Zwanger! En de eerste twijfels...

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Ronnekes, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ronnekes

Ronnekes Actief lid

2 sep 2014
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren vernomen dat ik zwanger ben! :) ik had gedacht dat toch nog wel even zou duren, niet dus... :)
    Maandag nog een 2de bloedtest om te kijken of mijn HCG nog stijgt.

Alleen heb ik nu serieuze 'paniekaanvallen'. Hebben anderen dit misschien ook zo ervaren?

Ik begin over alles te twijfelen.. Kan ik het wel aan? Had ik beter niet gewacht? Maar ik ben al bijna 30... En al bijna 14 jaren samen met vriendlief.
    Wat met mijn sociaal leven? Kan ik nog uitgaan? Mijn vriend werkt in het nachtleven, dus ga wel eens geregeld ongepland mee.

Wat nu ik donderdag op reis vertrek met 2 vrienden? Daar zit ik dan zonder een lekkere cocktail waar ik al weken naar uitkeek. Klinkt misschien egoïstisch. Maar mijn beste vriendin zal het direct door hebben. En zij had zo gehoopt om toch een laatste keer goed op reis te gaan en de beachbarretjes te doen. Want ook zij begint aan kinderen hierna.

Ook zitten we momenteel in grote verbouwingen. Hierdoor woon ik nog thuis en vriendlief ook.
    Alhoewel wij desnoods perfect bij hem kunnen wonen tot het af is, want wij hebben daar 2 kamers ter beschikking.

Twijfels, twijfels, .... Over echt alles! Is dit abnormaal?
    Of zijn dit al die 'leuke' hormonen? :)

2. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Hor(ror)monen! Je wilde dit, nu is het echt en....paniekpiew! Laat je twijfels er zijn, maar relativeer. Je leven houdt niet op met het krijgen van een kind, het leven wordt juist een stuk interessanter :)!

3. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    En gefeliciteerd trouwens!

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hormonen! Deze vragen komen en gaan. Zelfs als jullie kindje er straks is. Maar dan kun je hem of haar ook al niet meer missen hoor. komt helemaal goed

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat!!! Die paniekaanvallen krijg je er gratis bij :D

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Waren jullie er mee bezig om zwanger te worden? Dan bedoel ik, geen anticonceptie?

7. Ronnekes

Ronnekes Actief lid

2 sep 2014
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij waren ermee bezig, maar ik dacht dat het niet zo snel raak zou zijn. :)
    Ik hoorde overal verhalen van een half jaar tot een jaar...

8. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Gefeliciteerd!

Dingen gaan zoals ze gaan. Ga lekker op vakantie en geniet. Virgin cocktails zijn ook hartstikke lekker :D

9. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wees blij dat het zo snel raak is, er zijn stellen die met liefde die cocktails laten staan. Ik begrijp dat het misschien wat rauw op je dak komt maar wees dankbaar! Je hebt nog een paar maanden om aan dit idee te wennen.

Ik had over twee weken uitgerekend moeten zijn. Was ook snel zwanger. Helaas sta ik nog steeds met lege handen. Ik zou met alle liefde met je ruilen!

Dus, haal diep adem, blaas uit en wen aan het idee.

10. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Hier eindelijk na 2 jaar en 2 maanden zwanger. Ik zou er alles voor over hebben gehad om eerder zwanger te worden. Maar helaas werkt het leven niet zo.
    Ik hoop dat je de komende maanden alles een plekje kunt geven en het kindje in jullie leven zal gaan passen.

11. Ronnekes

Ronnekes Actief lid

2 sep 2014
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het compleet dat ik me gelukkig mag prijzen dat het zo snel gaat.
    Spijtig genoeg is dit bij anderen niet zo, dat besef ik zeker en vast wel.

Maar ik ben een persoon die al heel haar leven over alles twijfelt. Kiezen is ook moeilijk en ik heb veel geruststelling en aanmoediging nodig.
    Nu met deze stap, lijkt het weer even te snel te gaan voor me, dus volop twijfels. Dit terwijl ik binnen een paar weken/maanden waarschijnlijk hieraan gewend ben en er weer anders over denk.
    Maar ik ben van mezelf nogal een 'piekermens'. Ik moet steeds over alles 100x nadenken en alle scenario's overlopen voor mezelf. Soms wou ik dat ik in de toekomst kon kijken. ;)

12. Nina2011

Nina2011 Bekend lid

13 mei 2014
    589
    304
    63
    Ik mag dan eindelijk mee praten! Ik heb er 3,5 jaar over gedaan om een positieve test in mn handen te hebben!

Ben evenlang als jij zwanger Ronnekes!

4 weken en 3 dagen! 2december pas de eerste echo! MY GOD dat duurt lang!

13. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Vervelend als je nogal een 'piekermens' bent, er zullen waarschijnlijk nog veel meer van dit soort momenten in je leven gaan komen. Ik hoop dat je het snel los kunt laten en kunt genieten van dat het zo snel raak is en jullie over een paar maanden een mooie gezinsuitbreiding gaan krijgen :)

14. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Ik herken het ook helemaal! Doordat ik een (ernstige) chronische longziekte heb, zijn wij heel doordacht en voorzichtig begonnen met alle artsen aflopen en raad vragen, daarmee startte we in 2009. We zijn nu 2 jaar er echt mee bezig gegaan, en stonden op het punt met iui of ivf te starten. De dag dat we zouden horen over het hoe en wat bleek ik spontaan zwanger te zijn (2 weken geleden). En sindsdien alleen maar twijfels, doe ik hier wel goed aan, kan mijn lichaam het aan, en als het allemaal goed gaat en er komt echt een kleintje, wat dan. Wat als ik ziek ben en een huilende baby heb. Heel raar, 2-3 weken geleden was ik er van overtuigd dat ik sterk genoeg zouden zijn en dat het zoveel moois zou toe voegen aan mijn en ons leven... maar dat zullen inderdaad de hormonen zijn, en nou voel ik me ook nog eens beroerd, dus dat zal ook niet helpen :)

ik heb over een week mijn eerste echo en dan gaan we het ook aan onze ouders vertellen, hopelijk maakt dat het iets makkelijker.

Het lijkt nu wel of ik alleen maar negatief ben,maar dat is niet zo hoor. Ik heb ook periodes van enorme blijdschap, dankbaarheid en verwondering :)

Deel Deze Pagina