Hey sasja, ik heb even globaal alles gelezen. Misschien heel erg fout van mij, maar je bent ook 31 jaar. En wellicht is dit juist een prachtige kans om mama te worden. Ik ken iemand die nu 35 jaar is en via een spermabank zwanger is geworden omdat ze de juiste man Niet tegen is gekomen. En ok. hij wil het niet .. maar jeeytje het is ook jouw kindje. En hoe je het ook went of keert. Het is gewoon zo dat het in jouw lichaam groeit en daar heeft een man geen zeggenschap over. Wel heeft een man zeggenschap over zijn eigen lid en daar had hij een condoom om kunnen doen toch!? Daar denk ik ook een beetje bot over omdat ik ergens las dat je je bijna verplicht voelt tegen over hem om het weg te halen. Weetje.. als jij dol bent op kinderen en eigenlijk heel graag mama wil worden, maar het niet uit wie de papa is. Niet om nou vrouwen aan te moedigen bewust mannen hierin te lokken. Maar als vrouw zijnde.. het zit in je lichaam en dat kan een man nooit ervaren.. Je kunt het echt! Mijn moeder zegt altijd van meid bedenk je kinderen krijgen doe je wel alleen. Ik heb een goede relatie trouwens en bewust zwanger, maar de waarde van de partner moet niet (onderschat ook niet) maar ook niet overschat worden. Een papa en een mama is het ideaal plaatje. Maar ik denk dat je heeel veel kinderen kunt vinden die hartstikke gelukkig zijn opgegroeid in wat niet het ideaal plaatje zou zijn.
ik heb echt geen respect voor die kerel!!! gelukkig worden vrouwen zwanger en niet mannen (al zijn er gerust lieverds tussen)
nee ik had het persoonlijk aan hem verteld. Vervolgens wilde hij een tweede gesprek, maar dan met mijn ouders erbij. Hij was ervan overtuigd dat ik niet de waarheid had verteld aan mn ouders over hoe het was gegaan. Nu ben ik de eerlijkheidzelve dus hij kwam van een koude kermis thuis. Mn ouders staan volledig achter mijn keuze. Desondanks dat ze zijn reactie heel goed begrijpen.
nee ik heb het eerst tegen hem alleen verteld. Hij wilde zelf een vervolggesprek samen met mijn ouders. Hij kon niet geloven dat mijn ouders achter mijn keuze staan...
Kijk dat hoor ik graag.. krijg nu alleen maar reacties van vrouwen.. en over het algemeen zien wij het allemaal hetzelfde en hebben we er hetzelfde gevoel bij.. Je gaat niet zomaar je kindje weg laten halen.. Op de een of andere manier doet het me goed als ik de bevestiging van een man krijg dat hij inderdaad een LUL is.. soms weet ik het ook niet meer wat nu wel en niet waar is..
oke.. nog even een algemene update.. ten eerste doet het me echt goed om te lezen dat zoveel van jullie achter mij staan. En soms moet ik ook weer even op mn plek gezet worden. Waar doe ik dit allemaal voor.. is dit het allemaal wel waard, ook straks de boze buitenwereld. Het antwoord is JA. Natuurlijk maken mn hersens nog steeds overuren en dat zal steeds minder worden. Moet ook nog veel slaap inhalen. dit is serieus het belangrijkste wat ik tot nu toe in mn leven heb moeten doen. ik krijg gewoon een kindje..! ongelofelijk.. De verwerkker is echt een lul. Hij begint nu heel kinderachtig te doen. Mails sturen met informatie die niet relevant is. Hij haalt echt alles uit de kast om me over te halen om het weg te halen. Hij kent alleen het woordje: IK en de rest boeit hem niet. Zo, ik kan weer kwaad worden als ik dit nu schrijf.. Maargoed, het volgende punt is, ga ik mijn omgeving vertellen wie de vader is? Ik wil hier eigenlijk niet om liegen.. Wat als de verwekker anoniem wil blijven? moet ik dan 50 jaar nog zwijgen? Inclusief de mensen die er van af weten? Of zal ik nu de regie zelf in de hand nemen en als iemand vraagt wie de vader is ik hem gewoon bij naam noem? Moet ik hem daar nog over inlichten over mijn plan van aanpak? Ik heb namelijk dinsdag de echo, en ik wil het langzamerhand toch wel naar buiten brengen. Althans mn naaste vriendinnen en familie natuurlijk... Nu lekker slapen.. bedankt voor alle steun!!!!!!
als hij het kindje niet aangeeft als zijn kindje en dat vakje dus open blijft zeg maar.. zou ik aan de buitenwereld vertellen dat de vader iemand is waar je op dat moment een leuke tijd mee had maar verder geen contact meer mee heb omdat hij hier niet voor wilde kiezen.. en geen namen noemen.. dat is pas van belang als je kindje oud en wijs genoeg is om op onderzoek te gaan en wanneer je er vragen over krijgt. probeer de boosheid te laten voor wat het is,ik snap dat het moeilijk is..maar gun jezelf en je lijf rust..dat heb je echt nodig! stress is niet goed voor een zwangerschap! je weet dat hij een l*l is.. je weet dat hij het niet wil.. en je weet dat het voorzover je weet er niet beter op word.. je moet het alleen doen.. met steun van je ouders..ga verder met wat je wel zeker weet .dan kan je rustig aan beginnen met je leven uit te stippelen voor jezelf en je kleintje. en geniet.. want je zwangerschap gaat door.. en denk niet dat je achteraf de gedachte wilt hebben van.. tis zo onbewust gegaan dat zwanger zijn.. omdat je zo bezig was met andere dingen.. als je snapt wat ik bedoel heel veel sterkte en succes!! slaap lekker ...en fijne feestdagen!
wel een beetje een raar figuur dat hij er van overtuigd was dat je ouders er niet achter zouden staan... wat voor informatie stuurt hij je nu dan? Ik zou hem echt compleet negeren... is wel erg zwak wat hij nu doet.
hmmm tja ik vindt dat als hij niet wilt dat het bekend is jij dan ook gewoon je mond moet houden...want wat heb je er dan aan? Je hebt hem er alleen maar mee Ik zou het wel mijn eigen familie vertellen hoor! Zou vreemd zijn als hun het ook niet mochten weten....
ik zou het persoonlijk niet vertellen wie de vader is, nog even niet tenminste tot de vader zelf ook weer rust heeft in zijn leven en zich bij de situatie heeft neergelegd, contact of geen contact in de toekomst voor nu zou ik het niet zeggen ik zou zijn e-mailadres blokkeren trouwens!
ja dat probeerde ik ook! lukt me niet.. weet jij hoe dat moet? Ik wil geen mail meer van hem ontvangen. Ga me daar alleen maar beroerder van voelen.. Lastig om het voor me te houden. De meeste mensen kunnen het wel uitrekenen. Maargoed, ik zeg niets en als ze er dan toch achter komen kan ik er niets aan doen. inderdaad mn familie krijgt de waarheid. Fijne kerst allemaal!!!!!!!
Hou vol meis, die vent kan de verantwoordelijkheid niet aan misschien en een kat in het nauw maakt rare sprongen. Je kunt het wel alleen, je kindje groeit al in je. Mijn man vind die vent ook een oetlul, hij zegt: Had ie maar beter op moeten letten en een condoom moeten gebruiken. Dat een kind niet zijn keus is, dat kan, en een slappeling loopt dan weg. Máár de moeder praktisch dwingen tot een abortus is het laagste wat je kan doen. Mijn man zegt ook da je vol moet houden, of die vent draait bij, of je word gelukkig met je kind. Neem een ander mailadres, op hotmail kan je een nieuw adres zo aanmaken, en zeg die die je nu gebruikt gewoon op. Contact verbreken, en blijft ie vervelend eis dan een contactverbod via de rechter. Je hebt rust nodig, voor jezelf maar ook voor je kindje. liefs
Hij klinkt volledig in paniek! En inderdaad wat panter hierboven al zegt: een kat in het nauw, maakt rare sprongen. Afstand van hem doen is nu heel belangrijk. Jullie hebben allebei echt rust nodig. Hij ook. Hij moet het allemaal laten bezinken. Hij wilde geen vaste relatie... vader worden zal dan helemaal heftig voor hem zijn. Ik hoop dat wanneer hij tijd om na te denken heeft gehad, hij terug kijkt en zich schaamt voor zijn gedrag! Dat hij volwassen wordt en zijn verantwoordelijkheid op zich neemt. Dat zal nu nog niet gebeuren: hij is volledig in paniek. Voor jou is het nu heel belangrijk om respect voor jezelf te hebben. Hij heeft een te grote invloed op je en maakt daar misbruik van. Als hij niet goed met je omgaat, dan moet je het voor jezelf opnemen en contact met hem verbreken. Pas als hij kalm is kan je rustig een gesprek aan gaan. Op dit moment is het denk ik heel belangrijk dat hij nog anoniem blijft (voor zover en zolang dat kan). Dat zal hem rust geven en jou ook. Roddels komen er toch, zoek steun bij familie en vrienden. En besef: met jou en je kindje komt het goed Vooral als je nu echt aan jezelf en eigen respect werkt. Boven roddel en afwijzing kan staan. Dan zul je een rots van een moeder voor dit lieve kindje zijn en die kracht geeft je aan je kind mee
jij ook fijne feestdagen!! ik weet niet welke email provider je hebt? in die van mij kun je op het e-mailadres gaan staan en dan rechter muisknop, en in dat lijstje staat bij mij dan "toevoegen aan lijst geblokkeerde afzenders".
Ik ben het wel eens met iedereen over de anonimiteit van de vader. Hij wil pertinent geen vader zijn, dan hoeft ook niemand te weten wie de verwekker van jouw kindje is. Later, als je kindje groter is en het zelf wil weten, dan heeft hij/zij er natuurlijk wel recht op (ook ivm informatie over gezondheidskwesties), maar voor nu is het voor niemand echt relevant, denk ik. Fijne dagen, meis! Hou je taai en onthoud vooral waar je het allemaal voor doet: het mooiste dat je ooit zult meemaken
Eigenlijk vind ik het hele verhaal wel een mooie uitkomst hebben. TS, wat ben je dapper! Je zal zien, over 10 jaar zit je aan de keukentafel met je zoon/dochter en vertel je dit verhaal, en hij/zij zal je zo dapper vinden! Kijk wat je voor je kleintje over hebt! Nu is de heftigste periode waar jullie met z'n allen doorheen moeten. Alle betrokkenen vinden dit een moeilijke situatie, maar dat zal slijten, je keuze zal sterker worden, je zult een prachtige echo zien en genieten van het wondertje in je buik. Geweldige omstandigheden? Nee. Maar een geweldig kindje straks? Zeker weten! Je zult hier echt nooit spijt van krijgen!!! En de vader? Ik zou hem idd gewoon even buiten beeld zetten. Hij wil geen rol in het leven van je kindje, dan ook even geen rol in jouw leven op dit moment. Wie weet komt er nog eens een moment dat jullie in rust kunnen praten, maar ik zou minstens een paar weken de tijd nemen (misschien tot de 20 weken echo ofzo?). Dan ben jij wat zekerder, is hij wat minder in paniek. Ik zou zijn naam tot die tijd in ieder geval niet noemen en hem dan vragen wat hij wil. Succes en geniet van je kleintje!!!
Hoi Ik wilde je even een hart onder de riem steken meis... ook ik ben zwanger en sta er alleen voor... Ik heb dan wel besloten het niet te vertellen aan mn ex partner omdat hij een bordeliner is. Ik hoop ook van harte dat hij er niet achter komt omdat ik ervoor gekozen heb mijn kindje in een veilige en stabiele omgeving op te laten groeien straks. Bij hem is dat niet mogelijk gezien hij vrij veel agressie heeft. Meis doe wat je hart je ingeeft! Je bent zelf sterk genoeg om het alleen te doen! Duizende vrouwen hebben het zo moeten doen toch wij zijn geen uitzondering op de regel! En wat de vader betreft links laten liggen hoe moeilijk het ook is! Jij en je kindje dat is het belangrijkste wat er is op dit moment... Geniet van je zwangerschap want ik kan je een ding vertellen ikzelf heb daar niet de tijd voor gehad... Sterkte meid
Sasja, ik heb al een tijdje meegelezen en wil je ook even zeggen dat ik je enorm dapper vind en respect voor je heb. Ondanks alles kies je voor je kindje en ik denk dat dat gelijk duidelijk maakt dat je een goede moeder zult zijn!! Laat iedereen maar kletsen en hou vooral die kerel op afstand zolang hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Het gaat nu om jou en dat kleine mensje in je buik. Heel veel sterkte en... geniet ervan!!!