2e keer ook eerder bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Veer85, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    Ik ben bij mijn eerste zwangerschap met 34 weken bevallen van onze zoon. Het is begonnen met weeën. Nu zeggen ze dat je bij je volgende zwangerschap hier ook extra kans op hebt omdat de eerste is begonnen met weeën en niet met het verliezen van vruchtwater. Wie heeft hier ervaring mee?

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Onze eerste zoon is geboren bij 36+2.
    De tweede is ook geboren bij 36+2.

Bij de tweede had ik goed 70 uur heftige en regelmatige weeen die niets deden dus hebben ze toen ingeleid. De arts die erbij was zij wel dat ik het "makkelijk" tot 40 weken had kunnen redden (tja nou die zat ook niet met die pijn en de 2 cm ontsluiting he ;))

Ik ga me dan nu ook gewoon instellen erop dat de baby dit keer ook 4 weken te vroeg gaat komen ... mocht het langer willen blijven in mijn buik is dat natuurlijk goed mee genomen maar ik heb tenminste dan wel alles klaar liggen :D

3. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    Dat is wel toevallig dat ze precies dezelfde tijd geboren zijn. Ik mag het niet doen maar ik stel mij er ook op in dat hij weer eerder komt! Zul je dadelijk zien dat ik helemaal uit draag.

4. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    er zijn genoeg mensen die met 3 cm ontsluiting nog wel weken door lopen hoor.dat maakt ook helemaal niks uit.maar fijn dat ze hem bij jouw hebben laten komen als je al zolang weeen hebt ben je er wel klaar mee

en het zegt ook niks als je eerste te vroeg geboren is of de rest dat ook gaat doen.iedere zwangerschap is anders.dus daar kun je niks van zeggen

5. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    @Veer: Ja zeker heel erg toevallig.

@Elsje: Ik geef ook alleen mijn ervaring door hé, wil niet zeggen dat dit perse moet maar na 2 keer dezelfde tijd bevallen te zijn moet ik me gewoon hierop voorbereiden ;)

6. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    mijn dochtertje is geboren met 36.2, het is ook begonnen met weeen en ik had al spontaan 3 cm ontsluiting

nu vind ik het ook erg spannend, wanneer deze dame zich zal aandienen, ik heb al flink wat last van voorweeen, dus we zullen het wel zien

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hoop het niet....

Nou ja in zoverre de eerste kwam 2 dagen eerder dan de uiterekende datum. Ik heb toen geroepen dat wat ze deed prima was zolang ze niet 9op de uitgerekende datum kwam want dat was 13 aug en vind ik geen mooie datum. Ach he niet dat het veel had uitgemaakt.

Deze zwangerschap de 15e uitgerekend en als ze 2 dagen eerder komt zou het dus de 13de zijn.

Dus alleen daarom liever niet :p

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De 1ste is geboren met 35+4 weken met spontaan gebroken vliezen en de tweede met precies 40 weken.

Ben nu zwanger van nummer 3 en ben benieuwd wanneer deze zich zal aankondigen.

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Mijn schoonzus was bij de 1e 2 wk te vroeg en bij de 2e zijn na 1 wk overtijd haar vliezen door de VK gebroken. Dus denk dat het niks zegt.
    Alhoewel mijn moeder was standaard overtijd!

10. tulip

tulip Niet meer actief

volgens onze vk heeft elk lichaam een soort van eigen draagtijd, je hebt altijd uitzonderingen, maar vaak is het bij een vrouw hetzelfde.

11. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik hoop het niet, mijn eerste kwam met 34,3 weken. Lijkt me niet leuk om die ellende nog eens mee te maken. Zou graag een normaale start hebben dit keer. Zeker voor mijn dochtertje.

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Onze dochter is met 36.2 weken geboren maar toch zeggen zowel de gyn als de vk dat ik nu niet meer kans heb om weer eerder te bevallen. Mijn bevalling begon trouwens met gebroken vliezen.

13. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    @Banjabes

Heb jij of je dochter veel complicaties gehad? Onze zoon is ook zo vroeg geboren, hij heeft 3 dagen in de couveuse gelegen en in totaal 2,5 week in het ziekenhuis moeten blijven. Verder niets aparts. Het heeft mij wel erg overvallen, de bevalling was ook in ongeveer 4 uurtjes gebeurd! Ik bereid mij er wel op voor voor de zekerheid, zodat ik deze keer wel alles klaar heb. Heb nu ook al enkele weken heel veel harde buiken :(

14. beautifullbabie

15 feb 2012
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allebij 37 weken nu ben ik 31 weken en ga er van uit dat ik weer met 37 weken beval

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    allebeide 39+5
    en op een donderdag
    en 5 uur sochtendswerd ik wakker van de eerste wee
    bij de tweede wel weer geslapen

tweede kwam sneller dan de eerste. 10 uur pijnlijke weeën en kwart voor 12 geboren

16. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Mijn oudste kwam spontaan bij 37w2, mijn dochter is met spoed ingeleid met 37w5 omdat ze het niet goed meer deed in m'n buik, bij de derde ben ik gestript en werd hij een dag later geboren met 41w6, en de 4e kwam spontaan bij 39w5. De eerste 3 duurde elk 9 uur, de jongste begon om 20u15 en werd 3 uur later geboren. Dus ik denk dat er niks over te zeggen is en dat elke bevalling anders is.

17. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Het enige wat ik kan zeggen is. Dat als je kind te vroeg is geboren doordat de bevalling begon met weeen is de kans op een vroeggeboorte wel groter bij de tweede. Bij mij is mijn bevalling bij mijn zoon begonnen met gebroken vliezen en dat wil voor een volgende bevalling niets zeggen. Wel als de bevalling eerste met weeen was begonnen zei mijn gyn, dan wordt de kans groter dat het een volgende keer ook gebeurt. Maar zoals iemand al zei in principe is elke zwangerschap anders.

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap ben ik bevallen met 36+6. Placenta was dusdanig verkalkt dat ze het geen dag langer had kunnen uithouden in mijn buik.

Bij onze zoon werd met 20 weken ontdekt dat de placenta al aan het verkalken was. Ik mocht blij zijn als ik de 34 weken zou halen.
    Ben bevallen met 39+4. 's ochtends gestript en 's avonds bevallen.

19. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Nou, qua complicaties vond ik het erg meevallen. Week 1 op neo 1, week 2 op neo 2 (nog aan monitor door toch steeds incidentjes) en week 3 op de baykamer, doordat ze steeds niet genoeg kon drinken. Ze haalde de intake steeds niet. Door mijn lichaamswarmte viel ze steeds in slaap tijdens het drinken. Borstvoeding lukte daardoor niet. Uiteindelijk heb ik het gekolfd en met een fles gegeven, maar zelfs dat ging met erg veel moeite.

Ik heb het meer als zware tijd gezien, omdat ik van alles zo'n klap had gehad. Ik was er allemaal zo nog niet aan toe. En dan moet je je kindje na 5 dagen achterlaten daar, terwijl jij naar huis moet. Ik vond dat echt niet te doen voor een kersverse moeder. Ik vond dat echt heel zwaar. En het heen en weer reizen naar het ziekenhuis zoveel keer per dag en dan het borstvoed/kolfschema er ook nog bij. Ik was op een gegeven moment echt op. Ik zat in bad en ik kon alleen nog maar huilen. Weet wel dat mijn man echt van me schrok toen. Alles was zo anders gegaan, dan ik me had voorgesteld. Hoop dit echt nooit meer mee te maken. Ik vond het verschrikkelijk.

20. Mamavanjenl

27 jul 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste ben ik met 36.0 bevallen en de andere 37.6

Deel Deze Pagina