Sinds vrijdag weten we dat ik zwanger ben! In augustus heb ik een miskraam gehad en afgelopen vrijdag zou de uitgerekende datum zijn... Extra bijzonder dus! Het liefst vertel ik het tegen iedereen, maar ik moet toch nog echt een aantal weken een geheim bewaren. Wie heeft er ook zo'n moeite mee? En welke smoezen bedenken jullie? Ik ben echt extreem moe en ben niet echt mezelf op dit moment... Het zal iemand gaan opvallen.
Gefeliciteerd!! Waarom 'moet' je het geheim houden? Heb het hier zelf niet geheim gehouden, vond ik niet nodig. Alleen op m'n werk heb ik het wel nog even voor me gehouden ivm een contractverlenging.
Ik weet pas sinds zaterdag zeker dat ik ook zwanger ben. Ik en mn vriend hebben ons beide al eens bijna versproken! Dat word wat komende 8 weken. We hebben het onze ouders wel verteld, dus dat helpt wel
@ Norsca en Justxme: ik heb vrijdag 2x positief getest, en zaterdag weer! Haha. Dus ik doe met jullie mee Ben volgens de calculator 3 december uitgerekend.. Mn ouders weten het, en 2 vriendinnen waar ik veel aan vertel. Een andere ontzettend goede vriendin weet het nog niet, maar die heeft echt absoluut NIETS met kinderen.. ik weet dus ook niet hoe die gaat reageren, dus dat word nog even spannend...... Vind het ook wel moeilijk om niet te vertellen aan mn zusje, waar ik wel heel close mee ben. Maar die kan het toch niet voor zich houden...... en heeft gedeeltelijk dezelfde vriendenclub, dus ik wacht nog 8 weekjes... MOEILIJK!! Maar ook wel leuk om een geheimpje bij ons te hebben toch? Als ik ergens ben en ik voel ondertussen steekjes, dan vind ik dat toch ook wel grappig. Ik en de baby-momentje, haha! Ik ben ook erg moe enz, maar ben herstellende van een hersenschudding, dus iedereen denkt dat het daarvan komt. Ideaal.
Gefeliciteerd!!ja ik vond het ook altijd heel lastig om mijn mond te houden, zeker door de misselijkheid etc. Om dan smoesjes te verzinnen. Ik vertelde het na de eerste echo (met 9 weken) Succes met het stil houden van je geheim En goede zwangerschap verder!!
Dus.. ik zat net boos aan de telefoon met mijn moeder over mij medicatie te praten. OP een gegeven moment schreeuwde ik dat dat spul 'gdverdmme schadelijk is voor de baby'.. om te achteraf te bedenken dat er mensen in dit huis beneden zaten die het niet wisten. Ik hoop dat niemand het heeft gehoord!
Ik hou het nu nog even geheim voor iedereen. Ook voor m'n ouders. Moeilijk, maar vind het verschrikkelijk om ze te moeten vertellen dat het fout is gelopen. Kan ook nog steeds bij 8 weken, maar vind dit wel zo fijn. Ik ga na de intake (weet dan eigenlijk nog steeds niks want nog geen echo gehad) naar mijn ouders. Gevoelskwestie maar ook omdat mijn vriend het liever nog even tussen ons houdt.
Dankjewel Madeliefje1987! Ik vertel het denk ik ook na mn eerste echo, die is met 11 weken.. Haha Justxme, foei toch. Najah je komt er vanzelf achter of het schadelijk hard geschreeuw was of dat ze het niet vernomen hebben. Gefeliciteerd Firtsttime, wij schelen niet zoveel! Volgens de VK ben ik vandaag 5 weken en 1 dag, (voor die ene dag ga ik niet mijn hele banner aanpassen) dus dat ligt vlakbij elkaar! Zij heeft me dan ook uitgerekend op 2 december, omdat ze van een 28 dagen cyclus uitgaat (ik had maar 1 cyclus waar ik het vanaf kan leiden, en die was 29 dagen) Weet jij al wanneer je intake en echo hebt? =)
Hi dames ! Heel veel moeite om het voor me te houden ! onze naaste familie weten het.. en verder willen we het toch nog in de groep houden, mocht het toch verkeerd gaan hoeven we niet tig mensen het slechte nieuws te brengen, of over 2 maanden WEER vertellen dat het mislukt is.. lijkt me zo pijnlijk ! Overmorgen de 2e echo... super zenuwachtig ! Succes dames !
Wat leuk zeg, dan lopen wij precies gelijk Ik heb 22 april mijn eerste echo, dat is dan rond de 8 weken en ik vind het echt heel erg spannend en die 3 aankomende weken kunnen mij niet lang genoeg duren zeg! Wij, met name vriendlief, heeft het de rondte in verteld...dus iedereen weet het al en ben dus zo bang dat het fout gaat ofzo iets. Alleen me werk weet het niet ook ivb met contract verlenging
Hallo dames, paar dagen niet online geweest... Bedankt voor al jullie reacties! We slepen elkaar er wel doorheen ! Een vriendin weet het. Zij had na een hele zware operatie een flinke opkikker nodig en toen floepte ik het eruit! Maar verder nog niks verteld, wel super moeilijk! Ook wel grappig inderdaad dat je samen een geheimpje hebt! Mijn beste vriendin is 16 weken zwanger en we gaan een dagje weg plannen in mei. Ik ga het organiseren. Lekker als twee zwangere beste vriendinnen een dagje weg! Zij denkt dat ik speciaal met haar rekening houd, maar stiekem hou ik dus lekker ook rekening met mezelf ! Wij van dit forum krijgen allemaal een leuk sinterklaas cadeautje!!! Ik ben rond 7 december! 24 april eerste echo! Zit nu al af te tellen!
Hallo, Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd! Ik weet sinds vrijdag dat ik zwanger ben. Nu bijna 5 weken. Eindelijk is het zover, erg spannend. Het word de eerste ! Ik wil het wel van de daken schreeuwen! Op 25 april heb de eerste echo, kan niet wachten tot het zover is. Ik ben ook wel onzeker hoor, ik heb al een miskraam gehad. Ik hoop echt dat nu alles goed mag gaan. Ik ben erg moe, en wat lichtte krampen in me buik maar daar hoef ik me niet zo'n zorgen over te maken is me verzekerd. Van het weekend buikgriep gehad, dus misschien ook nog wel een nasleep daarvan ofzo hihi! Leuk om op deze site lekker te kunnen 'kletsen'. Groetjes Shirin
Hallo, Vind het ook erg moeilijk om voor me te houden. Heb het gevoel dat iedereen het aan mij ziet. Ik heb het aan mijn moeder en mijn zus verteld. En Shirin1508 ik heb ook steeds lichte krampen in mijn buik. (hadden mijn zusje en mijn moeder ook) Dus niks om zorgen over te maken. Loop wel elke keer naar de wc om te kijken of er geen bloed komt. Herkent iemand dit??
Heyy dames allemaal van harte gefeliciteerdd...! Ik vind het ook zo moeilijk om het voor me te houden... ik ben 10 dec. Uitgeteld.. Vandaag 4 wkn 1 dg zwanger.. Maar ik had zondag al een positieve test 23 april mijn.eerste echo dan ben ik precies 7 wkn... Ik vind het wel heel erg spannend in november heb ik.een.miskraam gehad dus hopen dt het nu goed mag gaan....
Iedereen gefeliciteerd! Ahh leuk, het zit hem in de naam, WOMEN, hahaha gezellig! ik dus iets later echo, maarjah, wel net zo leuk!
Guusj ik herken dit wel hoor. Ik loop ook steeds naar het toilet hihi. Ach, het is ook allemaal zo spannend. Het komt vast allemaal wel goed! Nu wachten tot de eerste echo. Ik heb het trouwens ook aan me schoonmoeder, mijn zusje en een vriendin verteld. toch wel fijn om er toch met wat mensen over te kunnen praten! Groetjes Shirin
Ook ik herken het! Ik heb ook een miskraam gehad. Heb deze week al bij de huisarts gezeten vanwege 'oud bloed'. Het was een oude rot in het vak en die heeft alles onderzocht en zei dat het er keurig uitzag. Gisteren naar de haptonoom geweest om toch wat te kunnen ontspannen! Dat gaat steeds een beetje beter. Hapto raadde mij aan om het toch met iemand te delen. Nu is mijn beste vriendin zwanger en zij kwam gisteren toevallig even langs. Manlief overtuigd en toen mijn vriendin heel gelukkig gemaakt! Vanavond gaan mijn vriend en ik lekker een weekend samen weg. Stond al gepland en nu gaan we vieren dat we een kleintje krijgen.
Wat is het ook moeilijk hahaha.... Ik ben ook zwanger van mijn eerste. (klinkt dat gek) Besef het nog niet. Ik heb het 2 vriendinnen verteld. Mijn ouders vertel ik het over 2 weken als ik bij gynecoloog ben geweest. Dus nog even voor me houden.....Maar ook ik wil het wel van de daken afschreeuwen! Heel veel ssucces allemaal met vertellen of het geheimpje te bewaren hihi
Ik heb het alleen mijn schoonouders en mijn eigen ouders verteld. Over de whatsapp met mn moeder nog even over gepraat en haar gevraagd het gesprek te verwijderen na afloop omdat mijn zusje haar mobiel nog wel eens gebruikt. Ze is het vergeten te verwijderen en zo is mijn zusje erachter gekomen Deels door de hormonen, maar ik heb een flinke huilbui dr aan over gehouden. Ik wilde het over een paar weken zó graag ZELF vertellen!