Ik heb de hele discussie gelezen en wil eigenlijk alleen nog even aan toevoegen; talk is cheap. Mannen kunnen zoveel zeggen. Het gaat erom wat iemand daadwerkelijk doet. Je vriend heeft toch ruim de tijd gehad om met jou aan kinderen te beginnen. Nu hij je tegen komt en je zwanger bent van iemand anders zegt hij opeens dat hij wilde dat je van hem zwanger was. Ja dat is leuk, maar beetje geval van too little too late. Hij heeft makkelijk praten, jij hebt die moeilijke beslissing moeten nemen om bij hem weg te gaan. Ik zou hem dus niet zo 1,2,3 geloven als hij zegt dat hij er nu wel voor wil gaan. Het is natuurlijk heel verleidelijk, want ergens was dat precies wat je wilde horen (en dat weet hij ook!). Maar hij zal niet de eerste zijn die zijn hoogzwangere vriendin aan de kant zet als het allemaal ineens heel erg echt wordt. Wat dat betreft ben je soms beter af bij 'veilige' keuzes, ook al klinkt dat heel saai. En in jou geval lijkt me dat je nieuwe leuke vriend en gezinnetje. En vergeet aub ook je dochter niet. Ieder keer wisselen van vriend lijkt me erg verwarrend voor haar!
Aah, ok, dat heb ik dan even gemist Tsja, als ik de extra informatie nu lees, is het mss verstandiger om afstand te doen van je ex en je idd te focussen op je huidige situatie. Ik denk dat niemand er beter van wordt om die gevoelens te 'voeden' zeg maar, door contact met elkaar te onderhouden als zulke gevoelens nog aanwezig zijn. Ennuh, niks is aanvallend bedoeld hoor, alle commentaar is goed bedoeld
Bedankt voor jullie reaties. Ik ben het zelf ook met jullie eens. Maar dat maakt nog niet dat het makkelijk is
Heb je dit ook zo aan je vriend vertelt? Misschien is dat juist fijn om het erover te hebben..... Ook beter voor hem dat hij weet waar jij mee zit.
Nou daar ben ik het dan weer niet mee eens. Soms is het beter om dingen voor je te houden in een relatie. Vooral als je partner er verder niks mee kan, waar dit me een duidelijk geval van lijkt. Als je de keuze eenmaal gemaakt hebt kun je beter daaraan vasthouden en er niet je vriend mee lastig vallen. Die heeft er toch allemaal ook niet om gevraagd. En gevoelens slijten vervolgens vanzelf wel.
Ja ik kan zo'n dingen niet voor me houden in een relatie....vindt dat ook best oneerrlijk ? Nee voor mij is eerlijk zijn heeeeeel erg belangrijk. En als je hierover je mondt houdt ben je niet eerlijk. .... Vindt ik.
Ik ben zelf ook altijd voor eerlijkheid in een relatie. Dat is iets wat ik erg belangrijk vind. Daarom heb ik mn vriend ook verteld over het gesprek met mn ex. Hij weet ook dat de enige reden waarom we uit elkaar zijn gegaan mijn kinderwens was. Ik ben niet zo open over mijn gevoelens maar ik denk dat ik toch een poging ga doen om dit met mn vriend te bespreken.
Ik ben ook voor eerlijkheid, maar zo werkt het met mannen niet altijd. En wat moet een partner met al die informatie dat je die gevoelens hebt? Ik zou er andersom ook niet op zitten te wachten dat mijn man me gaat vertellen dat ie gevoelens voor een andere vrouw heeft. Zolang ie maar bij haar wegblijft. Soms kun je met dat soort eerlijkheid meer kwetsen en schade aanrichten dan je lief is. Dus dan maar zelf op de blaren zitten en in stilte lijden. Want eerlijk is eerlijk; dat praten is voornamelijk in je eigen belang, vanwege je schuldgevoelens.
Zou ik geschreven kunnen hebben. Ik zou de ex niet meer willen zien. Uit je hoofd zetten werkt alleen als je elkaar gewoon niet meer ziet.
Sluit ik me helemaal bij aan! Beetje raar dat hij nu nog van je houdt als hij je tegenkomt en toch wel een kind met je wil! Laat je vriend er niet voor in de steek want straks is het weer een domper.
Ik laat mijn vriend ook niet in de steek. En wat betreft het praten erover met mijn vriend. De een zegt wel doen de ander niet doen. Dat is vpoor iedereen verschillend. Ik weet dat mijn vriend graag wil weten wat er allemaal in mij omgaat. Daar laat ik altijd vrij weinig over los. Ben behoorlijk gesloten. Hij is ook erg begripvol. En ik denk dat hij het juist fijn vind als ik er over praaat met hem. Als miojn dochter op bed ligt strax ga ik proberen het er over te hebben.
Veel succes met bespreken. Is niet makkelijk om te doen, zeker als je normaal een gesloten persoon bent. Ik kan me voorstellen dat het een dillema is, omdat je ex nu net zei wat je eigenlijk al die jaren wilde horen. Maar ik sluit me aan bij alle anderen die zeggen: toen zei die het niet, en daarom ging je weg. Gevoelens voor een ander zijn op zich niet verkeerd (ik geef nog heel erg veel om een exvriend en zou veel voor m over hebben), als je maar duidelijk en eerlijk tegen jezelf en je vriend blijft wat die gevoelens nou zijn. Jouw statement van ik hou nog van mijn ex en ik moet leven met een foute keuze vond ik ook best heftig, maar goed dat is misschien ook het moment van typen geweest (en de hormonen). Zoals gezegd - sterkte.
Ik kan je verwarring wel begrijpen. Je bent uit elkaar gegaan en hebt elkaar sedertdien nog niet echt gesproken of gezien. En als het zonder echte ruzie is gebeurd, dan is dat normaal dat je nu opeens weer overspoeld wordt door gevoelens voor hem. Mijn meest lange relatie was drie jaar en we zijn nu 7 jaar uit elkaar. We zijn eerst als vrienden uit elkaar gegaan, daarna werd hij dan jaloers omdat ik dan verderging met mijn leven en andere relaties heb gehad. Ik heb hem in mei 2012 teruggezien, na 3 jaar. Ondertussen ben ik getrouwd en had ik zoontje van bijna een jaar. En ja hoor, wat deed dit maar erg raar. Ik heb nog altijd gevoelens voor hem en dat zal wel altijd zo blijven. Hij was mijn eerste grote liefde en dat zal altijd wel iets speciaals blijven. Maar meer ook niet. Ik ben er toen ook een paar dagen van mijn melk doorgeweest. Maar ik ben volwassen genoeg dat dit ook niets betekent. Ik ben gelukkig met mijn man en ben nu met hem samen. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en jawel hor ik droom terug over die ex. Zonder dat ik eigenlijk nog veel aan hem denk of zo. Bij vorige zwangerschap dacht ik van, oei, wat is dit nu? Maar ik weet nu al dat het bij de zwangerschap hoort, die rare dromen over mensen uit het verleden (heb ik ook over overleden grootouders en zo) en ik kan me er veel beter overzetten, het betekent echt niets. Dus hou er ook rekening mee dat de zwangerschapshormonen ook een invloed hebben! Hier dus ook ondervonden. Tijdens een ruzie onlangs met manlief voelde ik me weer zo emotioneel en dacht ik opeens, ho ik had toch bij lijn ex moeten blijven! Haha als ik er nu aandenk, vind ik dit zo een belachelijke gedachte! We pasten niet echt zo goed samen. Wat ik maar wil zeggen, is dat die hormonen een grote invloed kunnen hebben! Buiten de zwangerschappen denk ik zelden aan mijn ex en ben ik heel blij en gelukkig met mijn man maar tijdens de zwangerschap, zo emotioneel en ook zo irrationeel in mijn denken. Ik neem dan beter geen belangrijke beslissingen want dan kies ik om de verkeerde redenen.
Oh ja, ik weet niet of je er nu eerlijk moet over zijn of niet tegen je huidige vriend. Is dit het waard om ruzie over te hebben? Ik weet dat ik zoiets tegen mijn man niet moet zeggen, die zou erg gekwetst zijn en ergens dan beginnen twijfelen aan ons. En dat is het gewoon niet waard. Mannen zijn daar ook anders in denk ik. Nu ja, de mijnen toch. Wat zou het opleveren? Wat wil je ermee bereiken? Eerlijkheid duurt het langst ja maar je bent er al eerlijk over geweest dat je hem gezien hebt. Vind ik al ok hoor. Misschien gewoon nog eens aankaarten dat je het moeilijk en emotioneel vond. Straks denkt je huidige vriend nog dat je weg wil van hem en met je ex terug wil beginnen en dat hij zijn kindje niet zal zien of zo. En is dat dan het waard om hem ongerust te maken over iets dat niet aan de orde is? Want ik las dat je hem ook graag ziet en dat jullie het ook goed hebben samen. Wil je dat riskeren stuk te maken voor een vage uitspraak van je ex in een emotionele bui?
Elynada bedankt voor je reactie. Hier heb ik veel aan! De rest ook bedankt voor jullie reacties. En idd ik heb een heel lieve vriend. En ik ben niet van plan hem te kwetsen maar hij merkt wel aan mij dat er iets is wat me bezig houd. Maar ik breng het wel dat het gesprek emotioneel was en dat dat me bezig houd. Ik laat morgen wel even weten hoe het is gegaan
Kan er niets aan doen, maar dit soort verhalen maken me altijd een beetje treurig. Veel wijsheid gewenst, ik hoop dat je over een jaar terug kunt kijken op een goede beslissing, wat die ook mag zijn.
Precies zo'n dingen hoor je ook te kunnen bespreken in Eem goede relatie. Ik zou het ook doem. Zoiets mag je niet voor je houden....hij heeft recht om dit te weten.