Hallo, wij zijn morgen 16 weken zwanger van een tweeling. Beide met eigen vruchtzak, tussenschot en placenta. Twee-eiig dus. Maar nu viel ons gisteren aan het einde van de dag op dat de buik aan de ene kant iets harder aan voelde dan aan de andere kant. Rechts voelde we echt een bobbel en links iets minder. Nu hebben we altijd al het idee gehad dat de ene meer aan de voorkant ligt dan de ander, we hebben een doppler hartslag apparaat en rechts is altijd heel snel te vinden, links een stuk moeilijker. En rechts is precies wat iets harder aan voelt. Zou het kunnen dat we dit nu voelen? Ervaringen zijn welkom
Ik ben 21 weken zwanger van een één eïge tweeling. En ik herken het. Ik heb het me ook al eens afgevraagd. Rechts word ook sneller hard als kindje bijv draait. Ook lijkt die hoger te liggen. Bij mij ligt ook nog een stukje placenta er voor. Grappig om herkenning te lezen 😊 Gr Iris
Ah, gelukkig. Fijn dat het herkenbaar klinkt. Nu moeten we wel zeggen dat we de kleintjes nog niet echt gevoeld hebben ofzo. Dus als je dan aan één kant een iets hardere bobbel voelt dan de ander, vraag je jezelf toch af wat het is. Maar we weten ook dat bv de placenta aan de voorkant kan liggen en dan voel je natuurlijk niet veel. Het grappige is ook dat het niet continu zo is. Wanneer we in bed liggen, op mn rug, dan wordt het minder, alsof de baarmoeder dan iets naar achteren zakt. haha die onzekerheid!
Ja dan zal je kindje aan die kant met de rug naar buiten liggen waarschijnlijk. Ik ben niet zwanger geweest van een tweeling maar ik had vaak ook een scheve, ongelijke buik. Lag hij weer met zijn kont naar buiten zo ligt hij nu nog graag
Zelf ben ik zwanger van 1 kindje, maar ook lang niet altijd een gelijke buik! Kleine ligt graag aan de rechterkant, waardoor die kant ook vaak harder aanvoelt en dikker lijkt.
Hihi herkenbaar verhaal van bij m'n zoontje! Die lag aan 1 kant ook lekkerder.. Als je dan op je rug lag.. Kreeg je als resultaat 1 bobbel aan een kant en andere kant niks.. Zag er altijd vreemd uit.
Thanks voor de reacties. Klinkt aannemelijk. We hadden alleen niet verwacht dat het met deze termijn al te maken zou kunnen hebben met de ligging van de kleine. Misschien is het wel een combinatie van de ligging + placenta aan de voorkant. Ach ja, vanavond maar eens kijken of we iets voelen!
Ik ben morgen ook 16 weken zwanger. Links voel je het bij mij beter en kan daar ook altijd een hartje vinden. Bij die baby ligt de placenta achter. Andere baby kunnen wij haast niet vinden met de dopler of voelen. Deze heeft de placenta voor. Wel voel ik sinds kort borreltjes en getik af en toe op de dag.
Wij hadden precies hetzelfde. De ene was makkelijker te vinden dan de ander (hartslagjes) Maar de laatste keer dat we luisterden, afgelopen dinsdag, was het omgedraaid, toen klonk de andere weer harder. Ze liggen dus zeker niet stil! Gisterenavond was de buik weer redelijk gelijk haha.
Ze kunnen natuurlijk nog alle kanten op Op de echo vorige week zijn ze hier van plaats gewisseld. Maar dezelfde avond weer naar hun vertrouwde plekje.