Dankjewel Mootje, het zou ook wel snel zijn meteen de eerste ronde. Nu weet ik in ieder geval wel precies het begin van mijn cyclus want dat is met spiraaltje toch nog wel een beetje vertekend denk ik ookal was ik met spiraaltje vrij regelmatig. Bij beide zwangerschappen was het in ronde 4 raak dus we gaan gewoon op naar de volgende ronde. Voor jou nog een paar daagjes wachten tot je NOD lees ik, spannend!
Welkom krisje, balen....maar je zult aan de andere kant ook wel blij zijn dat het door is gebroken denk ik. Nou de kwaaltjes hier haha hou me erover op. Wil nu wel weten waar ik aan toe ben. Vannacht geen oog dicht gedaan, krampen aan mijn rechter onderbuik was niet meer te houden voelde heel vreemd. Gisteren overdag zeker 25x naar toilet geweest als het niet vaker was. Mijn borsten gloeien enorm en heb het super warm sinds gisteren. Alleen iedere keer koude handen koelt dan wel weer lekker af. Heb het normaal altijd koud. Verder nog steeds nattig, gebruik wel een inlegkruisje ivm werk. Ik wil nu gewoon weten waar ik aan toe ben, dit is zo niet leuk
Vrees dat het te vroeg is voor te testen. Dus ik weet het nog niet. Eens kijken hoe het vannacht en morgen gaat
OMG! Eergisteren (38 dagen na verwijderen Mirena), ongi geworden. 2 dagen weinig, een beetje bruin bloedverlies. Maaaaaar.... Vannacht!!!! Ik heb 2x mijn tampon moeten verwisselen en vanochtend zat mijn héle beddengoed en matras vol bloed! Is dat normaal???! Zoveel bloedverlies? (Ps. Ben met Mirena nooit ongi geweest)
@sanne je leest het hier idd vaker als je allang niet meer ongi bent geweest en dat het dan zo heftig is. Ik ben er ook nog steeds op aan het wachten, tijdens mirena ook geen regels gehad het zal me allemaal benieuwen. Hopelijk valt het nu allemaal een beetje mee.
Goedemorgen, ik meld me weer paar weken terug vertelde ik al dat mijn spiraal er over paar maandjes uit zou gaan (ivm werk). Nou goed nieuws, hij is er al uit, we konden niet wachten Uithalen viel me 100% mee! Ze kon de draadjes niet goed vinden omdat ze erg kort geknipt waren. Ze zei 'ik ga toch 1 poging wagen', toen vroeg ze of ze me pijn deed (nee, gelukkig niet). Toen een ongi kramp , en weg was ie! Vanochtend wat lichtroze afscheiding. Ben benieuwd, wat het is, nog maar niet teveel aandacht aan besteden. Zoals ik al eerder aangaf, we willen niet te geforceerd te werk gaan. Gewoon vrijen als we zin hebben. Ga voorlopig niet aan de ovulatietesten enzo hoor. Heb eerlijk gezegd ook nog geen idee hoe mijn cyclus is. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar vul wel een app in om inzicht te krijgen in mijn cyclus, maar ben dus niet sex aan het plannen. Wellicht veranderd dat nog als het me/ons te lang duurt.
Hoi Sanne, ja dat lees ik inderdaad vaker, vooral als je tijdens de Mirena geen bloed verloor. Succes met je ongi meid!
Hoi tess2013, wat een goed nieuws, leuk voor jullie! Herkenbaar hoor dat je niet zo gericht bezig bent. Wij vrijen ook wanneer we zin hebben. Om inzicht in mijn cyclus te krijgen heb ik wel ovu testen een week gebruikt, toevallig viel mijn lh piek erin dus weet nu een beetje hoe het loopt. Zit nu te wachten op mijn ongi om te weten hoe lang mijn cyclus is.
Misschien wel heel dom hoor haha maar Zoals ik zei val ik er dus een beetje in. Waarom worden er ovitesten gedaan en Waar is dat goed voor? Om te kijken welke dag je het vruchtbaarst Bent?
Dat geeft niet hoor, ik wist ook helemaal niets toen ik begon, heb hier heel veel geleerd. Ik heb de ovutesten gedaan omdat mijn lichaam na 12 jaar anticonceptie helemaal de kluts kwijt was. Ik was nl 2 keer in 3 weken ongesteld. Dus toen daarna op dag 1 van mijn cyclus ben ik alles gaan bijhouden en na 1,5 week begonnen met ovutesten. Toen kwam ik erachter dat ik precies op dag 14 van mijn cyclus een lh piek had, dus tegen een eisprong had. Dan weet ik vervolgens ook dat ik 14 dgn later weer ongesteld wordt. Dit gaf mij een hoop rust, wetende dat mijn lichaam het weer gewoon 'doet' na zo lang anticonceptie gebruik. Anderen gebruiken ovu testen inderdaad om heel gericht kinderen te krijgen dus rond die periode extra te vrijen. Ben even kwijt, wanneer ben jij gestopt en heb jij al een reguliere cyclus ?
Ja ik heb 18 maart mijn spiraal eruit gehaald Toen werd ik 20 maart ongesteld tot 27 maart Verder heb ik nog geen idee hoe ik dan Dingen uit kan rekenen enzo, ik zag wel Een kalender achtig iets op de site, maar dat Ik kan nog niet invullen wanneer mijn volgende Ongesteldheid is dus ik kan nog niets noteren denk ik?
Ik zou wel gaan noteren, doe ik ook. Als hetgoed is moet je na een tijdje een regelmaat gaan zien. ik gebruik de app 'p tracker'. Kan je alles in bijhouden.
Dan ga je gewoon uit van een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Dan zou je dus 17 april weer ongi zijn, of zwanger (je NOD). Je telt dus vanaf je eerste dag van je laatste ongesteldheid. Gemiddelde cyclus van 28 dagen, betekent een eisprong na 14 dagen. Dan zou je 3 april je eisprong hebben gehad en kan je vanaf 17 april testen. Maar je cyclus kan natuurlijk langer of korter zijn....
Oh leuk! Dank jullie wel, ik snap het al wat beter nu Haha ik heb echt het gevoel dat ik nog niets weet Maar dat komt natuurlijk vanzelf. Ik zal de app even gaan proberen! Bedankt voor de tip
Haha dat had ik ook hoor. Snapte er helemaal niets van, al die afkortingen en hoe het zat met ovutesten. Hier wordt je snel wijs, en weet je iets niet, dan gewoon vragen !!