Wij moeten nog aardig wat gaan verven ...zowel babykamer als Dean z'n nwe kamer + de meubeltjes. Nu mag je als je zwanger bent volgens mij alleen verf op waterbasis gebruiken (meen ik me nog te herinneren bij Dean), maar ......dat zijn altijd van die kleine blikjes! Heeft iemand tips/ideeen of je deze verf ook bijv kunt laten maken/mengen op kleur in grote blikken? Ik wil zowel Dean z'n bed en de kastjes in dezelfde kleur schilderen namelijk. De ene wand kan gewoon met latex met een kleur gemengd bij de Gamma (verft partner wel) en de andere muur ga ik zelf een muurschildering maken. Tips betr de verf/waar jullie dat kopen etc zijn welkom! Mirre
Ik dacht dat latex wel gewoon mocht. sowieso zitten er in de verf van tegenwoordig een stuk minder gevaarlijke stoffen. Die verf voor de meubels kun je ook gewoon laten mengen bij de bouwmarkt op kleur. Dan heb je alkyd of acryl verf. De 1e is wat steviger, maar kan alleen over blank hout of andere alkydverf. Het bevat wel meer oplosmiddelen. Acrylverf is ook vrij mild, maar is minder stootvast dan alkydverf. Dat laatste is toch wel handig bij kindermeubeltjes. Het kan wel over alle soorten verf (weer handig bij een onbekende onderlaag). Ik heb destijds wel met latex geverfd. Maar wel met een open raam/goede ventilatie/niet te lang. De alkydverf heb ik laten staan voor manlief
Ik heb toen ik zwanger was wel gewoon met normale verf geverfd. Je moet niet met je neus erboven gaan staan te stomen maar als je goed ventileerd, en niet te lang erin staat zal het wel meevallen. Al snap ik diegene wel die het toch niet zo'n fijn idee vinden.
Ik wil echt graag zelf de meubeltjes verven! Manlief mag de muren, plafond etc doen Denk echt aan verf op waterbasis (daar zitten geen/weinig oplosmiddelen in!), maar ja...wat ik -tot nu toe- heb gezien bij de Gamma...duur, weinig keuze qua kleur en kleine blikken vandaar de vraag....
Je kunt bij de Gamma ook verf laten mengen in grotere blikken. Ik heb ook geverfd met verf op waterbasis.
Ik heb laatst bij de Gamma laten mengen en dan kun je meerdere maten blikken kiezen. De kleinste was 1 liter geloof ik. Welke maten er nog meer waren weet ik niet precies. Even vragen naar verf op waterbasis. Dat het geen schadelijke stoffen bevat is een ding maar het is ook nog eens super makkelijk schoonmaken allemaal. Nog een voordeel! Ik dacht dat latex altijd op waterbasis was?
Oh kijk daar heb ik wat aan!! Ik dacht dat je alleen Latex bij de Gamma kon mengen, maar als ze ook grote blikken verf op waterbasis hebben waarmee je dat kunt doen zou dat super zijn! Morgen maar eens navragen en kijken Thanx!
hoi , bij ons moest de hele bovenverdieping geverfd worden toen ik zwanger was en ik ging zelf ook mee verven. wij wilden echt graag hoogglasnverf en nog een ander soort... dampen zijn dus niet goed... ik heb toen gewoon bij de karwij/ gamma een gifmasker gekocht met 2 filters erin.... en die gewoon opgezet... wel de ventielen open zetten hahaha daar kwam ik achter na mezelf zowat een uur bijna gesmoord te hebben... zodra de verf stofdroog is komen er geen gassen meer vaanf en kun je het masker weer afdoen. voor bijv houtwerk zijn de giftige verven vaak het mooist ...... groetjes Jose oja het was niet duur.. ik geloof 14,- ofzo
Ik heb toen ook met gewone verf gedaan,heb toen wel zo'n maskertje gekocht en deze opgedaan. Was alleenstaand dus moest het op en of ander manier toch gebeuren,dit kon geen kwaad volgens de dokter.