Zwanger via IVF, volgens VK minder lang zwanger??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Vlinder3, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb vandaag de 2e echo gehad en nu was er een mooi kloppend hartje te zien. :)

Alleen volgens de VK ben ik minder lang zwanger??
    Mijn 1e dag van de laatste ongie was op 31 oktober en de terugplaatsing van ons Spruitje was op 19 november.
    Volgens de VK ben ik 6,2 weken ipv 7,2 weken.
    Hoe kan dit nou??

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat de betrouwbaarste metingen rond de 9-11 weken was. Daarvoor is het vruchtje zo klein, dan een klein meetfoutje al een groot verschil geeft in aantal weken. Daarboven is er gewoon meer verschil tussen de groei van kinderen.

Dus ik zou even de volgende echo afwachten. Waarschijnlijk is het verschil dan minder groot

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je wel voor je snelle antwoord.
    Ik was ook al even gaan google-en. ;)

Volgens de VK kan er tot de 14 weken geen groeiverschil zijn en groeien we dan allemaal hetzelfde maar wat ik lees kan dit dus wel degelijk.
    Hier zijn we iig helemaal blij want het hartje klopte zo mooi. :)

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is ook niet zozeer "groeiverschil" als wel een "meetverschil" :D
    Zoals deepfreeze zegt: een milimeter verschil kan al een week verschil opleveren.

5. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hey Vlinder!

Gefeliciteerd met het kloppende hartje!
    Ik heb gisteren even bij de fertiliteitsarts gevraagd hoe je dit moet berekenen. Op de punctiedatum was je 2 weken zwanger. In mijn geval; punctie op 7 november, op 21 november 4 weken zwanger en nu dus iets meer dan 8 weken. Kom je dan misschien anders uit?
    En idd het kan zo nog een paar dagen verschillen de metingen nu.

Groetjes, Appie

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Bedankt voor je berekening maar nee dan kom ik ongeveer hetzelfde uit, de punctie was bij mij op 16 november en kom dan op 7 weken.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    kan best zijn dat je met de 12 weken echo ineens wel weer goed zit. er kan idd een vertraging zitten in de groei. maar ook zeker een 1 of 2mm verkeerd gemeten worden en dan scheelt dat zo een paar dagen tot een week.
    Genieten van je kloppend hartje!! en niet te druk maken.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik maak me er zeker niet druk om.
    Er groeit gewoon een mooi wondertje in mijn buikie met een kloppend hartje. :) :)

9. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ vlinder

wat leuk dat jet het hartje hebt gehoord.

Ik maak een beetje het zelfde mee als jij. Ik had vorige week donderdag 16 dec 1e echo..was toen 6 weken en 3 dagen. we zagen een hartaktie maar konden dit niet horen. vruchtje was veel te klein om te meten. 21 dec mocht ik terugkomen
    vandaag: weer een hartje die iets sneller klopte en vruchtje kon nog net gemeten worden en kwam uit op 6 weken 3 dagen terwijl ik teruggerekend vanaf punctie 7 weken en 1 dag ben. Ze kon het hartje niet horen maar wel duidelijk zien kloppen op de echo. Het beeld was heel vaag en ze zei ook dat het er niet uitzag zoals ze gewend is. Maar dat het vruchtje wel een beetje gegroeid was. Ik weet dat een vriendin van mij dit ook heeft meegemaakt..na haar ivf bij de 1e echo 7 weken was het te klein om te meten en was er ook een kloppend hartje. Na een week bij 8 weken was ze opeens op schema en was de baby echt gegroeid. Ik ga ervn uit dat het goed komt.
    IK moet volgende week 31 dec terugkomen dan weten we meer. Heb trouwens geen nare klachten ofzo...zoals bruinverlies of bloeding. Zolang het hartje blijft kloppen houd ik de moed. Dat zei de gyn ook...dat ze het een heel vaag situatie vind en dat het goed is dat er een hartje is.

als ik meer weet laat ik het je weten. Heel veel succes

groetjes wensje

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dank je voor je verhaal Wensje, raar he?

Ooh jij mag de 31e terug?? Fijn dat je wat laat weten. :)

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb dan geen IVF gehad, maar had wel dat ik bij de eerste echo (rond 9 weken) ineens een week terug werd gezet, maar 3 weken later toch weer terug naar de oorspronkelijke uitgerekende datum ging. Ik zou me er dus helemaal geen zorgen om maken: bij je volgende echo wordt het ongetwijfeld weer aangepast ;)

In ieder geval gefeliciteerd met een mooie echo!

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja soms heb je dat verschil misschien laat ingenesteld of iets, je weet het soms niet, fijn dat het hartje mooi klopte!!!

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk ook dat ze misschien een meetfoutje heeft gemaakt.
    Ik heb volgende week woensdag de intake bij de verloskundige. Zal mij benieuwen wat zij zegt en hoe de 12-wekenecho is. (De vorige twee echo's zijn bij mij dus in het ziekenhuis gemaakt door de IVF-arts.)

Ik neem in elk geval de 8-wekenecho mee. Dan kan ze precies zien wat de stand van zaken toen was.

Blij om te lezen dat je het hartje hebt zien kloppen. Speciaal is dat he? Zo'n ieniemienie knipperlichtje. Geweldig mooi om te zien.

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nog 2 nachtjes en dan de echo.
    Ik ben benieuwd hoe of wat.
    Deze echo moet gedaan worden in Tilburg (IVF daar gehad) en hopelijk is onze spruit mooi gegroeid. :)

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter was tijdens de 11 wk echo tijdens 3 metingen elke keer groter. ze begonnen met 10wk, 10wk3dg en de laatste meting was 11wk. (kleine rekte zich helemaal uit en dat was te zien in de meting) de 1e meting klopte want had toch echt mijn eisprong gehad toen op 31dec maar ze hielden 10,5wk aan. was ineens 18september uitgerekend ipv 23september die ik zelf dacht ( dat ook klopte met de echo van 8wk) dat zou betekenen dat ik al bevrucht was voor de eispong had plaatsgevonden :)

het is dus maar net hoe ze meten en 1 milimeter is vooral zo vroeg al snel een halve week of een hele week

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Vandaag een echo gehad en was nu precies volgens schema. :)

Deel Deze Pagina