Anders ik wel!! De nieuwsgierigheid is bijna niet meer te houden ... Vandaag heb ik nog eens opgezocht hoeveel kans je hebt op een meerling na IUI en dat schijnt tussen de 10-20% te liggen. Dus we gaan er eigenlijk niet van uit, maar het zou toch leuk zijn! Komende donderdag gaan onze beide ouders mee naar het ziekenhuis, zodat ze meteen kunnen horen hoe de eerste echo was. Ook zo leuk dat zij zo meeleven en moeite doen om erbij te kunnen zijn. Voor mijn ouders is het niet het eerste kleinkind, maar voor de ouders van mijn man is het wel de eerste. Extra spannend voor hun dus!
Videlsje, gefeliciteerd! Fijn he als je het hartje ziet en/of hoort! Ik ben blij voor je Moet je nog terug naar het ziekenhuis of ben je nu ook overgedragen aan de VK? Weet je de datum van de termijnecho al? Purplebee, ik ben ook heel benieuwd naar je echo! Nog een paar dagen wachten..... Kakielakie welkom. Is het je eerste kindje? Gefeliciteerd met je echo! Nee, ik heb geen last van de follikels. Enkel heb ik al wel een klein buikje gekregen sinds de punctie, lang geheim houden voor de buitenwereld lukt dus niet, vrees ik. Gisteren bij zalando alvast wat zwangerschapskleding gekocht in de uitverkoop. Eens struinen op zolder wat ik nog heb, alles is ver weggestopt.
Ik mocht kiezen of ik met 9 weken nog een keer terug wou om nog een echo te laten maken. Maar de kliniek is voor mij een uur rijden en het ziekenhuis 10 min. Ik heb volgende week woensdag de intake bij de verloskundige en dan krijg ik weer een echo. Dus ik doe het er maar mee en anders betaal ik er nog wel 1. Dus ik heb de luxe om mijn kleine wondertje volgende week weer te zien Maar het probleem met kleding is herkenbaar ik had het niet zo vroeg verwacht aangezien ik best stevig ben. Maar ik begin zowaar al een darmenbuikje te krijgen waardoor ik mijn broeken dus niet meer dicht krijg. Gister maar snel een andere broek gehaald maar dat zit toch beter.
Zo, dat was een heerlijk weekend!! Lekker zonnetje, zeer relax weekend zonder afspraken, heerlijk spelen en wandelen met mijn zoontje en een super spannende wedstrijd als toetje! Nu nog even nagels lakken en daarna m'n mandje in. Weltrusten allemaal
Hallo dames! Zou ik hier mogen mee kletsen?? Ik ben nu bijna 9 weken zwanger na ook in de MMM te hebben gezeten. Wel nog op de meest mogelijke natuurlijke manier (oftewel geen iui of IVF) maar wel mrt spuiten en pillen, echo's en de leuke verplichte agenda sex .
Welkom in dit topic Chriss! En wat fijn dat de zesde ronde met hormonen succesvol was! Als je wil, kan je zelf het lijstje aanvullen met jouw gegevens... Hoe voel je je? Last van kwaaltjes of helemaal niet?
Dames met de mooie echo's: gefeliciteerd!!! Ik hoop dat ik mij over iets meer dan een week ook mag melden met zo'n blij verhaal Tot nu toe redelijk rustig hier. Misselijk, moe, pijnlijke (.)(.), maar niks noemenswaardigs. Vrijdag mn vierde bloedtest: 3408! Helemaal keurig, dus voor nu gaat alles gewoon goed. Ik blijf stiknerveus, dat wel...
Dank je! Ja heel fijn dat het 6 rondes duurde al duurde sommige rondes bijna 2 maanden...alsnog is dat niets bij de verhalen die ik hier lees! Kwaaltjes heb ik en had ik. Was heel erg misselijk wel met vlagen gelukkig niet spugen. En moe , moe en nog eens moe. Ik kan om 09.30 alweer mn bed in dus daar loop ik echt tegenaan. Vandaag zit ik ook niet lekker in mn vel. Sommige dingen op werk kloppen niet, mensen zeuren en ik dus moe = geen goeie combi. Het liefste stop ik nu al met vandaag maar helaas Misschien heb ik er overheen gelezen maar wanneer hebben jullie het verteld aan de mensen om je heen? En dan bedoel ik niet de inner circle zeg maar. Ik wil t graag vertellen (heb 2 goede echo's met hartje gehad op 6 en 8 weken) maar nu is volgende week 10 weken en denk ik moet ik daar nog op wachten? Aan de andere kant ze komen het anders toch wel te weten mocht t mis gaan...
Welkom chriss, wat fijn dat je al mooie echos gehad hebt met hartactie. En met het vertellen aan iedereen. Ik heb het vandaag verteld op het werk aangezien ik zo een mooie echo gehad heb durfde ik het nou wel aan. Iedereeen weet dat wij al zo lang in de mmm zaten en ze komen er anders toch wel achter. Dus ik had vandaag een hoop gillende collega's in de pauze voor de rest in onze cirkel weet vrijwel ook iedereen het nou. Ik wacht alleen nog ff met facebook haha. Ik moest vandaag weer beginnen met werken naar 3 weken vakantie. Ik zeg je dat viel nog vies tegen. Normaal als ik moe was ging ik ff lekker zitten of liggen en dat kan nou dus niet meer. Dus nou het is 18 uur savonds en ik lig al helemaal uitgeblust op de bank. Zelfs mijn man zei dat ik er belabberd uit zie, en bedankt he. Hilly Ik snap de nerveusiteit wel goed hoor. Ik heb mijn kleine wonder afgelopen vrijdag gezien maar ik ben toch heel blij dat ik hem woensdag weer zie. Want tsjah het blijft toch iets ongeloofelijks en missi door de lange weg die we al mee gemaakt hebben dat wij net iets ongeruster zijn over alles dan normaal. Voor de rest gaat alles goed bij jullie dames?
Welkom chriss! Zijn wij ook precies even ver. Weet je al of het er eentje is? Dat lijkt me met al die hormonen lastig te reguleren om 1 follikel te laten rijpen. Ik ben erg aan het twijfelen over de erfelijkheids onderzoeken. Ik ben 36 en zwanger geraakt door ICSI. Wij willen echt absoluut geen kindje met syndroom van down, dit willen we ook onze gezonde zoon niet aan doen. Wij leven niet eeuwig en zo'n kindje zal altijd hulp nodig hebben. De combinatie test heeft niet zo veel zin, want dit geeft enkel een kans weer. Wat doen jullie?
Dank jullie wel voor het welkom heten! Het is er maar 1 hier hoor ik heb een lui ei en mn vriend lui zaad dus ben al blij met 1 ei en dan nu ook nog eens bevrucht. Ik begrijp je standpunt. Ik had alles uitgezocht van de NIPt test. .volgens mij kom jij in aaanmerking vanwege je leeftijd. Dan wordt t gewoon vergoed! Dan krijg je geen kansberekening maar gewoon ja of nee. Wij gaan wel combinatietest doen...vind ik ook heel spannend. Grappig dat we indd exact gelijk lopen nu! Wel zei de gyn dat bij de 10 weken echo ze het beter konden zien hoever je bent en wanneer je bent uitgerekend. . Wanneer heb jij weer een echo? Ik op 10 juli op 10+2. Wat.is trouwens een zoek icsi ??
Ik ben ook zwanger geraakt door icsi en wij gaan wel de combinatietest doen. Die wordt vergoed als je boven de 36 bent. Pas bij een verhoogd risico wordt een nipt test vergoed. Ik heb het al uitgezocht. In Belgie wordt die wel standaard gedaan, maar hier alleen bij een afwijkende combinatietest. Ik vind 600 euro zelf betalen wel erg veel geld.
Wij doen ook de combinatietest, en als hier een verhoogde kans uitkomt dus ook de nipt. (Maar in België zit dit inderdaad standaard bij de 12 weken echo. Verder gisteren echt een goede dag gehad, veel fitter als afgelopen week. Heel fijn maar ben dan ook meteen wat ongerust. Echt verschrikkelijk die onzekerheid. Ben de dagen aan het af tellen naar volgende week. Als ik zie dat ons frummeltje goed gegroeid is ben ik pas gerustgesteld denk ik. Helemaal geen reden voor om ongerust te zijn maar soms spookt er van alles door me hoofd. Hebben jullie hier ook zo'n last van?
Mama lucy die onzekerheid herken ik zeker!! Dan wil ik het vertellen aan iemand maar denk ik toch weer nee toch niet want stel dat de volgende echo bij 10 weken niet goed is ...aan de andere kant dan horen ze het ook wel...maar ik herken die twijfel!! Wooow in Belgie standaard de NIPt? Wat een geluk!! Wij indd ook combinatie test maar heb met vl afgesproken dat als we onder de 1 op 500 zitten dan gaan we zelf de NIPt test doen.
Nipt alleen als er een verhoogd risico uit de combinatietest komt, waar we natuurlijk niet vanuit gaan. Hoe gaat het verder met jullie dames? Purple nog 1 dagje! spannend! Hoelaat moet je er zijn?
Hier weer even een nieuw lijstje. Ik zag dat Chriss een oude versie had gebruikt, er stonden nog een paar 'oude' namen op en er ontbraken een paar nieuwe. Volgens mij is hij nu compleet... Kajsa en Mama Lucy hebben jullie alweer een nieuwe afspraak staan? Dan kunnen de 'oude' afspraken eruit. Eerstvolgende afspraak: Kajsa........... 10 juli VK, 8wk echo ok Mama Lucy... 24 juni VK 1e echo ok Videlsje.........2 juli VK intake Purplebee...... 3 juli 1e echo Hilly1980........8 juli 1e echo Chriss ............10juli (6+8weken echo hartje gezien!) Uitgerekende datum: Kajsa........... 3 februari, 1e ICSI, 2e kindje Chriss.......... 3 februari, hormonen, 1e kindje Mama Lucy.... 8 februari, spontaan, 1e kindje Videlsje........ 8 februari, 4e ICSI, 1e kindje Purplebee..... 15 februari, 2e IUI, 1e kindje Hilly1980...... 24 februari, 4e IVF/ICSI, 1e kindje
Net weer een mooie echo gehad van mijn kleintje Hij is sinds vrijdag al en halve centimeter gegroeit. Dat gaat hard joh! Maar hij krijgt nou al duidelijk een ruggegraat en armpjes en voetjes enzo. Ben er helemaal blij mee haha. De volgende echo is de termijn echo plus gelijk de nekplooi meting. Maar voor de rest is alles gelukkig helemaal goed. Maar ik ben toch wel benieuwd naar morgen purple!
Ja ik vind het super spannend dat we nu bijna aan de beurt zijn! We moeten ook nog de hele dag wachten, zijn pas om 16.00 uur aan de beurt... Ouders en schoonouders blijven daarna eten, dus ik kan jullie niet meteen laten weten hoe het gegaan is, heb dus even geduld Over de combinatietest/NIPT... Ik vind het een lastige keuze. Zeker omdat het, net als bij jullie, een tijdje heeft geduurd voordat ik zwanger was. Het voelt dan heel dubbel om de zwangerschap te beeindigen omdat het kindje een afwijking heeft. Mijn man zou er meer moeite mee hebben dan ik als we bijvoorbeeld een kindje met het syndroom van down zouden krijgen. Maar ik wil het sowieso niet weg laten halen. Dus de keuze is gemaakt: geen onderzoeken. Wat ik laatst las hier ergens op het forum (in een ander topic): iemand die zei dat er maar een paar afwijkingen onderzocht worden, dus de kans dat je kindje toch met een beperking op de wereld wordt gezet blijft aanwezig. En wat als je kindje tijdens de bevalling of in de eerste jaren van zijn of haar leven iets overkomt, waardoor het ernstig gehandicapt wordt... Wil je het kindje dan ook niet meer? Dat heeft me wel aan het denken gezet. Het kan altijd gebeuren dat een kindje niet gezond is, maar het is en blijft wel je kindje...
Goed nieuws Videlsje! Toch weer een geruststelling dat alles er goed uitzag op de echo. Is al bekend wanneer je de termijnecho hebt? Dan kan je 'm meteen toevoegen aan het lijstje.