Nee, het is juist heel goed dat je dit zegt! Zo is het namelijk. het is niet verstandig om fysieke processen te veel op te hangen aan zweverig geneuzel over of het wel goed zit. Daar doe je veel stellen met prachtige relaties die ongewenst kinderloos blijven mee tekort, en daarmee ga je ook voorbij aan het feit dat een hele hoop mensen die in ramprelaties zitten toch als konijnen voortplanten.
Voor de topicstarter: van harte! Niemand heeft garanties, iedereen moet z'n best doen. Hoop dat jullie tot die stellen behoren die het samen gaan rooien
@moon hier in een zelfde situatie gezeten. was 4 maanden samen met nieuwe partner toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (ongepland) wij zijn er helemaal voor gegaan (ondanks dat hij nooit kinderen wilde) Helaas is het bij ons na 23 weken fout gegaan maar wij zijn er helemaal voor gegaan en mijn ouders waren super blij zijn ouders in het begin kwaad maar na 2 weken bijgedraaid en helemaal blij om opa en oma te worden!! Ik kan uit ervaring zeggen dat je je niks van anderen aan moet trekken. Als het voor jullie goed voelt ga ervoor en geniet ervan! Dit is gebeurd met een rede!!! Groetjes
Of het te snel is geweest dat weet je waarschijnlijk pas over een paar jaar. Dan weet je of de relatie echt goed is of dat het toch een verliefde bevlieging was. Maar het kindje is wel gewenst en jullie zijn er ontzettend blij mee. Dat is nu veel belangrijker dan wat andere er van zeggen. Er zijn ook genoeg stellen die na 5/10/15/30 jaar uit elkaar gaan. Van hun kinderen wordt ook niet gezegd dat het te snel was, terwijl zij ook misschien wel de verkeerde partnerkeuze hebben gemaakt. Gewoon lekker van dit wonder gaan genieten!
@Moon: Ik weet hoe je je voelt... Mijn ex en ik zijn nu een jaar uit elkaar en ben nu bijna uitgerekend van mijn nieuwe vriend. Mijn ouders moesten er heel erg aan wennen, eigenlijk iedereen. Samen zijn we gek op ons (nog ongeboren) babytje. Ik heb het heel erg moeilijk gehad omdat mijn familie nog behoorlijk kon tegenwerken. Inmiddels zijn zij ook gelukkig en kan ik wat meer ontspannen. In ieder geval van harte proficiat. Geniet er van! En jullie geluk staat voorop, anderen oordelen toch zowiezo wel, je kan niemand tevreden stellen en dat hoeft ook niet. Straks hebben jullie samen een wondertje, ik hoop dat het bij jullie goed mag blijven gaan
Jammer dat je familie zo deed....ergens snap ik dan wel dat ze bezorgd zijn gewoon omdat het zo snel was....maar om nu tegen te gaan werken dat snap ik dan niet. En wat vele hier schrijven...relaties kunnen ook na 10 jaar kapot gaan....zeker .. Is helemaal waar! Maar je toch is het na mijn mening wel altijd beter om elkaar eerst te leren kenne voordat je aan zoiets belangrijks begint ...kinderen krijgen....
Ik ken ook iemand die vrij kort na haar echtscheiding een nieuwe relatie begon, en ook binnen een jaar zwanger van hem was. Toen zei ook iedereen: dat is veel te snel, hoe kun je dat nu doen? Maar inmiddels zijn we meer dan 20 jaar verder, zij zijn nog steeds heel gelukkig getrouwd, en hij is een heel fijne vader voor al haar kinderen. Ik zeg: gefeliciteerd, kweek een heel dikke huid en eelt op je ziel (want je zult wel wat vervelende dingen kunnen krijgen als reactie) en bewijs dat al die critici het verkeerd hebben.
Ten eerste wil ik TS van harte feliciteren met haar zwangerschap. Kwebbel, wat vervelend dat ze je tegen hebben gewerkt. Maar ik kan me wel voorstellen dat familie en vrienden dat soort nieuws even moeten verwerken, al vind ik tegenwerken wel weer wat ver gaan. Ik lees hier op deze z-pagina steeds vaker: ze hebben het maar de accepteren, ze hebben er niks over te zeggen, etc. Ik wil hier niemand mee aanvallen of iets dergelijks, ik wil alleen er maar mee zeggen dat het voor anderen soms ook even moeilijk kan zijn en dat ze tijd nodig hebben om om te schakelen. (Ik heb het hier uiteraard over familie en vrienden waar je een goede band mee hebt, van buren en vage kennissen moet je je idd niks aantrekken) Zo ben je jarenlang met je ex samen geweest, waar je misschien ook een kind van hebt, zo heb je een nieuwe vriend en zo ben je ineens zwanger van die nieuwe vriend. Het zou voor mij ook als een schok komen als mijn beste vriendin het uit zou maken met haar vriend, vervolgens een nieuwe vriend krijgt en dan binnen zoveel maanden zwanger is. Ik zeg niet dat het verkeerd is, en ik zou ook blij voor haar zijn (als zij er blij mee is) maar ik heb dan wel even de tijd nodig om het te verwerken. Nogmaals, ik wil hier niemand mee aanvallen maar snappen jullie mijn punt? Anderen de ruimte geven voor hun gevoelens is ook belangrijk, het moet van 2 kanten komen.
Mijn relatie met mijn ex liep al jaren niet echt goed. Toen ik vorig jaar ontdekte dat ik zwanger was, hadden we ook al een timeout. Dus echt een verrassing was het voor niemand. Voor mijn gevoel had ik al lang geleden afscheid van hem genomen en de liefde was al weg. Nu ben ik erg gelukkig met m'n nieuwe vriend. Die overigs ook erg lief is voor m'n dochter.
Gefeliciteerd! Heerlijk toch, en als jullie er beide achter staan dan maakt het geen biet uit wat de rest van de wereld zegt!
gefellie!!! geniet samen met je vriend! altijd zullen er mensen zijn die een mening hebben positief of negatief. en er zullen echt mensen zijn die het te snel vinden maar het gaat er om hoe jij en je vriend zich er bij voelen en niet de rest van de wereld.
Gefeliciteerd! Het is misschien ook wat snel maar al jullie er achter staan en er blij mee zijn laat iedereen dan maar lekker lullen. Ik was 10 maanden samen toen ik zwanger werd van mijn vriend en sommige mensen hebben inderdaad een mening. Maar van mij mogen ze, zij hoeven geen zwngerschap uit te zitten of ons kindje op te voeden. Maar het was op 1 hand te tellen die negatieve opmerkingen. Vooral dus positieve opmerkingen! Ik heb een super vent en tegenwoordig bied niks in t leven garantie. Lekker van gaan genieten!
Oh wat gaaf! En zo bijzonder toch eigenlijk dat het dan nu zo snel zo raak is, dan heeft het toch zo moeten zijn.. Gefeliciteerd, geniet er van!
Kan me voorstellen dat je ook wel even schrok. Maar meid, je bent zwanger. Dat is altijd een wonder. En je vriend is blij. Geniet ervan lekker samen. Ja je omgeving zal altijd wel een mening erover hebben. En ja ze zullen je soms ook raar aankijken, maar hoe moeilijk ook, probeer er toch niets van aan te trekken. je mooie groeiende buik straks maakt veel goed. Lekker met je buik vooruit lopen. Gefeliciteerd meid