angstig

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Minimi12, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Hallo dames.

Ik had altijd gedacht dat ik niet zwanger kan raken.
    En nu ben ik dus zwanger.

aangezien ik niet weet hoever ik ben, het kan 5 weken maar ook 8 weken zijn, heb ik over 2 weken een echo.

Het is allemaal nog erg onwerkelijk.
    Ben zo bang dat het fout gaat.

Maar ook zo blij dat ik zwanger ben alleen het dringt nog niet helemaal tot me door.

2. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja dat is het begin en vooral als je nog geen echo hebt gehad blijft het nog even spannend, probeer afleiding te zoeken. Jezelf gek maken heeft geen zin ;)
    Waarom dacht je niet zwanger te kunnen raken dan?

3. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oja en uiteraard van harte gefeliciteerd!!

4. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    dankje jabinca.

Ik was al een jaar samen met mijn ex en het kwam er maar niet van ondanks we zonder deden en ik een maand een keer mijn eisprong had gevonden.

ik was heel bang dat het aan mij lag, maar kan dus ook aan mijn ex liggen.

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Gefeliciteerd! Ik herken dat angstige heel goed... ben ook zo bang dat het mis gaat voordat ik een echo krijg of dat het tijdens de echo niet meer blijkt te leven.
    Ik probeer er niet te veel aan te denken want ik wil nu vooral genieten:)
    Met mijn man kan ik er gelukkig goed over praten want hij is er ook een beetje bang voor.
    Lijkt een eeuwigheid te duren voordat we eindelijk een eerste echo krijgen!

Gek he? eerst wil je graag zwanger worden, zit je helemaal in de stress als het niet gelijk lukt. En dan ben je zwanger en zit je weer in de stress omdat je bang bent dat het mis gaat:D

6. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Hhaha ja dat is wel erg fijn dat je erover kan praten beauty.
    Bij mij ligt dat wat moeilijker helaas. ook mijn eigen schuld.
    Maar goed mensen veroordelen je meteen als je er wat van zegt.

Ik moet zo gelukkig werken dus heb ik wat afleiding.
    Ik heb als ik de echo heb gewoon 11 weken ben dan gaat het wat sneller :)

en fijn dat ik niet de enige erin ben

7. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Gefeliciteerd! Hier ook zo'n onzekere muts haha :)
    Zeker gezien mijn verleden hoop ik gewoon zo dat het nu goed gaat. Maar de angst is er zeker.
    Succes met het toeleven naar de echo, ik mag over 27 dagen hihi

8. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    hee miffy, dat moet nog als een eeuwigheid voelen?

ik vind 2 weken al redelijk lang wachten, ondanks dat de tijd altijd snel gaat.

en jij ook gefeliciteerd :)

9. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Bedankt! Ik ben in ieder geval blij dat ik een datum heb om naar toe te leven, dat vind ik al heel fijn!
    Ik kom hier over 2 weken gewoon heel goed nieuws lezen hoop ik! :)

10. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Ik hoop het ook.
    Ik had wel meteen voordat de controlestreep zichtbaar was een mega dikke streep. dikker dan de horizontale streep.

ik las dus hoe verder je bent hoe dikker die is?
    Ik weet niet of dit klopt maar ik hoop het wel. Dat zal beteken dat ik inderdaad nu 8 weken ben.

Vorige maand was het ook geen echte menstruatie. paar druppels bloed over 2 dagen verspreid. misschien 4 a 5.

11. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Gefeliciteerd ! Dat alles goed mag gaan en zijn.

12. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Mijn schoonzus kwam met een opmerking waar ik nog niet aan dach . 10 september was ik voor het laatst ongestel . Twintig dagen erna paar druppels bloed verloren. Zij zei dus. Dat her dus mijn innesteling kon zij . En aangezien mijn cyclus gemiddeld 33 was zal dit kloppen. 20+14 = 34.
    Dat zal betekenen dat Ik nu 8 weken ben.

En iedereen bedankt voor de felicitaties

13. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Voorlopig is het allemaal nog spannend... Je kindje in je lijf is zo kwetsbaar, en verstandelijk weet je dat je zwanger bent maar het is vaak moeilijk te bevatten. Zeker als je moeilijk zwanger geworden bent voel je je nog kwetsbaarder.
    Rustig blijven ademen, probeer niet te veel te piekeren. Hoe logisch, Geniet van het prille leven in je buik. Hoe pril ook, het is LEVEN, jou kindje. Succes, want echt, 2 weken zijn zooooo lang. Probeer misschien iets te plannen om de 2 a 3 dagen, zodat je soort markeringen hebt. Ook als je een echo gehad hebt kan de onzekerheid weer toeslaan op momenten. Vaak is de opluchting groot als je de 12 weken gepasseerd bent, maar als er iets met iemand in je omgeving gebeurd doet dat ook veel met jou. En ook vlak voor de 20 weken echo kun je onzeker worden. Waarom? Gewoon, omdat je het mooiste bezit van de hele wereld bij je draagt, en dan ben je kwetsbaar, nu, verder in je zwangerschap en daarna.... Meid wat wens ik dat alles goed gaat en je over 9 maanden je kindje in je armen mag sluiten. Heb je al zwangerschapsklachten? Collega van mij was alleen wat moe, verder voelt ze zich uitstekend! Als ik ze zie lopen... ze voelt zich prima en heeft nergens last van, en met haar kindje gaat het goed, dus geen klachten, dat kan, hoef je ook niet onzeker van te worden. Bedenk dat je door hormonen ook soms emotionele gevoelens kunt hebben die je anders bij jezelf niet kent.

14. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    Gefeliciteerd! En geniet ervan...

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat!!! Probeer ervan te genieten en je niet gek te maken.

16. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Hallo dames. Bedankt voor alle gerusttelende reacties

De sfeer is hier om te spannen. Het is een beetje anders gelopen dan normaal. En mijn vriend die stress hem en is ongelukkig omdat hij er nog niet klaar voor is. En hij twijfelt nu dus aan alles of die nog verder met mij wil enz.

Natuurlijk heeft dat grote effect op mij waardoor ik nog meer stress.

Ik had wel met mijn werk ( schoonmaakster) met bukken veel last van mijn buik. En bakken tillen werd ik slapper in. Heel veel plassen had en heb ik last van. En erg gevoelige borsten.
    En inderdaad erg emotioneel. Normaal huil ik niet bij andere. En nu gewoon zelfs op werk.
    Zondag had ik zelfs nog ruzie om kruidnoten en moest ik huilen. Dus ja zijn inderdaad wel dingen wat ik achteraf dacht van mmm ja.

Maar ik kan dus nog niet echt genieten omdat de relatie op klappen ofiers staat. En iedereen niet echt blij kan reageren omdat ze bang zijn dat het uitgaat

17. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    ik dacht ook altijd dat ik niet zwanger kon raken, waarom geen idee.

Toch is het zo. Nu nog zwanger blijven :)

liefs

Deel Deze Pagina