Nog geen 20 weken, pijnlijke harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fantastic, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantastic

fantastic Actief lid

11 apr 2013
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb sinds 3 dagen pijnlijke harde buiken, soms zelfs om de 5 a 10 min.
    Heb de verloskundige uiteraard meteen gebeld, moest het rustiger aan doen.
    Terwijl ik nu in de vakantie, met deze temperaturen mij al niet zo druk aan het maken was.

Urine na laten kijken, dit was prima.
    Extra suiker laten prikken, dit was ook prima.
    (was iets te hoog bij vorig bloedonderzoek)

Nu al 2 dagen echt vrijwel niets gedaan, nog gaat het niet over.
    Ook als ik rustig op de bank lig, harde buiken die zo nu en dan flink pijn doen.

Begin mij nu echt wel zorgen te maken,
    Herkent iemand dit?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gewoon terug gaan naar de verloskundige en als zij zegt niets meer voor je te kunnen doen, even langs de gynaecoloog, deze kan medicijnen voorschrijven.

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik zou hier meteen mee terugbellen meis! Als je VK het niet serieus neemt, via de HA en naar t ZKH voor een CTG. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent! Ik wil je niet bang maken, maar hier moet je niet te lang mee lopen hoor!

4. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik ben bijna 18 weken en heb ze ook. 5 of meer op een dag.
    Als ik loop voel ik me hele buik opzetten en dat houd ff vast.
    Gezegd in het zh en de gyn zei dat het idd moet gaan verminderen want harde buiken nu zijn niet goed natuurlijk. Ze hadden het er ook over dat me baarmoeder kan protesteren omdat ie moet groeien maja ik hou het even in de gaten.
    Gewoon bellen als je het niet vertrouwd! En op je strepen staan!

5. Shirin1508

3 apr 2013
    28
    0
    0
    Begeleidster gehandicaptenzorg
    Wijk bij Duurstede
    Wat vervelend zeg. Ik heb er zelf ook last van, ik weet hoe vervelend en pijnlijk het kan zijn. Zelf is mij ook verteld dat het zou kunnen liggen aan de warmte, jij maakt je misschien niet zo druk maar je lichaam onbewust wel met deze hitte. Ook zou het nog kunnen liggen aan de bewegingen van je kleine, dit is bij mij het geval. Ik heb een hele drukke meid in me buik.
    Maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker bellen. Liever 10 x te veel dan 1 x te weinig ;)

Vooral lekker rustig aan doen.

Groeten van Shirin

6. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Hier hetzelfde verhaal, ben net 17 weken zwanger, vorige zwangerschap begonnen ze ook al met 16 weken en tot 4 maal toe in het ziekenhuis aan de ctg scan gelegen.. Weinig aan te doen helaas :( Heb er de hele zwangerschap extreem last van gehouden, maar moest toch met week 41 ingeleid worden omdat meneer er niet uit wilde. Het hoeft dus niets te betekenen! Magnesiumtabletten zouden moeten kunnen helpen, en even kijken of het niet door je darmen komt (dat bleek bij mij vorige keer zo te zijn, irriteerde mijn baarmoeder)

7. sesa

sesa Niet meer actief

Ik ben nu 28 weken en heb al.bedrust sinds 20 weken. Ik heb in rust ook meer dan 30 harde buiken per dag. Soms wel meer dan 8 per uur.
    Ik heb bedrust totaan de bevalling. Het is lving hell de hele dag tussen 4 muren.hulp vragen van je omgeving is ook zo vervelend. Voor een paar weken gaat dat wel maar in mijn geval is dat maanden.
    Heb ook nog eens een manager die totaal geen sympatie of empatie heeft en denkt dat ik hier lekker zt te relaxen. Moet ooo mijn vakantie uren inleveren.

Meid het is erg k*t meid maar rust is de enige om het wat te laten afnemen en in mijn geval gaat het niet over.

8. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    @Cesa, omG dat is echt super,super k*t :(

Heel erg veel sterkte! Vorige zwangerschap zat ik vanaf week 25, 24 uur per dag binnen (gelukkig geen volledige bedrust maar wel 'huisrust') ik dacht dat ik gek werd! Als de kleine er is, besef je dat het het allemaal waard is geweest, echt waar!

9. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Idd wat mn voorgangers ook al zeggen, gewoon weer bellen en desnoods door laten verwijzen naar het ziekenhuis! Als jij je er niet goed bij voelt bij die harde buiken zou niet met minder genoegen nemen dan een doorverwijzing!

succes en sterkte hopelijk komt het idd door de warmte.

Jeetje Sesa al vanaf 20 weken bedrust :( verschrikkelijk! Ik vond 2 weken zkh opname al een hel ivm OHSS en werd compleet gestoord van die 4 muren.
    Dat van je vakantie uren is nieuw.... zelfs als je in de ziektwet zit bouw je vakantie uren op, dus dan moet je in je ziektewet gewoon je vakantie uren inleveren op de dagen/weken dat jij heb aangegeven vakantie te willen.
    Wel rot overigens dat je werkgever denkt dat je voor jan met zn korte achternaam thuiszit ;)

10. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    @Sesa, btw, wanneer jij in de ziektewet staat is het wettelijk verboden om jou verplicht vakantieuren op te laten nemen wanneer jij ze niet voor vakantie gebruikt! Kan je baas dus absoluut niet maken.

11. sesa

sesa Niet meer actief

Ik kan de dscussie en stres met mijn baas nu niet aan. Daar krijg ik nog meer harde buiken van en dat weet ze . Ze maakt misbruik van mijn stuatie. Dan werk je nb in een ziekenhuis.
    Ik hou mijn ogen open voor een andere werkgever. Das niet makkelijk in deze tijd

12. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Sesa, ben je lid van een bond?

dan zou ik die inschakelen. dat hoeft niet nu, maar kan je ook straks na de bevalling doen.
    je zou misschien al wel een informatief telefoontje kunnen plegen voor wat straks de mogelijkheden zijn. en dan weten ze er ook al vast van af. (nog) niks hierover tegen je baas zeggen.

TS, wat vervelend die harde buiken. ik heb ze ook heel veel, al vanaf een week of 13. steeds in periodes. bij mij gaat het vaak aan zichtbare groei vooraf. dan komt er een hoop spanning op mijn buik, mijn baarmoeder is geirriteerd en gevoelig.
    en dan als het na een paar dagen weer rustig is (laatste keer zelfs na een paar weken...) dan groeit mijn buik ineens.
    de vk heeft laatst met 23 weken wel gekeken of ik geen ontsluiting had, maar was het gelukkig niet.

hou het wel goed in de gaten en als je het niet vertrouwd zeker aan de bel trekken. een keer extra controle kan echt geen kwaad.
    nadeel is alleen dat ze nu nog niks voor je kunnen doen, alleen jou geruststellen. en blaasontstekingen uitsluiten.

13. sesa

sesa Niet meer actief

Ik ben lid van NU '91 en ga zeker ze ff bellen.
    En wat de harde buiken betrefd...ik had eerst afname maar merk dat ze de laatste dagen ook weer erg toenemen. Misschien idd een groeispurt.

14. fantastic

fantastic Actief lid

11 apr 2013
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben gister nog bij de VK geweest, omdat ik mij er toch wel erg zorgen om maakte.
    Zij heeft inwendig onderzoek gedaan, en gelukkig geen verweking, ontsluiting etc.
    Ook ons kleintje doet het goed, buik is wel erg hard gegroeid de laatste paar weken.

Maandag toch nog even urine weg brengen en op kweek laten zetten.
    Ben gelukkig wel iets gerustgesteld...

Nu erg rustig aan blijven doen, en dinsdag de 20 weken echo.
    Hopelijk dan ook goed nieuws, en heeft het toch met snelle groei te maken.

Heel veel sterkte iedereen die dit ook zo vroeg al heeft.
    @ Sesa Het lijkt mij echt verschrikkelijk tussen 4 muren met nog zo'n lange tijd te gaan.
    Alles voor je kleintje natuurlijk! Heel veel sterkte de komende tijd!!

15. sesa

sesa Niet meer actief

Fijn fantastic dat e een beetje gerust bent nu. Succes met de echo

Deel Deze Pagina