Baby + 23 mnd oude peuter samen echt zo zwaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lou Lou, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Heyyyy Mama's,

Ik krijg steeds meer de opmerking van zoooo he dat je dat trekt straks zo zwaar eentje van bijna 2 en een pasgeborene!

Moeders met ervaring of die in hetzelfde schuitje zitten, is dat echt zo??? Hoe zwaar vinden jullie het?

Ik weet wel dat ik het kan hoor, maar ik vind het jammer dat mensen er op de eoa manier toch weer iets negatiefs van weten te maken en wat voor opmerkingen maakte jullie terug????

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen en misschien ook tips kunnen geven.

Thanks alvast:)

2. Bij ons zit er tussen de kids steeds 22 maanden. Het is inderdaad pittig om een peuter te hebben van bijna 2 die je mee moet nemen in het proces en een baby die de hele dag bij je wil zijn.

Om het voor ons zo gemakkelijk mogelijk te maken neemt mijn mijn gedurende mijn verlof 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Zo is er altijd iemand die z'n handen vrij heeft om de de oudste(n) te spelen/wc/verschonen/drinken geven/etc. (Ik heb 1 mama dag)

Ook de laatste 8 weken van de zwangerschap is hij op mijn man 1 dag in de week thuis. Dan is het behoorlijk pittig om achter een kleintje van bijna 2 te rennen, met die dikke buik.

Wel allemaal te doen gelukkig (anders hadden we er ook niet voor gekozen om te gaan voor nummer 3).

Moet er wel bijzeggen dat wij geen familie of vrienden in de buurt hebben zitten die mee kunnen helpen, dus moeten wij het zelf oplossen.

3. bij ons schelen ze 26 maanden en ik vind het heel erg meevallen
    nou moet ik zeggen dat onze oudste ook wel makkelijk is
    als ik zit te voeden dan kan zij rustig spelen

toen ik nog zwanger was vond ik het ook meevallen maar heb een droom zwangerschap gehad

nu, oudste 28 maanden en jongste 2, vind ik het erg gezellig, alleen als je een zware nacht hebt gehad vind ik zwaar.
    gelukkig slapen ze vaak allebei 's middags dus dan rust ik ook uit, en als het niet nodig is lekker even op de pc of wat klusjes doen.

ik heb geen opmerkingen gehad dus ook geen tips. maar ik denk dat je altijd wel commentaar krijgt.
    wij hebben 2 meiden en nu worden we bijna verwacht voor een 3e te gaan want we moeten toch ook een jongen

niks van aantrekken en anders gewoon zeggen, komt vast goed!!

xxxxxxxxxxxxxxxx

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Bij Baby & dreumes is er ook net een topic over (geweest), 'Wat kan ik verwachten'?

Bij ons is er straks 19 mnd verschil. Ik weet nu natuurlijk nog niet hoe het kan zijn, maar ik denk ook dat ik het wel kan.

Je moet altijd realistisch blijven, tuurlijk zullen er periodes tussen zitten waarin je met je handen in het haar zit of waarin je zooo druk bent dat je van voren niet weet dat je van achteren leeft, maar ja... daar kies je in zekere zin ook voor, toch?
    Ik denk dan maar... er komt altijd een oplossing! Ik zie wel wat het leven met die twee kleintjes me brengt en ik hoor juist hier heel vaak:
    o, wat heerlijk, lekker kort op elkaar! Vinden ze zo leuk!

Dus tja... laat iedereen maar lekker kletsen, je zult vanzelf zien hoe het zal zijn!

5. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Hier zit tussen de eerste 2, 18 maand leeftijdsverschil.
    Ik heb idd dagen gehad dat het wat zwaarder was met twee ukjes.
    Weet nog heel goed dat de 1e van alles aan het uitproberen was als ik zijn broertje aan het voeden was.
    Maar dit was twee weken en toen was de lol eraf :D
    Maar verder heb ik me er nooit erg druk over gemaakt.
    Volgens mij scheelt het ook heel erg hoe je zelf bent.
    MOET je alles op 1 dag doen of heb je zoiets van morgen weer een dag dan gaan we lekker verder waar we zijn gebleven.
    Maar onthoud ook dat het maar "even" is.
    Over een tijdje kunnen ze zelf hun kleren aantrekken etc en dat scheelt jou ook veel werk.
    En probeer af en toe ook eens een dag voor je zelf te plannen zodat je niet 24/7 mama bent.

Geniet straks van jullie wonders en het gaat je helemaal lukken.

6. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Hoi!

Hier een peuter van 2 jaar en 2 maanden en een baby van 3 maanden. Ook 23 maanden verschil dus. Tot nu toe vind ik het prima te doen. Zoals je ziet heb ik nog tijd over om te internetten!

Mijn oudste slaapt 's middags nog van half 1 tot half 4 dus dat heb ik erg mee. En de jongste slaapt zowizo nog heel veel. Als ze beide wakker zijn speel ik met de oudste en zet de kleine er in z'n wippertje bij. Als ik de kleinste moet voeden mag de oudste even tv kijken. Tis even je draai vinden maar het komt vanzelf goed. Natuurlijk zijn er soms momenten dat je jezelf zou moeten splitsen maar ja, dan kijk ik per moment even wie er voorgaat. Toen de kleinste in het begin nog geen ritme had vond ik het ook weleens moeilijk hoor, zeker omdat ie veel huilde. Maar nu gaat het heel goed. Ik heb ook gedurende mijn zwangerschap bewust de oudste regelmatig zelf laten spelen zodat ie zich goed zelf kan vermaken.

Komt helemaal goed! Ik werd ook shagerijnig van die opmerking, hoorde hem ook regelmatig...

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Ja :D
    en leuk en prachtig en geweldig en ik zou het zo weer doen :D

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Ach ja mijn oma had er 3 (eenlingen) binnen 2 jaar, en mijn moeder 2 binnen 13 maanden.. bij mij zit er dus eigenlijk nog best veel tussen (bijna 25 maanden overigens).

9. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    tussen mijn dochters zit een verschil van 17 maanden. Ik werkte fulltime (40uur), we woonden in een kleine appartement op 3 hoog (zonder lift). geloof me, het was heeel zwaar, maaaar de moeite waard. De kracht krijg je automatisch en mijn dochters zijn niks tekort tegekomen.

en nu zijn ze 9 en 8 jaar en het is heeeeerlijk, ze hebben mekaar, ze vervelend zich nooit, houden elkaar lekker bezig..

En nu worden ze grote zussen... :)

10. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Ja wat sommige mensen op deze wereld hebben met achterlijke opmerkingen...pfff...zelf ben ik altijd erg positief en blij voor iemand en kan het slecht hebben als mensen aan iets moois een negatieve draai geven, natuurlijk hebben wij voordat we ervoor gingen er goed over nagedacht! En ik denk/weet ook dat we het zeker aankunnen en er intens van zullen genieten en onze kids gelukkige kids zullen maken net zoals de oudste nu is ;), maar het maakt je soms even onzeker en daar die opmerkingen ging ik even denken van oeiiiii, maar ik denk er ook over wat ik kan kan ik en wat ik niet haal is voor een andere dag hopelijk wel haalbaar, zolang het geen belangrijke dingen zijn!

Ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen en natuurlijk weet ik dat we realistisch moeten zijn, maar daar kozen we op het moment voor toen we besloten voor een 2e te gaan en we blijven natuurlijk realitisch maar ja zoals ik al zei sommige mensen weten gewoon echt alles negatief te maken. Ik heb overigens veel super leuke reacties gehad hoor maar ja nou ik die stomme reactie een paar keer heb gekregen ging ik toch telkens meer nadenken en ja ik kan het pas beoordelen als de periode voorbij is, maar ik sta er super positief in hoor, ik ben sowieso het eerste jaar vd 2e nog steeds thuis, ben nu ook al vanaf mijn zwangerschap van mijn 1e thuis dus dat scheelt wel dat ik niet naar mijn werk hoef!

O en goede tip van een keer een mamadagje denk dat zoiets je helemaal kan opladen!

Nou ik vind het leuk om nog meer verhalen te horen, graag zelfs!

Thanks meiden voor jullie berichten en zo snel erg fijn!:)

11. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    echt leuke verhalen allemaal!!!! geweldig zelfs een 3ling dat lijkt me veel zwaarder indd en ben je ook niet echt op voorbereid! En dat je meiden 9/8 nu nog een brusje krijgen, Ge-wel-dig!!!!!

12. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik vind het ook erg mee vallen
    21 maanden verscil zit er tussen onze beide jongens
    als je na de geboorte eenmaal alles weer op de rit hebt vond ik het prima gaan, zou allang wel graag een derde willen maar dat ziet mijn man niet zitten haha nou ja wie weet

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

als ik op dit moment naar mijn zoontje kijk had is er echt nog niet een kleine bij willen hebben.

maar dat is denk ik ook afhankelijk van het kindje.

fynn is heel erg ondernemend en zit echt in de peuterpubertijd dus luisteren ho maar.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Die mensen zijn gewoon jaloers moet je maar denken.
    Nu gewoon lekker gaan genieten!

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Jadore,

hier ook 22 maand ertussen straks en het lijkt me tot nu toe erg leuk. Ja, mensen zeggen vaak dat ik het ga druk krijgen maar dat is toch ook zo.
    Wel gezellig druk denk ik dan....en ik vertel ze hoe dankbaar ik ben voor deze (ongeplande) zwangerschap en hoe blij en hoe ik er naar uitkijk. Zo zien mensen ook hoe ik er zelf over denk.

We zullen zien!

16. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Ik vind de drukte op zich wel meevallen hoor, kan t makkelijk aan.. is ook net hoe of wat je wilt. ons zoontje is nu 3 en onze dochter is 18 maanden en ben over 5 wk uitgerekend van de 3e. Ik ben zelf 23, werk niet, ja 2 uurtjes per week in de ouderenzorg...dus dat is neit echt werken.
    T is ook maar net hoe je zelf bent natuurlijk. je moet tegen stress kunnen want met kinderen gaat t wel s anders dat je zelf zou willen.. maar dat hoort er ook bij, en moet je wel makkelijker worden in bepaalde dingen. Natuurlijk zijn er altijd momenten dat je denkt.. he was t mar avond(dan slapen ze:D).. maar dat hou je bij 1 kind ook vind ik.

Mensen hebben altijd wel wat te zeggen joh...laat ze lekker kletsen;)

17. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Dat is ook wel een goede opmerking indd gewoon echt laten merken hoe blij je ermee bent en dat is ook echt zo natuurlijk!!!! Elke dag ben ik zo ontzettend dankbaar wat ik allemaal heb en krijg wauw (mijn) kinderen zijn gewoon in mijn ogen het aller mooiste!

En dat jaloerse merk ik bij sommige ook hoor, eerst zei een iemand nl ik zou nu al een 2e willen (toen waren wij er nog niet mee bezig) en haar kleine was toen net 2 maanden, maar haar man wilt niet en eigenlijk wilt hij liever sowieso geen 2e en nu ik zwanger ben van mijn 2e zegt ze ineens ja ik zou dat echt niet aankunnen hoor, over 5 jaar ofzo dan wilt hij misschien wel een 2e en dat vind ik ook veel makkelijker te doen, fijn dat ze haar eigen situatie die ze diep van binnen eigenlijk heel anders voor zich zag verbloemd, maar dan hoef je mij er niet mee onderuit (proberen) te halen terwijl wij wel een kleintje verwachten pffff mensen ;)

Over peuterpubertijd, ja dat kan wel erg lasstig zijn, maar denk ook dat eenmaal een kleine er is dat je misschien toch op de eoa manier minder pikt en daardoor op een natuurlijke manier je je draai wel zou vinden ook al heeft je peuter een lastige periode!

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Tussen mijn oudste 2 zit 15 maanden. Ik vond dat niet zwaar en dat terwijl ik gewoon ook full time werk. Mijn man daarentegen vond het echt een hel. Hij vond het allemaal echt veel te zwaar, waarom kan ik nog steeds niet helemaal begrijpen, maar dat voelde hij zo, 2x aandacht, 2x concentratie, 2x opletten al dat soort dingen. Denk ook dat het komt dat ik veel beter 2/3/4 dingen tegelijk kan dan hij. Nu verwachten we een derde en tussen de middelste en deze zit precies 24 maanden. Ben heel benieuwd hoe we dit gaan ervaren want de meeste mensen zeggen dat ze bij de 3de dachten dat ze echt gek werden.........

19. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Mij staat ook wat te wachten met een dochter van 18 maanden en dan een klein babytje erbij. Ik laat het maar op me afkomen. Dat moet toch wel lukken?

20. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik vind het zwaar en geweldig tegelijkertijd! Bij mij zit er 21 maanden tussen de 2 jongens en tussen de tweede en de derde gaat ook weer 21 maanden zitten. Het is zwaar omdat de oudste nog niet snapt dat een baby nog niet alles kan wat zijn vriendjes wel kunnen. Hij snapt niet dat een baby meer huilt en soms aan je zit en dingen afpakt in al z'n onschuld. En dan is het toch extra tantrums en huilen van de oudste. Maar het is ook fantastisch omdat ze ook echt met mekaar kunnen spelen en dat wordt alleen maar beter met de leeftijd omdat ze mekaar gewoon meer gaan begrijpen. Dus we gaan weer voor 21 maanden verschil en daar heb ik zeker geen spijt van! Tegen die negatieve mensen zou ik gewoon zeggen dat er altijd voor- en nadelen zitten aan ieder leeftijdsverschil en dat jij er persoonlijk heel blij mee bent. Dan neem je ze denk ik alle wind uit de zeilen.

Deel Deze Pagina