Ik herken dat gevoel heel goed Kajsa, dat je je schuldig voelt omdat het zo snel gaat... In eerste instantie duurde het bij ons erg lang voordat we echt aan de slag konden met de eerste hormoonbehandeling (o.a. omdat ik een poliep in m'n baarmoeder heb die onderzocht en verwijderd moest worden, maar dat laatste is nog niet gelukt). En nu we de tweede IUI achter de rug hebben is het al raak! Ook ik had voor de test al het gevoel dat het misschien wel eens gelukt zou kunnen zijn, maar dat was vooral rond de NOD... Vorige week heb ik nog ongewassen fruit gegeten, ben nu best een beetje bang dat ik die parasiet opgelopen heb... Even afwachten maar! Mooi lijstje zo, klopt volgens mij helemaal. Mijn man vreest overigens nog altijd voor een drieling, omdat mijn lijf altijd extreem reageert op behandelingen... Bij de eerste poging tot IUI in januari had ik met een normale dosis al zes eitjes!
Lijstje klopt prima Maar dat onzekere heb ik ook nog steeds hoor Mnr. Ik heb afgelopen donderdag nog een cb test gedaan die gaf 2-3 aan en nou ga ik ook echt niet meer testen. Ik ga nou heel ongeduldig afwachten tot 30 juni. Mijn kwaaltjes komen op en af het enigste wat zeer constant is zijn mijn borsten die doen zo een pijn. Hebben jullie daar ook last van? Ja en moe idd en als ik echt moe raak worden de steken erger. Ach zal er wel bij horen ik hoor van iedereen dat ze dat hebben. En kajsa waarom schuldig voelen? Het heeft gewoon zo mogen zijn, ik kan daar alleen maar blij om zijn. Maar jemig missi 3 baby's, dat zal een drukte zijn als het echt zo zou zijn. ben wel benieuwd naar wat er bij jou groeit nou Ik ben trouwens ook benieuwd of ik meer moet slikken dan foliumzuur. Ik ben namelijk allergisch voor vers fruit dus dat is al iets wat ik nooit binnen zal krijgen.
Ik slik wel een multi vitamine. Daar was Ik net deze ronde mee begonnen. Ik moest er 1 per dag voor ik zwanger was, en nu moet ik er 2. Dat zit ook visolie enz in. Het kan in ieder geval geen kwaad
Ook ik slik multivitamine, in mijn geval kauwtabletten met o.a. foliumzuur en vitamine B12. Ik heb dit afgestemd met de fertiliteitsarts en die was akkoord. Je mag tijdens je zwangerschap niet teveel vitamine A binnenkrijgen, dus kijk uit met willekeurige multivitamine. Sinds vannacht ben ik behoorlijk misselijk en heb ik diarree... De diarree is nu gestopt, maar die misselijkheid blijft . Als ik wat eet gaat het wel beter, maar brood, liga's en dergelijke kan ik moeilijk hebben.
@purplebee, sterkte met je misselijkheid! Zeker met dit warme weer lijkt het me geen pretje! Ik neem van die alles-in-een tabletten speciaal voor zwangeren. Visolie is volgens mij goed voor de ontwikkeling van de hersenen, heb ik weleens gehoord. Ik probeer verder gewoon gezond te eten en ik blijf ook minimaal 1x per week hardlopen en ik doe aan yoga voorlopig. Al worden sommige "benen-in-je-nek" oefeningen binnenkort wel lastig. Ik ben heel benieuwd naar de echo's, lijkt me bijzonder om een mama van een tweeling of drieling in de "groep" te hebben. Persoonlijk zou ik het heeeel zwaar vinden om een meerling te krijgen. Zeker omdat we in een x-jarige verbouwing zitten en straks een tijdje in onze garage gaan wonen tijdens de verbouwing van ons 103-jarige huis. Onze garage is een luxe uitvoering hoor, met woonkamer met vloerverwarming, douche, slaapkamer voor onze zoon, keuken en een lage zolder waar wij gaan slapen, maar wel op 40m2 vloeroppervlak. Waarschijnlijk zal ik later in dit zwangerschapstraject helemaal flippen als ik nesteldrang krijg met de klusactiviteiten om me heen.
Dat lijkt me wel zwaar kajsa! Een verbouwing, een kind en een baby op komst. Maar dat komt vast allemaal goed Ik had op m'n nod niet echt een knal test dus ik ga echt niet van een tweeling uit ook al had Ik 2 eitjes Ik hoop ook echt dat het er eentje is, ik heb bij de eerste een ks gehad en zou dat toch enger vinden met een tweeling zwangerschap (risico dat litteken scheurt) Daarnaast pas ik 1x per week een dag op een tweeling van 6 maand en dat is best pittig met die peuter van mij er ook bij Maar is het zo dan is het zo een het sowieso natuurlijk heel erg welkom!
Ik kan me voorstellen dat die nesteldrang straks nog behoorlijk zwaar gaat worden met die verbouwing Kajsa! Maar goed, zo'n verbouwing is toch ooit een keer klaar en dan kan je lekker genieten van jullie mooie huis met jullie gezinnetje Ze zeggen wel eens dat je met een meerling meer HCG aanmaakt, dat zou verklaren waarom ik zo vroeg in de zwangerschap al zo misselijk ben. Gelukkig nog niet hoeven overgeven, maar ja we hebben nog ff te gaan en dat HCG-hormoon wordt nog wel het hondervoudige van wat er nu in m'n lijf zit... Ik moet zeggen dat een meerling me ook behoorlijk zwaar lijkt hoor. We hebben het bij meerdere mensen in onze omgeving gezien, het verzorgen van een pasgeboren tweeling is heel veel werk, je krijgt heel weinig slaap en het duurt volgens mij veel langer voordat die twee kleine frummels hun ritme hebben gevonden. De verpleegkundige die bij ons de inseminatie deed vertelde al dat de kans heel klein is dat je met 3 eitjes een meerling krijgt, heel vaak wordt het er gewoon 1. Dat zou mooi zijn Hebben jullie al nagedacht over het regelen van kinderopvang, het aanvragen van kraamzorg via je zorgverzekering, enz? Wij hebben nog geen contact gehad met een verloskundigenpraktijk, omdat we de eerste echo nog in het ziekenhuis hebben. Ik wil morgen eigenlijk even bellen voor het maken van een intake rond week 10. Zijn er nog andere dingen te regelen zo vlak na het ontdekken van je zwangerschap?
Ik was bij m'n dochter ook vanaf dag 1 heel misselijk en dat was er echt maar 1 en van de pregnyl was Ik ook de ene keer wel misselijk wv dan weer niet. Dat zegt dus niet altijd wat Ik wacht met dingen regelen Tot ik de eerste echo heb gehad. Gaan jullie trouwens plassen voor MvM?
Ik had gehoopt dat ik die misselijkheid zou overslaan, net als mijn moeder en zus... Maar vannacht werd ik midden in de nacht wakker van de honger, ik at een droge beschuit en was de rest van de nacht en ochtend misselijk... Nu net een appel in twee fases gegeten en dat gaat een stuk beter. Gelukkig heb ik nog vakantie, aanstaande donderdag ga ik weer beginnen. Maar als ik me zo beroerd voel als nu, denk ik dat ik me ziek meld. Ik werk niet om de hoek, heb ongeveer een uur reistijd enkele reis (met de auto). Nu kan ik wel op m'n gemak eens rondstruinen op internet en allemaal praktische informatie zoeken over wat er allemaal te regelen valt de komende weken.
Oh en over MvM, ik heb tijdens mijn vruchtbaarheidsbehandelingen altijd kunstmatige hormonen gespoten, daar komt geen urine van zwangere vrouwen bij kijken. Het schijnt dat die kunstmatige hormonen veel effectiever zijn dan die met natuurlijke stoffen. Dus ik heb een beetje mijn vraagtekens bij MvM... Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik heb gonal gespoten en dat is kunstmatig, en daarna pregnyl voor de eisprong. Jij alleen gonal of puregon dan?
Dit is nou iets waar ik me nog wat meer in wil verdiepen, want wordt Pregnyl wel gemaakt van HCG uit urine? Ik heb twee keer Pregnyl gespoten... De website van MvM is niet echt duidelijk over wat ze nou precies doen met de urine...
Pregnyl wordt gemaakt van urine van zwangere vrouwen. Dat is waarom mvm die urine verzameld. Ik wil wel mee gaan doen als de echo goed is.
Ik heb ook pregnyl gehad. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik wel meegedaan voor MvM, maar nu sla ik over. Het was een heel gedoe en op mijn werk verzamel ik geen urine hoor. Dat is mijn grens. Aangezien ik 4 dagen p.w. werk, kan ik niet zoveel verzamelen. Daarnaast komt de vakantie er aan, en dan vallen deze weken ook af. Opvang regelen is voor ons niet zo'n probleem vanweg onze zoon. Je kan dit met 3 maanden gaan regelen als je een verklaring hebt van de verloskundige/ziekenhuis. Onze zoon gaat nu op ma, di en wo naar een gastouder en op vrijdag naar de creche. Wij zijn blij met de combi van beide varianten, dus creche en gastouder. Een gastouder is kleinschaliger, wat onze zoon prettig vind. Zeker toen hij jonger was. Het is er veel minder druk. Ze heeft tussen de 2 en 4 kindjes. Maar ook de creche omdat hij dan goed leert omgaan met een grotere groep kinderen, zoals op de basisschool. De creche is ook netto ca. 80 euro per maand duurder dan de gastouder. Persoonlijk vind ik een gastouder ook prettiger, ze weet precies wat er speelt en ze is er altijd. Het creche personeel wisselt wel eens en er gebeuren meer plas ongelukjes omdat ze soms even geen tijd hebben. Onze gastouder werkt niet op vrijdag, dus we moesten toen een alternatief zoeken. De kleine zal straks ook enkel op vrijdag naar de creche gaan, de rest naar de gastouder. Het is altijd wel een hoop geregel. In augustus gaat onze zoon naar de basisschool en moeten we de complete opvang opnieuw regelen, want de huidige gastouder kan hem niet ophalen bij school vanwege de andere kleine opvangkindjes. Gelukkig hebben we dit net allemaal geregeld.
Hoi allemaal, jullie hebben lekker gekletst Hier zowat hele dag op bed gelegen gisteren. Doodmoe en hoofdpijn. Maar zou ook goed van het warme weer kunnen komen. Verder nog steeds geen vervelende kwaaltjes gelukkig. Nog 9 dagen wachten!! Ben zo ongeduldig. Durf pas echt te gaan genieten als ik een kloppend hartje heb gezien. Ik heb ook pregnyl gespoten en hier zit idd hcg in. Heb me ook aangemeld voor mvm, word nog terug gebeld voor een afspraak. Kleine moeite vind ik en al kan ik er maar 1 vrouw mee helpen dan is het voor mij al geslaagd! Weet goed hoe t voelt als het niet vanzelf gaat en vind het een heel goed doel
Hier ook nog steeds misselijk, vooral 's nachts en 's ochtends. Ik ben nu al 2 nachten wakker geworden met een hongergevoel en als ik dan wat eet word ik mega misselijk. Gelukkig hoef ik dan niet over te geven, maar lig dan wel een tijd wakker. Ik eet vooral groente en fruit, de rest krijg ik niet weg... Ik heb inmiddels wel een soort van oplossing gevonden in de vorm van de seaband, dit zijn polsbandjes tegen zeeziekte, maar kunnen ook gebruikt worden om misselijkheid bij zwangerschap of chemotherapie te verlichten. Vandaag heb ik een afspraak gemaakt met de verloskundigepraktijk bij ons in de buurt. Dit is een intake en meteen de eerste echo (met 11 weken) op 21 juli. Maar eerst hebben we nog een echo in het ziekenhuis. Fijn dat ik ook meteen even mijn zorgen heb kunnen bespreken over de misselijkheid en weinig eten. Volgens de verloskundige krijg ik met groente en fruit en af en toe zuivel voldoende binnen. Belangrijk is om voldoende te drinken. En vlees en brood is niet noodzakelijk om deze weken door te komen Ohja ik heb ook nog contact gehad met MvM met de vraag waar ze het verzamelde HCG voor gebruiken (voor welk medicijn). Dit is inderdaad Pregnyl. En aangezien ik dat 2 keer gespoten heb, wil ik ook wat terugdoen dus ik ga me binnenkort aanmelden, als de eerste echo goed is.
Mama lucy, jij bent de 1e van ons voor een echo. Ik ben ook heel benieuwd voor je. Voor je het weet is het volgende week vrijdag! Ik ben misselijk en slaap slecht. Het is ook te warm met dit weer om te slapen. Pfff. Gelukkig een kort weekje werken met het afgelopen pinksterweekend. Ik voel nog steeds een harde bal aan de rechterkant net boven het schaambeen. Ik ben dus benieuwd op de echo of ik gelijk heb en de kleine rechts zit. Er zit duidelijk iets vreemds, voel ik. Mijn man voelt het ook. Hebben jullie ook zoiets?
@Kajsa, ik voel ook een harde bal net boven m'n schaambeen. Eerst dacht ik nog dat het mijn blaas was, maar ook als ik net heb geplast voel ik het. Bij mij kan ik niet goed voelen of het rechts of links zit... Ik ben benieuwd of jouw kleintje inderdaad rechts zit! Vervelend mama lucy dat je je zo beroerd voelt... Kan goed van de warmte zijn, of juist de combi van het warme weer en het feit dat je lijf op ditmoment hard aan het werk is. Wel fijn dat jij volgende week al de echo hebt! Nog even geduld hebben dus... Ik ben erg benieuwd wat er allemaal te zien is!
Hi lieve dames, Allereerst van harte gefeliciteerd allen! Ik schuif ook voorzichtig bij jullie aan ( durf nog niet zo goed), vorige week dinsdag een bloedtest gedaan na de 3e terugplaatsing van de 1e poging ICSI. Uitslag van vorige week was een HCG van 47.. En volgens de verpleegkundige zou het tussen de 100 - 500 moeten zijn. Deze dinsdag een 2e test; uitslag 500+! Joepie! Maar nu moet ik zeggen dat ik een beetje bloedverlies had afgelopen maandagavond tot nu... Tot 2 x aan toe gebeld met het AMC om te vragen of ik niet toch nog een bloedtest mag doen, dit mag niet. Donderdag de 19e is de eerste echo. Fijne avond!
Gefeliciteerd jet! Spannend ook voor jullie, maar gelukkig de 19e al een echo. Mijn hcg was 79 op 13/14 dpo. En dat was prima volgens de arts. Hoever ben jij? Je banner klopt niet helemaal denk ik Hier komt mvm zaterdagochtend. Ben best zenuwachtig voor de test die ze doen! Zometeen de verloskundige eens bellen met ons verhaal. Misschien dat we al een intake kunnen plannen.