Het klinkt misschien ideaal om lekker slank te zijn maar het kan vormen aannemen dat het niet gezond meer is. Mijn zusje is heel mager en moet zeker 12 kilo aankomen. Pasta's, snoepen, vet eten, 5 x per dag eten noem maar op niets helpt. Heeft iemand een idee?
Volgens mij kan een dieetist daar ook in bijstaan... ik zou het niet weten als ze al het bovenstaande al geprobeerd heeft... Zou bijna zeggen dat ik wilde dat ik daar last van had, maar ik weet dat ondergewicht net zo min een pretje is als overgewicht, en dat het voor mensen die aan ondergewicht lijden vaak moeilijker is om aan te komen dan het is voor mensen die overgewicht hebben om af te vallen, dus ik wens haar iig veel succes!
Vaak kunnen ze bij een goede sportschool ook helpen! Daar krijg je zowel sport als voedingsbegeleiding! En ja, ook voor als je wilt aankomen, ik heb eens zo een aankom dieet gezien, tis niet niks wat je moet eten per dag! Maar zomaar lukraak veel vetten en snoep te gaan eten is in ieder geval niet de oplossing!
Veel van die sportshakes drinken, daar zitten veel koolhydraten in waar je snel van aankomt ! Ik ken iemand die door een operatie ook sterk vermagerd was en daardoor weer is aangekomen.. Gewoon even vragen in de sportschool! sterkte ! liefs Rissie
Bij een reform winkel heb je bussen met poeder, dat kun je door de vla doen, daar word je ook dikker van. Maar soms kun je er niks aan doen, is het gewoon je bouw.
Mag ik vragen hoe oud je zusje is? Zelf heb ik tot mijn 21ste veel problemen met mijn gewicht gehad. Op het CB kreeg me moeder altijd op haar donder en later bij de kinderarts ik ook (was wel een slechte eter, maar ja, was gewoon erg kieskeurig en snoepen kon ik heel goed). Van mijn 14 tot 16de bij een dietiste gelopen, helaas had dit geen enkel effect. Toch is het goed gekomen, wel met een paar hormoonbehandelingen om een goede cyclus te krijgen. Nu heb ik een prima BMI! Dus misschien komt het bij jouw zusje nog...
Een vriendin van mij moest ook aankomen. Zij moest van die shakes (weet je wel die wij gebruiken om af te vallen) als extra naast de gewone maaltijden gebruiken. Ze had ze van Herbalife en dat werkte supergoed! Niet snel maar geleidelijkaan kwam ze aan.
Je kunt pakjes bij de apotheek kopen (nutridrink, ensine en fortifresh) en ook inderdaad die poeder (weet even niet hoe die heet). En roomboter, dubbel beleg, volle melk/chocomelk, kwark, enz. Ik zou langs de huisarts gaan, die kan je dan doorverwijzen naar een dietist.
di epakjes van de apotheek, zeker de nutridrink is vaak alleen op aanraden van de arts. Ik zou zelf eerlijk gezegt niet gaan klooien maar gewoon langs een dietiste gaan. Veel vet of koolhydraten eten kan vaak ook averrechts werken omdat ze ale en snelle stofwisseling heeft. Ze moet op zoek naar een combi die voor haar werkt, dus ik denk dat dat onder begeleiding t beste zal gaan. En als t een medische reden is dan word een dietiste ook nog eens vergoed.
Ik weet natuurlijk niet wat haar eetpatroon is, maar houdt ze zich aan het eetpatroon van het voedingscentrum? Daar staat op wat mensen in een bepaalde leeftijdscategorie binnen moeten krijgen. Wat ook heel belangrijk is, is variatie in het eten. Dus niet elke dag hetzelfde eten maar lekker afwisselen met voeding. Succes ermee!
ik zou idd ook even langs de huisarts gaan. die kan dan eerst kijken of het geen lichamelijke oorzaak heeft. anders doorsturen naar de dietist. wordt helemaal een dieet op maat gemaakt met volle producten enzo. bij de apotheek verkopen ze trouwens ook pakjes met "astronauten" voer. dat kreeg mijn vriend voor zijn operatie en daar kom je zeker van aan. liefs kaatje
langs de huisarts gaan, die kan je doorverwijzen naar een dietiste zodat je op een verantwoorde manier aan komen kan. mischien kan het ook komen dat ze een afwijking heeft aan de schildklier, en dan kan de huisarts hierin verder begeleiden en doorverwijzen. ik zou zeker niet zelf aan gaan rommelen.
Toen ik moest aankomen at ik 2 keer een warme maaltijd(als ik kon eten, probleem was mijn eetlust agv medicijnen), dronk ik nutridrink (bah!) en veel chocolademelk en appelmoes als tussendoortje. Kan me nu niet voorstellen dat ik ooit dun was.
Dit is ook jaren lang een probleem van mij geweest. Ik was vanaf klein meisje al een slechte eter. Wat ook erg mee speelt is hoe je je psychisch voelt! Ik wilde echt wel dikker worden/zijn en heb alles geprobeert.... Shakes, dieetiste,sporten, poeders etc. Maar ik had nooit geprobeert om te stoppen met roken. Toen ik eenmaal gestopt was met roken ben ik in een half jaar tijd 10 kilo aangekomen! Ben nog steeds gestopt met roken, ik eet met smaak en erg veel haha. Blijf echt op een goed gewicht, nu effe wat meer ivm mn zwangerschap natuurlijk. Succes voor je zusje
Bedankt voor jullie reacties. Er zitten zeker tips bij die ik met haar ga bespreken. Dat ze zo mager is, is allemaal begonnen na het extreem lijnen en alle lichamelijke gevolgen daarvan. Vorig jaar is het helemaal fout gegaan. Lichamelijk is ze nog niet ok. Zal jullie de details besparen maar ben er wel achter dat zo extreem lijnen echt heel gevaarlijk kan zijn.
mijn broer heeft heel lang zeewierpoeder moeten innemen om aan te komen. snoepen en macdonalds is uit den boze, dat is ongezond aankomen. het verstandigste is onder goede begeleiding van een dietiste een voedings en bewegings plan op te zetten. sterkte samen!