van!

16. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Dubbel gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina