Het gesprek ging eigenlijk wel goed. Mn vriend had al aan mij gemerkt dat ik een beetje 'anders' was na het gesprek met mn ex. Dus het was voor hem wel fijn dat ik hem gezegt had dat het me een beetje bezig hield. Wat heb ik toch een lieve schat dat hij zo begripvol is
Moeilijke situatie. Ik vind het apart dat je ex nu wel begint over een kindje terwijl hij toen jullie een relatie hadden dit achteraf gezien toch niet wou. Ik weet niet hoelang jullie relatie was maar als het net een jaar uit is en je hebt een goede relatie gehad kan ik me best voorstellen dat het je nog iets doet als je hem weer ziet. Ik denk ergens ook dat je een bepaald beeld in je hoofd hebt nu je ex wel begint over een kindje en dat je daar nu misschien wat over fantaseert, een beetje van wat als.... ( snap je hoe ik dat bedoel). En dat is helemaal niet erg want je kinderwens heb je ook bij hem gehad. Nu ben je inmiddels zwanger van je nieuwe vriend dus ik zou het contact met ex verbreken, je raakt er van in de war. En zoals ik lees is je nieuwe vriend een hele goede vent dus ga voor hem.
Ik zou eerst even geen contact hebben met je ex.. Even rustig de boel op een rijtje zetten voor jezelf, daar heb je het meeste aan.. Eventueel alle voors en tegens tegen elkaar afwegen, maar voor m'n gevoel heb je dat allang gedaan Lastige situatie hoor meid. Als je die kinderwens bij je ex ook zo erg had en hij zegt het nu ook te willen dat doet je toch wat dan.. Probeer het ook te zien als emotie van hem. Hij heeft jou ook een tijd gemist en dat doet ook wat met hem neem ik aan! Weerzien is altijd emotioneel in het "begin"
Ja klopt vooral dat weerzien was even moeilijk. Het is niet zo dat ik contact met hem heb of van plan ben te hebben. We kwamen elkaar toevallig tegen en raakten aan de praat. En dat was eigenlijk wel gezellig en toen ben ik even mee gegaan naar zijn huis. Toen we samen waren, waren we een huis aan het bouwen. Ik heb daar ook veel voor gedaan ene was wel nieuwsgierig naar het eind resultaat. En toen begon het een emotioneel gesprek te worden. Als ik hem weer tegen het lijf loop denk ik dat het beter is als ik hem alleen even groet.
Ben blij voor je dat het gesprek goed ging. Zie je nu dat het beter is om eerlijk te zijn maar dat vond je gelukkig zelf ook al. Hoe denk je nu erover nu het een beetje gezakt is allemaal?
Het gesprek met mn ex houd me nog wel bezig. Ik denk ook dat die gevoelens ook nooit helemaal zullen overgaan. Maar dat het met de tijd wel wat minder zal worden. Ik heb hem nu ook net gezien. En misschien na de zwangerschap dat ik er dan wel beter tegen kan. Dan ben ik zo ie zo een stuk minder snel emotioneel enzo
Nee als je zoets sterk voelt is dat nuet met een dag over. Meid kijk naar wat je hebt nu. Ik weet niet of mijn kerel zo lief was geweest als ik jou was. Hij had je idg nooit jaren aam het lijntje gehouden schat ik zo in. Vele vrouwen waren blij met zo'n relatie.....
maar waarom heb je hem dan net weer gezien? Uit wat ik begrijp heb je nu een heel erg lieve vriend die een erg groot hart heeft. Mijn man was er denk ik niet zo goed mee om gegaan hoor, als ik aan het begin van onze relatie zoiets zou hebben verteld. Je schrijft nu dat je hem weer hebt gezien, maar waarom dan? Als je echt voor je huidige vriend wil gaan dan kan je hem beter even mislopen lijkt me. En je zegt dat je er na je bevalling misschien beter tegen zal kunnen, maar ook daat klinkt als of je open staat voor contact. Maar aangezien je nog steeds gevoelens voor hem hebt, is dat sowieso toch niet netjes tegen over je vriend? Ik vind dat als je hem blijft zien je met vuur speelt!!
Bedoelt ze niet.....omdat ik m pas gezien heb......dus niet letterlijk net. Maar idd met jou eens pleak!
Pleak ik bedoel niet dat ik hem weer heb gezien. Maar heb het nog over die ene x dat ik hem tegen kwam. Ik ben idd niet van plan om contact met hem te zoeken. Maar aangezien we in dezelfde stad wonen zou het zo kunnen dat ik hem nog eens tegen kom. En ik bedoel dat ik er misschien na de zwangerschap beter mee om kan gaan omdat ik dan niet meer last heb van de hormonen die me nu wel snel emotioneel maken. En als ik hem weer tegen kom ga ik maar niet een praatje maken maar hem alleen groeten. En ik ben idd erg blij met mn vriend. Hij is echt een lieve schat!
Je ex heeft je laten gaan... Nu heb je een leuke man die je niet "laat" gaan. Probeer het een plekje te geven en het af te sluiten. Alleen zo kan je je volledig richten op je prachtige gezin.. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou hier voor knokken.
Ben blij te lezen dat het gesprek goed is gegaan. Scheelt denk ik ook voor je eigen gemoedsrust Succes verder, en geniet van je gezinnetje.
Ohw, gelukkig, blij dat ik het verkeerd begrepen had! Ik vind het altijd lastig als een ex in de zelfde stad woont, hopelijk lopen jullie elkaar heel vaak mis
Sorry maar ik zou me echt schamen! En je ex was dus al stiefvader van je dochter? Die heeft nu weer een stiefvader en daarmee krijg je een kind en dat word dus haar half broertje of zusje?? En dan ben je pas een jaar weg bij je ex en hoelang met je huidge vriend? Ik had klapperende eierstokken toen ik mijn vriend ontmoeten echt na drie maanden al, zijn snel samen gaan wonen maar ik vond het gewoon abnormaal om zo vroeg al het maar op zn beloopje te gaan.. Hier raken meiden ook veel te gemakkelijk ongeplanned zwanger en hebben zes kiddos van 28 potentiele vaders, dat vind ik gewoon vies.. Ik ben zelfs tien jaar jonger dan mijn vriend en het was voor hem waarschijnlijk echt geen probleem geweest als het eerder ongeplanned was gebeurd maar ik had gewoon mn eigen waardes dat ik er allebei over eens wou zijn wanneer we er klaar voor waren en ik heb me daardoor echt heel erg kut gevoelt door allemaal zwangere en babytjes om me heen te zien maar ik weet wel 100% zeker dat ik van deze man kinderen wil hebben ongeacht hoe onze relatie in de toekomst nog kan lopen. Wat dat betreft klinkt de relatie met je huidige vriend ook beter mocht je ooit voor je ex kiezen, liever dan een kerel die zijn kleine er door in de steek laat omdat hij zich genaait voelt.. Maarja beter leren van je fouten en uiteindelijk moet je gewoon doen wat het beste voor jou en je kindjes is we leven immers in 2013 en dat papa en mama niet van elkaar houden of bij elkaar in huis wonen is echt ongewoon en dus echt geen wereldramp zolang de betrokken partijen gewoon goeie afspraken maken.. Veel succes met het volgen van je hart en het luisteren van je intuitie!
ik vind het een lastige, ik hoop dat je sterk genoeg bent om je lusten aan de kanten te schuiven anders kan het nog welleens fout gaan tussen je huidige vried en jij, is het nu niet dan al wel in de toekomst zeker met een kleintje wat soms voor spanning zorgt. Ik vind het geen slimme zet dat je bent gaan praten met je ex, je weet nu dat hij jou OOK wilt en spijt heeft, lijkt me geen prettig idee en zou mij zeker geen rust geven. ik hoop dat je weet wat je nu hebt en ook echt van deze man meer gaat houden en je je losmaakt van je ex, maar dan helemaal!!! Ik zou niet kunnen leven met de gedachte nog zóveel van mn ex te houden en alsnog bij mn vriend in bed te kruipen denkend aan mn ex. Ik zou mij zo schuldig voelen... Het is alleen heel lastig om hem te vergeten dat begrijp ik ook wel, zulke dingen gaan vanzelf.