Er bestaat ook speltpasta (bij de natuurvoedingswinkel). Kun je wel tegen quinoa, couscous of bulgur ofzo? Zijn goede alternatieven voor rijst oid. En spelt crackers voor eventueel tussendoor verkopen ze gewoon bij de AH. En als je yoghurt wilt eten 's ochtends kun je er ook lijnzaad in doen. Oh nee, muesli eet je wel dacht ik?
Ik val maar met de deur in huis: heb je een eetprobleem (gehad)? Dat je alles precies afmeet en de aantallen noemt. Geen brood of pasta. Je eet trouwens ongezond. Heel erg veel suiker (kan ook van invloed zijn op je hoofdpijn, enorme schommelingen in je suikerspiegel en niet gek dat weer een suikershot in de vorm van een eierkoek dan helpt). En veel te weinig. Maar dat geeft je lichaam ook aan. Honger en hoofdpijn. Geen siroop meer maar water of thee. Geen eierkoeken meer maar twee speltboterhammen met kaas e tomaat, ei oid. Ontbijt met fruit en yoghurt en muesli. En serieus 200 gram groente en 10 garnalen....... dat is ee tussendoortje, geen maaltijd. Aanvullen met speltpasta oid. Wat ik ongeveer eet op een dag: - 2 boterhammen meestal met jam, koffie , verse jus - tussendoor 2 boterhammen met kaas en komkommer oid - lunch: boterhammen of uitgebreide salade met avocado ei tomaat komkommer pijnboompitten etc vaak met pistolet of enorme bak soep met broodje - tussendoor fruit - handje nootjes - ENORM bord eten. Soms nog wat extra. Veel groenten met pasta rijst couscous aardappel oid en vleesvervanger of vis - waterijsje oid - soms wat chips of snoep (mag ik alleen in zwangerschap normaal vind ik het niet passend in een vegetarisch dieet ) Alleen volkoren of speltbrood. Vezelrijke pasta. Alleen wel witte rijst want volkoren rijst vind ik niet te eten. Ik drink veel kruidenthee en water.
Ik vind ook dat je weinig eet. ik eet denk ik wel het dubbele. Ook ik was met 17 weken 3 kg. aangekomen. dat is echt niet veel hoor! het is iss goed om met een dietiste te praten want je moet natuurlijk niet omvallen van de honger. je kleintje krijgt de voedingstoffen eerst en jij de restjes. (dat zegt de vk tenminste tegen mij)