hallo verloskundige ik heb dus een vraagje ik heb een relatie met mijn achterneef en nu ben ik 8 weken en 2 dagen zwanger heb 23 maart een afspraak bij de verloskundige maar ik hoor van mensen dat we nu meer kans hebben op een kindje met het downsyndroom of afwijkingen ik wilde graag weten of dat zo is en of ik dit aan moet geven bij de verloskundige dat hij mijn achterneef is??? ik hoop dat ik zo snel mogelijk een andwoord krijg van u want ben best ongerust hierover vriendelijke groet krystel
HOi kRystel, Het is wel iets dat je moet aangeven bij je verloskundige. Het is belangrijk om in jullie familie goed na te gaan of er aangeboren ziekten/afwijkingen aanwezig zijn. En dit ook aan te geven bij je verloskundige. Het is een achterneef-achternicht relatie dit is 5e graads, de kans op een aangedaan kindje is hierdoor licht verhoogd,maar afhankelik van de gezondheid van jullie en jullie familie. Imke
hallo imke, nou bij ons in de familie zijn niet egt ziektes of afwijkingen alleen hij heeft adhd maar verder niks bijzonders dus neemt het de kans dan kleiner of juist niet in principe zijn we allemaal kerngezond graag een reactie ik geef het wel aan hoor bij de verloskundige maar krijg je dan niet allemaal tests die de kans op een miskraam verhogen ??? groetjes krystel