helemaal blij, we zijn in verwachting van onze 1e kindje. We willen voorzichtig zijn (ben 32) en geen risico's lopen. Sporten mag en heb ik ook gedaan afgelopen week maar dat was spinning. (overigens daarna best wel wat pijn aan de borsten pfff) a.s. zondag moet ik handballen. Mijn gevoel zegt gewoon gaan en als het niet gaat stoppen (zo en zo veel rust nemen) maar een teamgenootje overigens ook zwanger heeft advies gekregen te stoppen omdat het harde deinen met hardlopen een mk kan veroorzaken? Als ik nu stop met handballen weet iedereen waarom en wil het nog ff geheim houden. Wat zouden jullie doen?? Grt, Claudia
Allereerst van harte gefeliciteerd en geniet ervan! Tja wat betreft je vraag, weet ik het antwoord niet. Maar als je twijfeld en liever niet gaat handballen, kun je toch ook zeggen dat je bijv. een enkelblessure hebt waardoor je niet kunt spelen? Ik heb zelf gehandbalt en weet wel dat het er hard aan toe kan gaan en je ook hard kunt vallen. Maar of je daardoor ook een mk kan krijgen weet ik niet. S6!
Ik kom net van de gyn. Toen hij me vroeg of ik aan sport deed en wat voor sport, vertelde hij me het toch rustig aan te doen. Ik speel badminton en dacht eigenlijk dat ik dit nog een tijdje zou kunnen doorbrengen. Maar zoals de gyn reeds zei, had ik ook reeds ondervonden dat bepaalde bewegingen gewoon niet meer fijn aanvoelen.
Als je er zelf een goed gevoel bij hebt...doe je gewoon rustig aan..met sporten...minder fanatiek...en anders zeg je bijv dat je een blaasontsteking hebt...en door dat springen en rennen drukt het je blaas...hihih Of je gaat...en INEEENS heb je barstende koppijn...kan je wel an de kant mee kijken hahaha...smoesjes verzinnen is leuk! gefeliciteerd meid!!
Bedankt voor de snelle reacties, ik ben er nog niet helemaal over uit Misschien dat ik migraine ofzo als excuus moet gebruiken. Ik zou het liefst het nieuws wel van de daken willen schreeuwen, maar moet ook rekening houden met het feit dat het nog ietstjepietsje te vroeg is moeilijkheid 2 mijn zusje speelt in hetzelfde team als mij.....nog lastiger om excuses te verzinnen. Heb ik haar eindelijk nar 5 jaar weer zover dat ze moet gaan sporten, haak ik af hahaha komt lekker geloofwaardig over. Ik heb nog niets echt last van kwaaltjes, maar voel me niet onzeker, mijn lichaam zegt genoeg. Jullie ook allemaal gefeliciteerd overigens!!!
je mag gewoon sporten behalve rechte buikspieroefeningen,en je hartslag mag niet hoger dan 140 komen want dan wordt de baarmoeder te heet.... succes meid
@Claudia1977: Proficiat! En ff van een andere site geplukt: Met joggen kun je ook gewoon doorgaan. Het schudden en schokken kan geen kwaad. Als je het vanaf de vierde maand wat rustiger aan doet en geen records probeert te vestigen, kun je in principe doorgaan zolang je je er prettig bij voelt. En dat geldt ook voor alle balsporten -van voetbal en hockey tot volleybal en basketbal en zelfs voor judo en turnen. Je moet natuurlijk wel een beetje opletten. Want een harde bal of stick in je buik kan gevaarlijk zijn. Overleg vooraf even met je teamgenoten. Want in de praktijk blijken die er vaak meer moeite mee te hebben dan jijzelf. Badminton en tennis kun je tot in de achtste maand blijven doen. Groetjes!
hey hey, ik speel volleybal en ik ga daar gewoon mee door. bij de eerste ben ik pas met 22 wk gestopt. Het duiken naar de ballen deed ik niet meer of ik draaide op een bepaalde manier zodat ik op mijn zij kon landen. Zolang je je goed voelt kun je volgens mij gewoon doorgaan. de kleine zit heel goed beschermd. succes