Hallo allemaal, Ben er vorige week per ongeluk achtergekomen dat ik zwanger ben. Ging naar de huisarts voor andere onderzoeken en toen kwam mijn zwangerschap eruit. Ik ben compleet in shoq. Weet niet wat ik moet doen. Wij zijn een samengesteld gezin met 5 kinderen, waarvan er 3 om de week bij ons wonen en de andere 2 om het weekend. Ik ben nu 39 en slik al een aantal maanden tramadol. Ik ben door de pil heen zwanger geworden. Ik weet niet of ik het nog kan opbrengen om voor nog een baby te zorgen, hoe gek ik ook op baby´s ben. Maar bij de gedachte aan een abortus draait mijn maag ook om. Woensdag hebben we een afspraak bij de verloskundige, want we weten helemaal niet hoe lang ik al zwanger ben. Sorry dat ik dit op dit topic schrijf, maar ik moest het kwijt.
Ik kan me voorstellen dat je hier van schrikt, als het zo onverwacht en ongepland is, terwijl je al een groot gezin hebt. Hoe oud zijn de andere kinderen al? Ik hoop dat je straks toch blij kunt zijn als het nieuws een beetje bezonken is. Fijn dat je in ieder geval redelijk snel bij de vk terecht kunt. Komt het door de tramadol dat de pil minder goed werkt? Staat dat ook in de bijsluiter dan?
veel sterkte om shock te laten bezinken... hoop dat jullie samen tot een beslissing kunnen komen wat jullie nu gaan doen!
Lastig hoor, als je ineens door de pil heen toch zwanger bent geraakt. Ben benieuwd hoe lang je nu zwanger bent!
Jeej snap dat je goed geschrokken bent! Hoop dat je na de schrik toch weer een beetje de kriebels gaat krijgen al zal het inderdaad wel druk worden bij jullie thuis! Zijn de andere kinderen (veel) ouder of hebben die ook nog veel zorg nodig? Maar als ik het goed begrijp wel het 1e kindje van jou en je vriend samen? Misschien moest het zo zijn meid! Succes!
@Tubb, geen idee of het door de tramadol komt, staat niet in de bijsluiter. Misschien een combi, van stress en de tramadol. Wel veel buikklachten gehad dat kan ook nog een oorzaak zijn. Ik weet het echt niet. De andere kids zijn, 15,10, 9, 6 en 3
@madeliefje87, ja daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik heb echt geen idee. Het kan een maand zijn, maar ook 2 of 3. Morgen naar de VK dus maar ff afwachten. Volgens mij zat je ook bij dit forum in 2009 toen ben ik bevallen van mijn jongste zoon
@wendy339, ja wel ons 1e kindje samen, maar we hebben nog al veel stress in onze relatie. Dus of het nu allemaal zo'n goed idee is, daar twijfel ik ook heel erg aan. Hij heeft het er ook heel moeilijk mee, maar het zit in mijn buik en dat vind ik dan weer moeilijk
Jeetje een hele lastige situatie! Hoop dat je er goed over na kan denken. Ikzelf weet ook sinds gister dat ik zwanger ben van nr 5. Wat erg snel is, want ben pas 3 maanden geleden bevallen. Dus was voor mij ook erg schrikken, maar mijn vriend was gelijk enthousiast! Nu denk ik van, alles heeft een reden en het heeft zo moeten zijn. Jij bent ondanks je de pil slikt, toch zwanger geraakt, wat dus ook erg bijzonder is! Dit kindje wil dus duidelijk geboren worden. Succes met het nemen van een beslissing.
@mamavan3bengels, ja dat is inderdaad snel. Maar je vriend is in ieder geval enthousiast. Wij weten gewoon niet of het verstandig is.
Wow! Dat is schrikken inderdaad! Evengoed gefeliciteerd! Maar ook erg dubbel, hopelijk komen jullie er samen uit!
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier een beetje het zelfde. Geheel onverwachts zwanger van de 2e (door de pil heen) terwijl we heel bewust voor 1 kindje hadden gekozen. Hoe reageerde jou vriend? Die van mij moet er heel erg aan wennen.
Dan is het inderdaad een lastige situatie Mimi.. Hoop dat je jullie gedachten op een rijtje kunt krijgen samen.. Eerst maar eens de echo van vandaag zodat je in ieder geval weet hoe ver je bent.. Sterkte met een keus maken, lijkt me heel moeilijk..
Wat een lastige situatie zeg.. Ik ben benieuwd hoe het bij de vk was.. Hoever je bent en of het al een beetje landt.. Ondanks alles toch gefeliciteerd met je zwangerschap!
Lastig.... Ik wens je veel wijsheid in het maken van dit besluit! Toch wil ik gefeliciteerd zeggen! Dit kindje is en blijft jouw wondertje, vergeet dat alsjeblieft niet
Ik kan me voorstellen dat je in shock bent! Heel eerlijk gezegd ben ik bij al m'n zwangerschappen een soort van in shock geweest, ookal waren ze allemaal "gepland" en zeer gewenst! Dus als het dan onverwacht komt en je er eigenlijk niet zo op zat te wachten, zal het helemaal een schok zijn! Ik denk dat je sowieso dus even aan de nieuwe situatie moet wennen, even alles laten bezinken. Misschien een lijstje maken met de dingen die je lastig vindt eraan. Voor veel problemen (zeker de praktische) zijn altijd wel oplossingen te vinden. Je kan desnoods ook bij de VBOK aankloppen, zij weten ook heel goed hoe je dingen op kan lossen of in elk geval soepeler kan maken. Ik wil je in elk geval ook wel feliciteren, want zoals secret promise ook al schrijft: Ieder kind is en blijft een wonder, dus ook jou inie-mini-kindje in je buik! Heel veel succes bij het op een rijtje zetten van alles en alle geluk gewenst!
Hoe was het bij de verloskundige woensdag? Hoe ver ben je nu? Ik hoop dat jullie al een beetje je gevoelens op een rijtje hebben en het met elkaar eens zijn.