Zwanger verwijderen mirena spiraal

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door meisje1987, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Welkom tetta!

Moet zeggen dat m'n eerste ongi bij mij ongelooflijk veel pijn deed. Iets wat ik zonder niet had. Ik gooide t destijds op t feit dat alles weer aan het opstarten was zeg maar. Heb ongeveer 7 of 8 jaar het mirena spiraaltje gehad en daarvoor jarenlang de pil.
    Maar achteraf was t misschien de cyste die bij mij zoveel pijn deed... Daar kwam ik een paar maanden later achter toen ik dacht dat ik overtijd was. Dacht dat ik de week ervoor een lichte spotting had met veel pijn.. K had stiekem gehoopt dat ik na de operatie niet meer zo een hevige menstruatie zou hebben. Dat is gelukkig zo gebleken!! Heb waarschijnlijk nu m'n eisprong, maar t voelt aan als menstruatie krampen.. M'n lichaam is me voor de gek aan t houden!!! Ik hou t daar maar ff op :)

Hopelijk komen jullie cyclussen snel op gang (bij degene die nog wachten). Dan kunnen jullie ook makkelijker klussen :)

2. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Het verwijderen was bij mij ook geen pretjes want hij was gaan zweven zegmaar. Inderdaad met een hystoroscopie eruit gehaald. Heel leuk boekje mee gekregen kom nuchter narcose zus dit dat zo. Lig ik daar gewoon zo zonder plaatstelijke verdoving of iets. Maarja het was wel te doen, maak der geen wekelijks iets van. Maar als je touwtjes gewoon te zien zijn is het een makkie. Zou je dus niet veel zorgen maken. Mijn gyn zij dat de cyclus gelijk goed zou komen want de spiraal stond erom bekend. Ik heb dus ook 52 dagem moeten wachten al denk ik na 14 dagen een mini ong te hebben gehad. Je lichaam is wel even een beetje van slag. Maar tis voor een goed doel :)

3. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een week na verwijderen wel wat bloed verloren maar dit waren echt maar een paar druppels. Dacht nu is mijn ongi doorgebroken, tampon ingedaan en geen bloed meer gezien:S

4. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Ja was bij mij ook niet heel erg bloeden hoor maar ik dacht dat omdat ik voor mijn spiraal altijd al de maand net begon ongesteld werd. En 18 december verwijderd en 1, 2, 3 januari beetje gebloed inlegkruisje voldoende. Maar of t nou echt een mestruatie is geweest. Ik moet wel zeggen ik heb de spiraal verwijderd omdat ik 1 september begon met bloeden en dit tot de dag na verwijdering heb gedaan. Alles was goed volgens de gyn maar was er gewooon klaar mee

5. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Zitten wel mooie dagen tussen het verwijderen. Als het van het verwijderen was had je het denk ik wel wat eerder gehad lijkt me:(.
    Wat een vragen hebben we allemaal.
    En nog lekker laat wakker hihi.
    Moet wel zeggen ondanks ik de duivels niet heb gemist wel vaak van die rare kwaaltjes gehad tot ik dacht jeetje waar komt dit nu weer vandaan?
    Maar zal vast niet de enige zijn.
    Nou dames leuk ff gebabbelt te hebben ga proberen te slapen morgen mogen we weer oom 7uur beginnen met werken.
    Truste allemaal!

6. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Jeej zo als verwacht is het verwijderen van de mirena niet gelukt bij de huisarts :(
    Waarom hebben vrouwen toch zo'n goed instinct?
    Pfffff ben enorm aan het balen!!!!!
    Zou eigenlijk moeten wachten op een brief met afspraak van het ziekenhuis en als dat te lang duurde kon ik naar de reinaert kliniek.
    Dus ik met mijn grote mond waarom kan het niet andersom haha.
    Ze deed gelukkig niet moeilijk.
    Net meteen gebeld kan a.s. Woensdag terecht bij de gynecoloog :).
    Allemaal een beetje dubbel, aan de ene kant kan ik wel janken dat ik WEER bij de zoveel probleem gevallen hoor en dat het ook te mooi was om waar te zijn!
    En aan de andere kant blij dat ik woensdag weer opnieuw terecht kan.
    Allemaal zo dubbel!!!
    Nu hoop ik dat het daar allemaal goed gaat.
    Heb nog steeds de buikpijn aan de rechterkant, nu hoop ik niet dat ik dadelijk ook nog het goede nieuws krijg dat er een cyste zit maar goed dat moeten we maar ff afwachten!
    Zo en dan nu op naar de winkel en een taart voor mijn mannetje zijn verjaardag maken :).
    Morgen gaan we een nachtje hotel doen dus hebben wat ontspanning en hopelijk een beetje op andere gedachten komen.

Sorry voor het gezeur maar moest het even kwijt.

7. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Jeetje meisje1987! Maar ik snap m helemaal!! Ik hoop voor je dat je geen cyste hebt ;) hele dikke knuffel! En klagen mag hoor, doen wij ook allemaal! Ik hoefde dan niet naar de gyno om mijn mirena te laten verwijderen... Maar had dan wel een cyste, kreeg ik op oud jaars dag te horen.. Ik heb al een hele geschiedenis met m'n baarmoeder en alles wat erbij hoort.. Op een gegeven moment hebt je t ff gehad en moet je f klagen ;)

Toch wil ik je een ontzettend leuk weekend wensen met je mannetje!! Geniet ervan!!

8. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Thx Yinxy!! Het gaat nu wel weer een beetje gelukkig. Hele dag druk bezig geweest dus niet echt tijd gehad om na te denken. Dit is wel ff fijn zo, mannen zijn toch anders hierin!
    Moet zeggen zie er nu wel al echt tegenop. Ben zo benieuwd wat er gaat gebeuren allemaal woensdag:(. Hoop alleen heel erg dat het niet weer zo pijnlijk is als het plaatsen mochten ze hem niet zo zien etc...daar vrees ik toch zo voor. Vanmorgen ook helemaal gestressd op dat bedje haha. Al viel dat nog redelijk mee, maar ja die waaier zal woensdag wel niet op gaan!
    We houden hoop!!
    Jeetje ook nog op zo'n dag dat is ook enorm balen!!!
    Viel het verwijderen wel een beetje mee? Gaat zo iets snel eigenlijk of moet je daar weken op wachten?

Dankjewel dat zal wel lukken, net klaar met de spulletjes inpakken, heel sneaky, mijn mannetje weet nog niet waar we heen gaan :D. Voordat we het weten is het weekend alweer voorbij.

Jij ook een heel fijn weekend!

9. meisje1987

meisje1987 Bekend lid

9 mrt 2007
    992
    179
    43
    Zie ook dat je als het goed is je eisprong hebt vandaag!
    Dus ik zou zeggen heel veel klus plezier en dat het raak mag zijn :D.
    Succes!!!!

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik heb mijn Mirena eruit gehaald in november, 2 dagen later ongesteld... Voor de rest zie hier onder;) vrij regelmatig, al was mijn cyclus voor zoonlief altijd 28 dagen.
    Nu is het dag 29 dus erg spannend!!M!!!!

11. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meisje1987 balen zeg dat het zo moet gaan! Nog wel gefeliciteerd met je vent en heel veel plezier dit weekend. Hopelijk valt het mee bij de gyn!

Tetta wij zitten een beetje in dezelfde situatie.. Mijne is 11 feb en ik wacht nog steeds op ongi, bah frustrerend is dat.. Had altijd zo'n mooie cyclus maarja inmiddels 13 jaar geleden dat ik een natuurlijke cyclus had..
    Hoop niet dat ik tot een dag of 50 moet wachten, maarja je kan niet anders hè.. Wel jammer dat alle artsen zeggen dat je cyclus gelijk goed op gang zal komen (heb ik zelf ook geleerd tijdens opleiding). Je leest hier toch wel heel vaak dat dat niet het geval is.. Al lees je natuurlijk ook veel positieve ervaringen van meiden die meteen de eerste ronde zwanger waren..

We wachten maar weer verder af.. We hebben goed geklust in elk geval.. Vorig weekend negatieve test, morgen maar weer eens eentje doen.. Maar verwacht er niets van...

12. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er vandaag weer een testje tegenaan gegooid en ik ben echt niet zwanger:p Waarom komt ongi altijd als je het niet wilt en als je het wel wilt laat die op zich wachten?

13. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hi meisje, het verwijderen werd bij mij door de huisarts gegaan en viel mee. Ti's ff kuchen en een kleine pijn scheut wat zo over was. Komt helemaal goed meis!! En ja, ti's makkelijker gezegd dan gedaan!!

En thx :) ml en ik zijn sinds m'n eerste dag na m'n ongi aan t klussen ;) k ben de hele week al erg misselijk met vlagen en ongi krampen.. Maar lijkt me sterk dat t ongi is. Ben ontzettend moe!! Geen idee wat t is, maar pijn kan ook veel energie vreten. Maandag bel ik ff m'n huisarts, want begin me nu toch echt af te vragen wat t is... Misschien het t nog gewoon te maken met m'n operatie en dat t daarom pijn doet nu.. Dus ik bel maandag ff...

14. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Hoi,

Toen ik dit onderwerp zag heb ik me gelijk aangemeld, ben heel nieuw dus;)

Ik heb een spiraal die ik binnenkort eindelijk ga laten verwijderen. Liefst zou ik
    maandag direct laten doen, maar ivm met mijn werk kan ik beter nog een maand of 3 wachten. Ik begrijp dat de kans zéér klein is dat ik direct zwanger raak, maar wil het risico gewoon niet lopen.

Wij willen proberen om niet te geforceerd te gaan 'klussen' zoals dat hier zo mooi wordt genoemd. Ik zal mijn cyclus wel bij gaan houden, maar we willen ervoor waken dat we straks plichtmatig gaan vrijen als we vruchtbaar zijn en het maar niet doen als het toch niet tot een zwangerschap zal leiden. Moet er wel bij zeggen dat ik mezelf wel wil horen als het me te lang duurt, ben best ongeduldig haha.

Vind het iig heel spannend en kan echt niet wachten!

15. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Tess!! En ik wil je idd straks wel eens horen haha. Denk dat als je probeert zwanger te raken en je weet hoe je cyclus in elkaar zit je vanzelf wel gerichter gaat klussen al wil dat niet zeggen dat je buiten je vruchtbare periode niet meer klust.

16. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom tess!

Hier is t ook zeker niet plichtmatig, het moet natuurlijk leuk blijven.. Maar stel dat je je vruchtbare dagen niet goed zou benutten dan loop je gelijk een hele maand mis!

Tetta, ik snap je helemaal! Ik ook nog niet ongi, en vanmorgen weer een negatieve test, doe er nu maar steeds in t weekend 1 zolang ik nog niet ongi ben.. Heb inderdaad zoiets van kom op, snel ongi en dan kunnen we weer verder!

17. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hoi allemaal,

Mijn spiraaltje is er 12-11-12 uitgehaald, dit was totaal niet pijnlijk. Ik moest even kuchelen en weg was ie. Ik heb de spiraal ongeveer 6 weken gehad en hiervoor gebruikte ik de pil vanaf mijn 15e (ben nu 22).

Nadat de spiraal eruit was, werd mijn cyclus een rommeltje, steeds bruin verlies, echt bijna iedere dag en als ik ongesteld ben heb ik aan 2 tampons per dag genoeg. Zwanger ben ik niet want alle testjes zijn nagatief. Ik ben inmiddels zo ver dat ik niet eens meer durf te testen en er al niet meer vanuit ga dat ik niet vanzelf zwanger ga, terwijl we nogmaar 4 maanden bezig zijn. Ik heb nu inmiddels geen bruinverlies meer en mijn laatste normale cylcus zat op 34 dagen, opzich wel te doen dus.. Ik heb alleen een constant zeurend gevoel in mijn onderbuik, laatst had ik dit ook en toen had ik nierbekken ontsteking echt niet fijn,. nu heb ik vanmorgen de huisarts maar weer gebeld voor overleg, of ik niet beter weer een keer naar de gyn kan. Ik ben zo bang dat er iets mis met me is en dat ik nooit zwanger zal worden:( Helaas is lang niet bij iedereen de cyclus meteen goed op gang, al hoop ik natuurlijk voor iedereen hier dat dit wel zo is!

Groetjess

18. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hi draakje!

Welkom. Balen dat je geen zekerheid hebt! Ik ken t gevoel wat je schreef, of je je afvraagt of je wel zwanger kan worden. Heb ik ook, en ook bij de gyno neergelegd. Dit ivm eerdere miskramen bij ex, een erg korte baarmoederhals ivm infecties die ik daar gehad heb en nog meer dingen wat er de afgelopen jaren zijn gebeurd op dat gebied...
    Maar heb toch een beetje moed. Dit omdat ik een ruime maand geleden een cyste operatie heb gehad in m'n eierstok. Toen hadden ze gelijk gekeken hoe het daarmee was en die waren prima in orde, op de cyste na dan, maar die is weg. Heb nu wel weer veel gelijke klachten, maar ga dan morgen ook weer terug naar het ziekenhuis voor een echo.. Heb nu een ruime week ongi krampen, misselijk, overgeven, moe.. En als ik wat eet, is m'n misselijkheid weg.. Dus maak me een beetje zorgen, vandaar dat m'n huisarts me vanmorgen een verwijsbrief heeft meegegeven.

Maar die vraag wat je hebt, of het wel kan, die ken ik. Maar meid, komt helemaal goed!! Je lichaam is nu ff van slag en heeft weer even nodig om opnieuw op te starten noem ik t maar. Dat kan ff duren. Helaas :( hopelijk gaat t bij jou snel weer heel erg goed, regelmatige cycles enzo ;) ik duim voor je!

19. Sanne11

Sanne11 Actief lid

15 mrt 2013
    280
    0
    0
    Intercedente Commercieel Planner
    Regio Nijmegen
    Nou,,,, alle advies is welkom!

27 februari Mirena laten verwijderen
    27 - 28 februari en 1 maart bloedverlies
    Totaal geen zicht op cyclus, want al 3 jaar Mirena
    Maar uitgegaan van eisprong of 14 dagen na 27 februari
    Flink geklust rond die dagen ;)
    Voel nu plopjes in mijn onderbuik, heb wat spierpijn (voelt wat "opgerekt" in mijn onderbuik" (zo'n beetje onder mijn keizersnede)
    Wanneer zou ik kunnen testen?!
    Met een ultra gevoelige 123test of met een gewone?
    HELP ? ;)

20. Volle

Volle Lid

18 mrt 2013
    6
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben zelf ook nieuw op het forum.
    Ik heb 21-01-13 mijn spiraaltje laten verwijderen. Was inderdaad ff pijnlijk, maar wel zo gebeurd. Vanaf die dag ben ik 2 weken aan een stuk ongesteld geweest. Daarna regelmatig "geklust" (zo ongeveer om de dag). Nu ben ik bijna 3 weken over tijd en 2 keer een test gedaan: allebei negatief. Vanaf vandaag ben ik begonnen met Etos zwanger worden tabletten om te kijken of mijn cyclus een beetje op gang wil komen. Erg spannend allemaal, maar ja geduld is een schone zaak.

Groetjes,
    Volle

Deel Deze Pagina