Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Leen. Mijn zwangerschap is tot nu toe niet helemaal normaal en zorgeloos verlopen. Ik heb voor 3 weken geleden een miskraam gehad. Veel bloedverlies en overduidelijk een vruchtje gezien wat eruit kwam. Bleef mij de tijd erna niet lekker voelen, vooral erg moe. Nadat mijn bloed geprikt was, bleek mijn HCG 35000 te zijn, dus nog steeds zwanger?!Afgelopen maandag een echo gehad en toen bleek dat ik zwanger was van een tweeling en dat er een vruchtje is afgestorven. (wordt ook wel vanishing twin syndrome genoemd) Het andere vruchtje is intact en we hebben het hartje zien kloppen! Dat was erg bijzonder. We zijn er erg blij mee, maar kan er niet echt van genieten, de angst dat het weer mis gaat is constant aanwezig. Heb nog een steeds een klein beetje (bruin) bloedverlies. 14 november weer een echo. Afwachten dus maar..
Ik begrijp goed dat je nog een beetje onzeker bent, maar gelukkig is alles goed met je andere kindje en probeer toch lekker te genieten. iig Welkom en Gefeliciteerd!
Jeetje zeg...gelukkig zit er nog 1! Van harte met dit kindje, lijkt me gevoelsmatig wel heel dubbel. Je onzekerheid lijkt me ook heel logisch en zal in de loop der tijd wel een beetje gaan afnemen hoop ik. Heel veel succes en geluk! Liefs Elmo
Dankje, ik probeer ook te genieten, maar onzekerheid overheerst nog helaas. Dientje ook gefeliciteerd! En Elmo ik hoop dat het voor jou snel raak is!
jee, wat een raar iets... het verdriet om een miskraam en dan toch het lichtpuntje van alsnog zwanger zijn. Probeer er toch van te genieten... deze zit nog in je buik en daar zit ie niet voor niets. Hij/zij wil blijven om jullie kindje te zijn. Geen enkele zwangerschap is zonder zorgen, er is altijd de angst om je kleintje al te verliezen. Maar probeer positief te denken. Deze uk zit er niet voor niets nog! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
phoe das dubbel zeg maar ik zal voor je duimen dat het met dit kleine mensje goed blijft gaan probeer er een beetje van te genieten veel liefs mieke
Hoi Leen. Ik weet precies wat je doormaakt. Wij hebben dit bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. En daar is gelukkig onze hartstikke gezonde zoon Jess uitgekomen. Het is inderdaad dubbel want je bent een kindje verloren, maar toch ben je blij dat de andere het wel overleeft heeft. En dat zal denk ik niet overgaan. Ik zelf moet er nog vaak aan denken en zeker als Jess lekker aan het spelen is besef ik me wel eens dat het er 2 hadden kunnen zijn. Bij mij heeft het veel geholpen om met mijn partner er over te praten en heb het nu inmiddels een plaatsje kunnen geven. Ik hoop dta dat jou ook gaat lukken en dat je toch probeert van je zwangerschap te gaan genieten. Ik wens je heel veel geluk en succes toe. Liefs Lilian
Nou Leen, proficiat! Wat een vreemd dubbel gevoel inderdaad. Ik hoop van harte dat je er inderdaad toch van kunt genieten!
Bedankt voor alle lieve reacties. Ik denk als ik wat verder ben en de tweede echo heb gehad (14 nov.) ik wat meer kan gaan genieten, als het er allemaal goed uitziet natuurlijk. Het is echt heel bizar, vooral toen we bij de gyneacoloog waren voor de echo en dat dan blijkt dat je nog wel zwanger bent, terwijl je al die weken dacht dat het niet zo was. Heb in die tussentijd ook wijntjes gedronken. Dat baart mij ook zorgen. Gelukkig kan ik inderdaad erg goed met mijn partner over praten, hij is geweldig! Lilian weet jij zo nog hoelang het bloedverlies aanhield bij jou? Liefs Leen
jeetje Leen, wat een rollercoaster van gevoelens zeg! Het moet echt een absurde situatie zijn voor je! Denk maar dat het een kadootje is dat er nóg eentje zit die blijkbaar door een hele miskraam heen (dat is heftig hoor, met weeen en al) koel op z'n plekje in je blijft. Dan moet er wel veel mis gaan als die het ook begeeft. Dus ontspan, een wijntje kan echt geen kwaad, volgende week weet je meer en in de tussentijd: negatief denken is net zo realistisch als positief denken, het is alleen een stuk minder prettig, denk dus maar wat je zelf het prettigste vindt en zorg goed voor jezelf, dan heeft de kleine het ook goed!
Poeh, niet niks! Ik hoop dat deze kleine lekker bij je blijft en dat je na 14 november volop kunt gaan genieten!
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! jeetje wat een verhaal! Lijkt me zo dubbel, je bent verdrietig omdat je een kleintje heb verloren maar tegelijkertijd ook blij omdat je zwanger bent... heel veel sterkte en probeer toch lekker te genieten!
Hi Leen, Ik zit zo ongeveer in hetzelfde pakket als waar jij nu in zit. Ik heb gister mijn verhaal geplaatst op het forum 'Miskraam' met als onderwerp 'In 24 uur het meeste rotte, spannende en gelukkige moment...' Ik heb ook een dubbel gevoel, echter overheerst nu toch wel het gelukkige gevoel. Heb gister dus een spoed echo gehad, maar mijn oorspronkelijke eerste echo staat voor vrijdag 10 november. Die laten we gewoon doorgaan. Ik wil het hartje van ons ukkie nog wel een keertje zien kloppen! Ook ik blijf nog wel een beetje onzeker hoor. Ik ga vrijdag dan ook vragen of het verstandig is om over 3 of 4 weken nog een echo te laten maken. Heel veel sterkte de komende tijd... Liefs van je lotgenoot
Wat fijn om een logenoot te hebben. Ik heb je verhaal net gelezen, erg herkenbaar hoor. Het schijnt inderdaad wel vaker voor te komen, maar vaak wordt het niet opgemerkt en zijn er geen bloedingen, maar wordt het door het lichaam opgenomen. Bij mij overheerst ook het gelukkige gevoel dat ik nog zwanger ben. Kan niet wachten tot mijn echo! Linda wens jou ook heel veel sterkte toe de komende tijd. Laat je me weten hoe je echo was? Liefs Leen