Ik heb vanmorgen weer een echo gehad omdat de placenta vlak bij de opening lag. Ik ben nu 33 weken zwanger. De placenta moet 2 cm van de opening af liggen, en die van mij ligt nu op 2.9 cm. Ik mag dus gewoon bevallen, maar toch stelt het me niet helemaal gerust Wat als de baby gaat indalen, gaat de placenta dan niet verder naar beneden ? Ik had bij mn dochter ook een te lage placenta en kon uiteindelijk ook "normaal" bevallen. Maar ik heb uiteindelijk wel een bloeding gehad voor de bevaling. Zijn er meer met de placenta nog zo dichtbij boven de 30 weken ?
Als het goed is zit je placenta vast aan de BM-wand en groeit als het ware mee "naar boven". Bij het indalen kan hij dus niet naar "beneden" mee schuiven. Ik verwacht zelfs dat je placenta nog wat verder mee naar boven gaat. Ik heb alleen een liggingsecho (35 week) gehad omdat de placenta dus ook aan de voorzijde zat, maar bij mij hebben ze verder niets gezegd over hoe "hoog" hij uiteindelijk lag. Ook heb ik verder geen complicaties gehad.