dames, ik ben verzekerd bij de VGZ en denk eraan om het Gezinpakket te nemen omdat hier bijna alle kraamzorg door wordt vergoedt. Maar wat ik me nu afvraag is, hoe zit het eigelijk met de echo's, want daar lees ik niets over, die zullen toch ook betaald moeten worden en kun je die ook vergoed krijgen?? Iemand een idee?
alle echo's krijg je gewoon vergoed hoor, ik heb daar nog nooit wat over gehoord, alleen nekplooimeting e.d. kan je moeten betalen als je slecht verzekerd bent..
Welke echo's bedoel je? De termijnecho en de 20wkn echo worden gewoon uit je basisverzekering vergoed. Sommige verzekeraars vergoeden ook een pretecho maar ik heb geen idee hoe dat bij VGZ zit
Nekplooimeting/downscreening is afhankelijk van je leeftijd en of je in een risicogroep zit. Zit je in een risicogroep of ben je 36+ dan krijg je dit verplicht aangeboden en wordt dit ook vergoed wanneer je er voor kiest deze onderzoeken te doen. In de andere gevallen zijn de kosten van dit onderzoek inderdaad voor jezelf.
12 en 20 weken wordt sowieso vergoed. Eventueel ook nog andere echo's die je verloskundige nodig acht (medische echo's, bijvoorbeeld met 6 weken bij vaak miskramen, of bij 37 als de kleine niet ingedaald is). Pretecho's die je zelf afspreekt betaal je natuurlijk zelf..
de normale standaard echos worden vergoed en op medische indicatie ook alleen pret echos moet je betalen
Ben het eens met mijn voorgangers. Maar je kan je pakket niet meer uitbreiden of aanpassen. Dat kan alleen per 1 januari. Helaas heb ik het ook al eens geprobeerd bij VGZ en mocht echt niks aanpassen behalve per 1 januari.
ja heb met iemand van vgz gebeld en die vertelde mij dat ik tot 31 januari nog kan veranderen van verzekering dus denk dat t wel verstandig is dat ik dit idd doe, betaal dan wel meer maar ja dan wordt wel alle kraamzorg vergoed, en misschien als ik geluk heb niet alleen de 12 en 20 weken echo maar ook meerdere?
alle echo's op medische indicatie worden toch vanuit het basispakket vergoed? in ieder geval, ik heb dat pakket bij VGZ. en idd alle echo's werden vergoed. ik heb er 3 extra gehad, met 21, 30 en 35 weken en daar nooit een rekening van gezien.
een echo die je kunt laten maken als je wil bij een pretecho bureau. zij bieden verschillende pakketten (2d, 3d, 4d, met of zonder geslachtsbepaling, met of zonder dvd, enz) tegen betaling. alsof je als klant naar een winkel gaat. heeft totaal geen medische waarde en is puur voor de leuk.
Een echo die je op eigen verzoek laat maken. Moet vaak ook bij een echobureau en wordt dus niet door je vk gedaan. Deze echo's zul je moeten betalen, ook met een uitgebreide verzekering. Maar ze zijn niet standaard.