1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaangilla

9 dec 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou zo te zien ben ik de eerste maar ik hoop dat er velen volgen.

Ik zal me even voor stellen

Ik ben anna en ik ben 26 jaar oud. Heb samen met mijn man 1 zoon en over 36 weken krijgen we ons 2de kindje.

Ik heb gisteren een clear bleu test gedaan en ja hoor ZWANGER 1-2 dus ik ben (met eigen berekening) 3 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb sinds mijn spiraalte is verwijdert een 21 dagen cyclus. en in een week had ik mijn eisprong dus ik had vorige week mijn menstruatie moeten hebben. Maar omdat ik het pas 3 maanden geleden er uit heb laten halen had ik niet verwacht een regelmatige cyclus te hebben. dus na een week een test gedaan en positief. Ben wel veel moe en de misselijk is aanwezig maar verder niks nog. Met mijn vorige zwangerschap totaal anders. PIjnlijke borsten en heel erg misselijk.

Hopelijk zie ik snel nog meer verhalen.

2. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd!!!!

Ook ik kan mij hier nu melden....vanochtend een knaltest gehad!:D
    Ik ben eind september-begin oktober uitgerekend....op zijn vroegst op 21 september 2013. Het is ook mijn tweede zwangerschap.

Ik ben 29, mijn man en ik zijn de trotste ouders van een zoontje (15 maanden).

Op dit moment voel ik mij goed. Mijn borsten voelen wat gespannen en ben behoorlijk opvliegend, maar verder geen misselijkheid of andere klachten. Helaas is mijn buik nog harstikke plat...:( Kan niet wachten totdat ik weer een bolle zwangere toeter heb! :D

6 februari heb ik mijn eerste echo....spannend!!!!

3. PriZz

PriZz Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd meiden!! Ik kom erook gezellig bij, wij hebben al een zoontje van 2jaar en besloten vorige maand om voor de 2de te gaan.. We waren toen al te laat voor die maand, maar het was nu meteen raak deze maand! :)

28december was de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid.. Dus ben na mijn berekening 3 weken en 6dagen, zwanger!

Dus ben uitgerekend op 2 oktober! :) Jullie al symptomen, ik wist namelijk direct dat ik zwanger was toen ik opeens doorzichtige urine had, en mijn borsten een cup groter waren haha, verder tot nu toe helemaal niets!! ..ben wel heel erg moe ook trouwens.

Wat spannend de eerste echo! Wij hebben pas op 1 februari de intake bij de verloskunde! Wel snel je echo, wat leuk!

Nou op de avond dat ik ging testen, had ik dus géén 2 streepjes gezien, was zo een licht streepje.. Dus ik nog ff lekker aan de carpaccio... Niet wetende dat er een ini mini mensje aan het groeien is van binnen. Maar wat heel bizar was, ik ga nooit eens uit eigenlijk, maar nu ga ik eens uit en paste ik mijn heel strakke spijkerbroek niet meer, ik dacht huh? Nog niets vermoedend.. Maar nu denk ik ooohhh.. Ik snap het! ;) Ik ben ook echt heel iel en dun, maar van mijn zoontje ben ik toen ontzettend aangekomen en een mega toeter dus ben erg benieuwd! haha

4. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    @PriZz Gezellig, jij ook gefeliciteerd! Bij mij was het ook super snel raak...de ronde voordat wij daadwelijk wilden starten. Pff blij dat mij de zwanger worden stress bespaard is gebleven. Maar het blijft onwerkelijk, kan het nog niet helemaal bevatten...

Vandaag een afspraak bij de ha voor een verwijzing naar de gyn (gisteren al afspraak bij gyn gemaakt: 6 februari) Ik heb een medische indicatie vandaar dat het zo snel gaat.

Ik merk dat ik het net zo spannend vindt als bij de eerste....had verwacht dat dit niet zo zal zijn. Herkenbaar?

5. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Hallo allemaal,

Ook ik ben ergens begin oktober uitgerekend. Misschien ook wel eind september maar weet het niet precies aangezien mijn cyclus altijd grapjes aan het uithalen was.

Ik ben 27, getrouwd en heb een *zoontje en een dochtertje van nu net 1 jaar.
    Eerste ronde proberen en meteen zwanger. Moet er soort nog wel aan wennen hoor haha. Is nu zo snel gegaan.

Kwaaltjes heb ik nog niet echt op een beetje gevoelige borsten en wat lichte menstruatiepijn na. Vorige zwangerschappen begonnen de echte kwaaltjes ook pas na 6 weken dus ben benieuwd hoe het deze keer gaat lopen.

6. PriZz

PriZz Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd ook!

Dochtertje en zoontje beide 1 jaar, tweeling?

Mijn vriend blijft maar volhouden dat hij echt denkt dat het een tweeling is, hoe hij daar nou toch bij komt haha. :D

Ja, ik had het ook totaal niet verwacht zo snel, en ook bij de eerste niet vooral omdat mijn ouders zolang over mij gedaan hebben denk ik, had ik mezelf erbij neergelegd dan zal dat ook wel bij mij zo zijn haha.

Nou ik ben echt beetje zenuwachtig, zo raar.. Misschien komt het wel beetje door mijn hormonen, we hebben wel al op 23februari een gourmet avondje gepland, om het onze ouders te vertellen! Dacht kunnen we iig al naar iets toeleven, hoop dat we 22februari de echo krijgen! :-D Kan echt niet wachten het hartje te horen en zien dat alles helemaal goed is, kan ik gewoon heerlijk genieten ervan, hebben jullie dat ook? Ik vind dit forum wel beetje lastig, vond het zo moeilijk ons clubpje terug te vinden.

Hoe ervaren jullie het begin van de 2de? Ik weet niet of ik eigenlijk nu meteen medische ben, de bevalling van de eerste verliep niet zo spoedig. Heb er meer dan 31u over gedaan, en mijn zoontje had ook nog eens 2x navelstreng om zijn hoofdje en ik was erg ingescheurd, toch moet ik zeggen dat ik totaal niet tegen de bevalling op zie en ik was toen ook heel de bevalling erg positief, dus we gaan er gewoon weer voor, wil nu een toptijd neer gaan zetten. :$ hahaa

Hoe was jullie eerste bevalling?

7. mamaangilla

9 dec 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom allemaal en gefeliciteerd met jullie zwangerschap

@vlindertje ja de echte zwangerschap staaltjes hihihi ik heb 4 heb mijn 1ste echo spannend hoor. Heb je de zelfde staaltjes als met je de1ste zwangerschap

@prizz dan heb jij ook een cyclus van 22 dagen. Mijn laatste was ook 28 dec een week later mijn eisprong en 2 weken later niks hihihi. Een week later positieve test. Hier ook een medische bevalling. Mijn zoontje was te groot voor mijn lichaam dus ik begon aanbinden uit te scheuren waardoor ik met je37 weken een keizersnede kreeg. Zelf ook extreme bekken pijn waardoor ik met 3 weken amper heb geslapen. Kan zelf ook niet wachten om het hartje te horen.

8. mamaangilla

9 dec 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zafira ja een onregelmatige cyclus is ook niet fijn. Ga je wel een termijn echo nemen@???

9. PriZz

PriZz Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamaan Oh jeetje, ook heftig zeg! Hoe sta je nu ervoor als je daaraan terug denkt, ik zelf heb er tot nu toe geen angsten voor of last van. Mijn zoontje was voor mijn lichaam ook wel erg aan de maat haha, ik ben echt wel iel. Ik ben heel onregelmatig ongesteld, soms 54 dagen, 78 dagen etc. Maar zo zie je maar ben toch snel zwanger geworden.. Ik ben wel erg benieuwd naar de baby, kan haast niet wachten haha.

10. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Hoi dames!

Allemaal nog gefeliciteerd!

Ik kom me ook voorzichtig melden: Vanmorgen met de Clearblue 'zwanger 1-2 weken' geplast :D

Het is ons 1e kindje, zelfs 1e zwangerschap..oftewel: Zenuwachtig!! Ging ook mooi snel, dit was de 2e ronde nadat m'n spiraaltje er in november uit is gegaan.

Moet me ook nog melden bij een verloskundige, weet niet zo goed wat ik ervan kan verwachten? Spannend!!

Qua klachten..tsja: Zere borsten, tikje misselijk en een algemeen 'raar' gevoel in m'n onderbuik.

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ik kom me ook voorzichtig melden.

Ik ben LiLaa (25jaar) moeder van een prachtige zoontje van 1,5 jaar♥
    Vandaag middag op NOD positief getest met CB (1-2 weken).
    Ik ben nu ongeveer 6 oktober uitgerekend.

Enn uhhh Gefeliciteerd allemaal :D:D

12. mamaangilla

9 dec 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje en lilaa welkom en van harte met jullie zwangerschap.

Ik zal eens een lijst maken met de uitgerekende datum en misschien leuk of we denken dat het wat word en voor de gene die het eerder willen weten en vertellen zetten we erbij of het ook echt die geslacht gaat worden.

13. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Oh leuk! Zet er voor mij maar een meisje achter ;) 4 oktober (als ik dat nog niet had gezegd...vergeet de afgelopen anderhalve week alles!)

14. PriZz

PriZz Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd meiden!! Leuk dat jullie erbij zijn, ik wilde het ookal voorstellen zo een lijst alleem, is het handig als de eerste persoon het zou bijhouden, anders zoekt iedereen zicht rot erna hihi. Isvook leuk erin te melden welke ronden zwanger geworden, eerste echo, en de eerste klachten etc. Ik wil graag helpen, no problemo hihi. Ik kan echt niet wachten tot de eerstevecho.. van die uitrekenmachines raak ik in de war.. de 1 zegt 4 Weken en de ander weer 5 Weken en me cbtest zei 2/3 Weken haha

15. mamaangilla

9 dec 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van mij mag je zeker helpen.

Vind het ook echt spannend en eng. Nu juist omdat ik me veel m8onder zwang3r voel als met mijn lichaam 1ste. Maar ik voel me wel zwanger hihihi. Dus omdat ik een ander begin heb in me zwangerschap denk ik ook een meisje

16. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    @Prizz verwarrend he, al die calculators! Ik ga er gewoon vanuit dat ik nu 4 weken 2 dagen ben. De app die ik heb gedownload (womanlog pregnancy) geeft dat namelijk aan ;)
    De Clearblue test gaf bij mij 1-2 weken aan, dus 3-4 weken zwanger.

Ik vind het nog steeds enorm spannend! Morgen verloskundige maar eens bellen, denk ik.

17. PriZz

PriZz Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    #17 PriZz, 27 jan 2013
    Laatst bewerkt: 27 jan 2013
    Ja, spannend hoor meiden!! Ik voel me ook beetje soort van onzeker kan het helemaal niet uitleggen mij gevoel. Ik zelf denk een meisje, maar omdat ik dit denk word het vast en zeker een jongen haha. Ik gok hoe leuk ik een meisje ook vind, ik vast alleen maar jongens krijg haha.

Ik had op een andere site gekeken en die zei dit:
    Week 4 begint bij dag 28 en loopt tot dag 35.
    Het is je 5e zwangerschapsweek.

Dus als ik het goed begrijp ben ik op 1 februari precies in mijn 6de zwangerschapsweek! :-D

Nou ik zal voorgaan met mijn lijstje.. hihi, als een ander nog andere vragen weet, dan kunnen we die er leuk bij zetten. :-D

PriZz
    Leeftijd: 26jaar
    Kinderen: 1 zoon van November, 2010
    Laatste ongesteldheid: 28 december - 30 december
    Positief getest op: 19 Januari
    Eerste kwalen: Veel plassen, soms wat steekjes aan de linkerkant onderin mijn buik, en erg moe.
    Eerste afspraak verloskundige: 01-02-2013
    Eerste Echo: ?
    Meisje/Jongen: Ik heb het gevoel dat het een meisje weleens zou kunnen zijn, maar ik heb altijd gezegd dat ik alleen maar jongens zal krijgen en eigenlijk denk ik dat nog steeds wel..

18. ravel1983

ravel1983 Lid

27 jan 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames! Ik kom me ook bij jullie aansluiten.
    Vrijdagavond had ik een positieve test in mijn handen (kruidvattest), zaterdagochtend een CB test gehaald en deze gaf ook zwanger aan 1-2 weken. Ik zal ongeveer 3 oktober uitgerekend zijn.
    Klachten: pijnlijke borsten, raar gevoel in mijn buik (zelfde denk ik als wolkje87) en snel duizelig.
    De veloskundige ga ik morgen bellen, dus dan hoor ik wel hoe of wat.
    Het is trouwens voor ons ons eerste kindje en bij ons is het niet gelijk raak geweest, dit was mijn 5e ronde. Ik vind het allemaal ontzettend eng. De laatste weken hebben we namelijk heel veel pech gehad en hoop dus echt dat dit allemaal goed blijft gaan. We hebben het wel al aan de opa's en oma's verteld. Dit omdat ik het te graag wilde vertellen en omdat ik het gelijk op mijn werk moet vertellen ivm mijn werkzaamheden (werk namelijk op de radiologie, dus met straling). De rest wachten we mee tot na de 1e echo. Ik zal ook echt zo blij zijn als ik het hartje heb horen kloppen!
    We denken trouwens hier dat het een meisje wordt. Pure gok, maar mijn vriend heeft dit gedroomd en ik zou het gewoon kei leuk vinden om een meisje te krijgen :D
    Ow jah ik ben trouwens 29.

19. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Gefeliciteerd ravel! :D Wat leuk dat je op de radiologie werkt trouwens!

Ok, een lijstje dus.

wolkje87
    Leeftijd: 25 jaar
    Kinderen: Geen
    Laatste ongesteldheid: 28 december t/m 2 januari
    Positief getest: 25 januari 2013
    Eerste kwalen: Misselijk (ochtend en avond), zere borsten, 'raar' gevoel in onderbuik en ik deed al ruim een week anders, volgens m'n vriend.
    Eerste afspraak verloskundige: Moet nog gemaakt worden!
    Eerste echo: Hopelijk bij 1e afspraak, gezien dat protocol is bij de verloskundige (verloskundige in het ziekenhuis)
    Meisje/jongen: Ik denk een meisje, vriend denkt een jongen. :D

Trouwens..ik vind het zo'n onzekere tijd! Het kan nog gewoon fout gaan, moet er niet aan denken! Morgen maar weer een testje ertegenaan gooien, gewoon, omdat het kan :p

20. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Hallo dames, allemaal van harte gefeliciteerd! :D
    Ik mag me hier ook melden, :D heb vanmorgen 'zwanger' geplast op cb digital.
    Ik ben een jonge mama van 18, ik heb een dochter van bijna 1 jaar.
    1 januari was mijn 1e dag van de laatste ongesteldheid, 30 jan is mijn nod, dus bijna 4 weekjes zwanger. testte trouwens eergisteren al redelijk positief kruidvat test. Dus ff op internet uitgerekend en ben volgens de berekeningen 8 oktober uitgeteld.

Mijn kwaaltjes waren en zijn, nou beetje bandenpijn af en toe links en rechts - af en toe beetje half misselijk. - en soms een beetje menstruatiekrampjes, maar dat viel heel erg mee - beetje meer plassen maar nog niet ongelooflijk veel.

Ben ontzettend blij dat ik me hier bij kan voegen. :D

Deel Deze Pagina