Meiden/Mama's/Mama's to Be die muziek maken

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vuurmeisje, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik open een clubje voor meiden/Mama's/Mama's to be die zelf muziek maken, dus een instrument bespelen. Ik ben zelf begonnen op de blokfluit, toen was ik een jaar of 8 ik heb daar zo'n 2 jaar op gezeten en ben toen doorgegaan naar de altsax, geweldig instrument maar ben ermee opgehouden toen ik 13 was, ik moest certificaten gaan halen en ik ben niet zo van de examens. Toen een tijdje niks, en toen heb ik zo'n 3 jaar op piano gezeten. Toen heb ik een half jaartje weer saxles gehad en nu sinds mei zit ik op keyboardles. Ik vind het een leuk instrument, de rechterhand zit er bij mij al lekker in door mijn pianoervaring en akkoorden leren gaat me ook goed af. Het is in ieder geval stukken makkelijker dan piano, ik had nogal moeite met de linkerhand. Ik speel soms nog wel op de pianostand op mijn keyboard. Het liefst een beetje klassiek ( Mondschein Sonate, makkelijk te spelen stuk, dus niet de moeilijkste ) en pop ( Imagine, ook makkelijk te spelen stuk ) Met keyboard speel ik eigenlijk alleen maar pop. Ik speel nog uit de makkelijk te spelen boeken. Ik moet nu Love Me Tender van Elvis Presley oefenen en Memories Are Made of This oefenen. Ik vind het echt heel leuk als mensen een instrument bespelen. Ik denk dat ik binnenkort maar weer eens mijn sax pak en lekker beetje ga spelen of improviseren. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die een instrument bespelen, van sommigen weet ik dat ze een instrument bespelen van anderen nog niet! Dussss, kom maar op! Ben heel erg benieuwd, misschien kunnen we stukken uitwisselen ofzo:)

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

*Meldt zich aan voor de club*

Ben drummer in een meiden rockband. Eigen werk en covers.
    Drummen fascineert me al sinds ik 12 jaar was. Das nu ook al weer 12 jaar geleden. ;) Ik ben begonnen met een workshop muziek in de brugklas waar ik wat basisritmes heb geleerd. Genoeg om vervolgens 5 jaar lang in mijn kamer te gaan zitten air-drummen. Ik was een heuse auto-didact! En heb echt veel geleerd! Uiteindelijk met 17 jaar les genomen, 2 jaar, toen een jaar niet en tegen die tijd kwam mijn 1e bandje om de hoek kijken waar ik nu in zit. Dat is alweer bijna 4 jaar geleden en inmiddels zit ik dan ook al weer 3 jaar op les. Op les dus vooral noten leren lezen maar het gaat nog steeds niet vlot omdat ik niet genoeg oefen en ja gewoon een mongool ben ofzo :p

Ik ben een heel ongedisciplineerd oefener, ik ken veel basisbegrippen, matig noten lezen en van een paradiddle, flam of mozambique schrik ik ook niet....ik moet ze alleen wat beter in praktijk gaan brengen. ;) De dingen waar ik meer moeite mee heb vind ik over het algemeen niet zo boeiend. Mijn rechtervoet is vooral goed ontwikkeld en redelijk snel.

Onlangs mijn 1e akoestische set gekocht, jaja een gedenkwaardige dag na 12 jaar zeiken mama ik wil een drumstel! :D Een Tama Superstar Hyperdrive. Super mooi afgewerkt in Satin Cherry burst (matglans) met zwart-chrome spanranden. Onwijs diepe bassdrum, echt een monstersound en een snaredrum waar je u tegen zegt. Voor zo'n snare die gewoon maar bij een set zit, is ie echt geweldig.
    Ook nog een electronische Roland TD 6 KX staan. Even monsterlijk qua mogelijkheden.

Treedt met regelmaat op. Ben zelf echt van de rockmuziek met een voorliefde voor trashmetal. Maar ik kan ook enorm genieten van Hanson! :D Toen ik die drummer aan de gang zag die destijds net als ik 11 jaar was, wilde ik dat ook en afijn een jaar later zat ik achter een drumstel. :D Overigens zou ik wat meer blues en latin willen leren, lijkt me heel tof en goed voor je ontwikkeling als drummer.

Ben overigens extreem linkshandig maar drummen doe ik rechtshandig.

3. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Wat leuk! Vind het superstoer dat je drumt. Klinkt allemala wel ingewikkeld, haha. Ook super dat je optreedt.

4. melloncollie

Mwah, ik vind het niet onaardig om te doen. ;)

Ben je momenteel zelf bezig met een band of iets dergelijks? Zou je het willen? Vind het zelf echt een verademing om lekker los te gaan in de muziek. Ik heb het in die zin ook echt nodig.

5. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Nee, ik heb geen intentie om in een band te gaan, al vind ik het heel stoer van anderen als ze dat wel doen. Ik heb wel expres een instrument uitgezocht om te spelen waar je goed pop op kunt spelen. Ik vind het heel leuk om te doen, maar meer voor mezelf. En het is ook denk ik geen goed idee om in een band te spelen voor mij met mijn plankenkoorts, haha. Ik heb je band weleens op youtube gezien, leuke muziek maken jullie. En ook tof, alleen maar meiden!

6. melloncollie

Plankenkoorts is iets tijdelijks. Ik scheet 7 kleuren stront toen ik voor het eerst moest optreden, een uur lang! Nu kan ik 2 uur doorhakken en ben ik alleen wat zenuwachtig tijdens de 1e 3 liedjes. Dus laat je niet tegenhouden door die stomme plankenkoorts he! Als je echt een keer zou willen optreden natuurlijk. SAMEN muziek maken is echt een extra kick.

En thanks voor het compliment. :)

7. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Sorry voor de late reactie. Beetje stom van mezelf om een topic te openen en vervolgens niet te reageren, schaam schaam :) Idd, ik denk dat plankenkoorts iets tijdelijks is, maar ik ben nogal perfectionistisch en voordat ik me goed genoeg vind voor een band die optreedt duurt het 1 heel lang en 2 ik denk niet dat ik het ga trekken met mijn leven zoals het is.

Weet je wat ik nu wel heb, ik speel dus keyboard en ik schaam me daar dus een beetje voor. Het gaat heel goed, ik denk ook dat mijn pianoverleden daarmee te maken heeft. Maar ik heb zoiets van een beetje sullig instrument het keyboard, haha. Ik ben dus nu bezig met gitaar spelen leren en dat vind ik toch wel iets cooler. Heb trouwens even gekeken naar drumstels, zo die zijn duur in aanschaf... Mijn keyboard was zo'n 170 euro en de gitaar die ik morgen ga halen huur ik en die is nieuw zo'n 129 euro. Een heel verschil met wat ik gezien heb. Ooit ben ik van plan een elektrische gitaar aan te schaffen. Dat is echt altijd een droom geweest van me. Wie is jouw drumheld trouwens? Ikzelf ben groot fan van de Beatles, de Rolling Stones en Eric Clapton ( en Cream ) en heb een video gezien van The Dirty Mac ( Eric Clapton, John Lennon, Mitch Mitchells en Keith Richards ) met het nummer Yer Blues ( geweldig nummer! ) en las bij de reacties dat Mitch Mitchells een van de beste drummers was aller tijden? Ik ken The Who alleen van die 3 nummers gespeeld bij het intro van de 3 CSI's en van die rockopera dan. Van gitaristen vind ik Clapton dus de beste, beter zelfs dan Jimmi Hendrix, die ik overigens een goede 2e vind in mijn persoonlijke lijstje.
    Heel verhaal, haha

Deel Deze Pagina