Mijn collega's vriendin in in april bevallen van een jongetje en ze geeft borstvoeding. Nu wordt ik elke dag gek gemaakt om ook borstvoeding te gaan geven. Ik sta hier niet achter, en ik wil dit niet doen. Ik respecteer iemand anders keuze welke voeding ze willen geven, maar waarom accepteren ze mijn keuze niet. Ik wordt afgedaan als een of andere crimineel alleen omdat ik flesvoeding ipv borstvoeding wil geven. Dit wilde ik even kwijt, ik kan me er zo kwaad om maken
Mja gaat een beetje te ver ja, ik ben ook een voorstander van bv maar ik boor het niemand door de neus ofzo, ieder zn eigen ding....
Idd, mensen zouden elkaar met zulke beslissingen echt in hun waarde moeten laten!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er kwaad om maakt. Dit blijft net zoals veel andere dingen, een discussie waar geen einde aan komt!! Gewoon lekker doen, waar JIJ je goed bij voelt.
ik wou eerst ook flesvoeding geven (uiteindelijk wil ik toch eerst bv) maar als je dat zegt wordt je inderdaad aangekeken als of je niet goed bij je hoofd bent, je hebt geheid een discussie aan je broek hangen en kunt direct in de verdediging schieten! ik snap ook niet waarom iedereen dat niet gewoon lekker voor zichzelf mag beslissen, en waarom je er zo'n verantwoording over moet afleggen wat en waarom. trek je er lekker niks van aan, alles heeft z'n voor en nadelen en het is maar net hoe zwaar het één tegen het ander afweegt
Ik ben ook een voorstander van BV en hoop van harte dat mij dat gaat lukken als onze kleine er is, maar het is iedereen zijn eigen keuze en die keuze moet je respecteren ! Je hebt er vast goed over nagedacht en goede redenen voor, wie is zij dan om dat te veroordelen ? Probeer het naast je neer te leggen ! Groetjes, Nikki F
Joh, laat zwammen, die collega. Wat maakt het nou uit? Want als je bv probeert en het lukt niet dan is flesvoeding wel ineens goed!! Flesvoeding is ook goed tegenwoordig hoor!!
eej hoi hoi... maak je niet druk joh het is jou keus en daar moeten ze het maar mee doen, zijn ze het er niet mee eens kijken ze toch lekker een andere kant op... ikzelf zit wel in een dilemma, heb met mijn 2 meiden geen BV gegeven gewoon omdat ik er op tegen was, nu wil ik het wel proberen( men zegt dat het beter is), maar ik ben geen type die ff met de t-shirt omhoog gaat zitten waar iedereen bij zit dus wil het afkolven... maar nu komt het mijn man vind dit dus maar niks en zegt dat ik gewoon flesvoeding moet gaan geven is net zo makkelijk zegt hij. ik heb gelukkig nog ff de tijd ... maar weer ff op jou verhaal terug te komen, laat je niet gek maken hoor, doe wat jij graag wil meis... succes.
@Vera en Roy Waar bemoeien de mensen zich toch mee... Het is jullie kindje en daar hebben zij niks over te zeggen. Doe wat je zelf het beste lijkt en laat de rest lekker in zijn sop gaar koken
Mensen staan er vaak ook niet bij stil dat er hele andere redenen achter kunnen zitten dat iemand geen bv wil of kan geven. En dat je sommige mensen enorm kan kwetsen met zulke uitspraken. Meis, maak je niet druk om zulke mensen
ik ga ook borstvoeding geven maar ik ga dus echt niet overal met mijn tiet bloot!!! dat vind ik een verschrikkelijk gezicht ik krijg dus regelmatig dezelfde reactie als jij! dat ik me niet zo moet aanstellen! als ik een dag wegga dan kolf ik gewoon van te voren want ik ga niet met de borst bloot terwijl iedereen het zien kan!! kan me dus heel goed voorstellen dat je je kwaad maakt! iedereen moet voor zich weten wat ze doen het is iets wat voor iedereen anders is en er is niemand die je kan dwingen om de borst te geven als je hetnietwilt!
Ik heb ook BV gegeven en dat ga ik nu ook weer doen, maar iedereen mag het voor zichzelf bepalen wat ze doet. Flesvoeding is tegenwoordig ook prima en daar wordt je kleintje ook groot van. Tip: Similac is hele goede flesvoeding voor een leuke prijs!
Snap dat niet helemaal van je man...jij bent dan toch degene die kolft niet hij dus voor hem is er dan toch niks anders...er zit alleen iets anders in het flesje!
Snap dat niet helemaal van je man...jij bent dan toch degene die kolft niet hij dus voor hem is er dan toch niks anders...er zit alleen iets anders in het flesje!
Maar mag ik weten waarom je dan geen bv wilt geven? Ik moet eerlijk zeggen dat ikzelf uit een nest kom waar het de normaalste zaak van de wereld is, dus ik was ook verbaasd toen ik erachter kwam dat er mensen zijn die het totaal niet willen. Inmiddels begrijp ik de voordelen van flesvoeding wel en had ik nooit zo nagedacht over de nadelen van bv. Ik ga ook niet overal met mn tiet bloot, ik zorg wel dat ik prive zit en/of gewoon thuis ben. En ik moet ook nog maar zien hoe lang het lukt... Maar zou je kunnen vertellen wat mensen weerhoudt om bv te geven? Ik ben niet oordelend, integendeel. Ik wil het oprecht weten (juist omdat het voor mij zo wereldvreemd WAS). grtjs, Lara
En mannen moeten echt ontieglijk hun mond houden over wel/niet borstvoeding. Gaat ze niks aan en hebben ze niks mee te maken. Net zoals de bevalling is dat iets tussen mama en kindje en de papa's krijgen nog hun hele leven lang de kans om zich overal bij te betrekken. Desnoods kolf je het af en geef je hem de fles in handen (als ie ook wil voeden), maar verder kan ik geen reden bedenken waarom een man er tegen zou mogen zijn. Omdat je borsten kunnen gaan hangen ofzo??? Pfff... grtjs, Lara
klopt, mijn man vind het dus ook niks als ik met de tiet bloot ga zeg maar en dat heb ik wel tegen hem gezegd dat ik dat dus ook niet doe, maar op een of andere manier krijg ik het er niet bij hem in dat ik dus gewoon kan kolven op het moment dat het niet uitkomt zeg maar... want dan geeft hij weer als antwoord... je bent toch geen koe die gemolken moet worden??? moet er wel om lachem en op zulke momenten weet ik gewoon dat hij daar dus totaal niet mee bezig is.. ik laat hem maar als hij er niet tegen kan of het er niet mee eens is heeft hij pech! en als hij het ook leuk vind om de fles te geven dan is dat toch opgelost... maar goed het gaat nu niet om mij he hoop dat je het nu een beetje snapt? ging er eigenlijk om dat het ook dichtbij een meningsverschil kan opleveren... groetjes...
Ik vind dat hier iedereen de vrije keus in heeft. Zelf wil ik graag BV gaan geven, maar als een ander dat niet wilt respecteer ik dat. Maar het komt ook wel voor dat de keuze gemaakt wordt FV te gaan geven terwijl diegene niet goed op de hoogte is van de voor- en nadelen van beide. Persoonlijk vind ik dat het beter is je goed te (laten) informeren over dit onderwerp voordat je hierin een keuze maakt. Dan kun je ook een "eerlijke" keuze maken. Als jij er dan voor kiest FV te gaan geven, moet je dat zeker doen en je niet door anderen gek laten maken.
Proberen je er niets van aan te trekken, veraenroy! maar ja dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Als jij die keuze weloverwogen hebt gemaakt kun je daar achter staan. Ikzelf ben voorstander van bv, ook omdat mijn man allerlei allergieen zoals astma heeft en enkel broertjes en zusjes van mij koemelkallergie hebben... maar dat is mijn keuze en mijn overweging. Ik ga die niet aan anderen opleggen. trouwens, ik krijg ook wel opmerkingen als: waarom zo moeilijk doen, flesje is veel makkelijker enz. enz. op de een of andere manier denkt de hele wereld zich met je te kunnen bemoeien als je zwanger bent...
FF off-topic.... Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn vriend heeft zeer sterk de voorkeur dat ik in het ziekenhuis ga bevallen. Hij kent in zijn omgeving verschillende mensen waar een thuisbevalling maar nét goed af is gelopen. Het geeft hem een gevoel van veiligheid als ik in het ziekenhuis zou bevallen. Ik neem zijn mening zeker mee in de beslissing waar ik uiteindelijk wil bevallen. Het is ook zijn kindje!!!