Hallo allemaal! ik ben in juli vorig jaar gestopt met de pil in de hoop natuurlijk snel na onze bruiloft op 31 augustus 2007 zwanger te zijn. Helaas was mijn cyclus erg onregelmatig ( 44 dgn, 63 dgn, 39 dgn, en daarna niets meer tot ik naar de huisarts ben gegaan. Heb mijn temp. kaartjes laten zien en mijn verhaal gedaan, waarna de huisarts vond dat ik maar eens naar de gyn. moest.... eenmaal in het ziekenhuis in april zijn we samen even helemaal op de kop gezet en onderzocht: mannetje mankeerde niets en ik had PCO, vandaar dus ook dat ik een onregelmatige cyclus had en op een gegeven moment helemaal niet meer ongesteld werd, want je hebt gewoon geen eisprong of maar heel zelden... Kreeg in mei een kuurtje provera mee om ongesteld te worden, om daarna op 21 mei te starten met de 1ste ronde clomid 50 mg. Moest op dag 9, 11,12, 14, 16 en 18 terugkomen voor metingen om te zien of er een eitje groeide.....en dat was zo alleen in plaats van 1 groeiden er meerdere! Uiteidenlijk waren er op dag 18 2 eiblaasjes opengesprongen... Op dag 24 heb ik nog bloed moeten laten prikken op progesteron, het hormoon dat vrijkomt na de eisprong om te zien of je dus een goede eisprong hebt gehad Daarna begint het lange wachten! Gisteren 17 juni maar eens een testje gedaan en jawel hoor: IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu begint het wachten voor de eerste echo: 8 juli is de dag dat wij weten hoeveel het er zijn mogen
Ben ook erg benieuwd hoeveel het er zijn! Er is mij wel door 4 verschillende gynaecologen tijdens follikelmetingen verteld dat de kans op een 2-ling wel erg groot was, dus wij zijn al lichtelijk voorbereid Moeten de bouwers van ons huis wel een beetje opschieten.........we hopen op de sleutel rond de kerst...
Wat een bijzonder moment moet dat zijn geweest. Geniet van jullie zwangerschap en gefeliciteerd. x Mieke