Zwanger via MMM, uitgerekend februari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Kajsa, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Eerstvolgende afspraak:[/B][/COLOR][/SIZE]
    Kajsa........... 10 juli VK, 8wk echo ok :):):)
    Mama Lucy... 24 juni VK 1e echo ok :):):)
    Videlsje.........24 juli termijnecho 8wk echo oke :)
    Purplebee...... 3 juli 1e echo
    Hilly1980........8 juli 1e echo
    Chriss ............10juli (6+8weken echo hartje gezien!)

Uitgerekende datum:
    Kajsa........... 3 februari, 1e ICSI, 2e kindje
    Chriss.......... 3 februari, hormonen, 1e kindje
    Mama Lucy.... 8 februari, spontaan, 1e kindje
    Videlsje........ 8 februari, 4e ICSI, 1e kindje
    Purplebee..... 15 februari, 2e IUI, 1e kindje
    Hilly1980...... 24 februari, 4e IVF/ICSI, 1e kindje[/QUOTE]

2. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Van mij had die medische echo's ook allemaal niet gehoeven maar mijn man staat erop. En ik ben niet alleen he? Ik vind het gewoon weer een mooie kans om mijn kleine weer te zien :D

Laten jullie ook een pretecho doen? En zo ja vanaf welke week ongeveer? Mijn schoonzusje heeft het laten doen met krap 16 weken, ik vond het toch nog aardig enge foto's. De baby is echt nog volop in ontwikkeling en dat is dus zo duidelijk te zien.

3. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Purple....we leven allemaal.zo met je mee!!!

Ooow wij krijgen ook de NIPt vergoed bij 1 op 200 of minder. Maar voor onszelf de lat dus gelegd bij 1 op 500. Nu is t ñiet dat ik t zou weghalen alleen ik wil er wel op voorbereid zijn. Mocht het ernstoge handicaps hebben dan is t anders maar bij down zou t gewoon blijven. Dit ook ivm mijn vriend zn zusje. Die heeft down gehad (is helaas jong overleden)

4. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Eerstvolgende afspraak:[/B][/COLOR][/SIZE]
    Kajsa........... 10 juli VK, 8wk echo ok :):):)
    Mama Lucy... 24 juni VK 1e echo ok :):):)
    Videlsje.........24 juli termijnecho 8wk echo oke :)
    Purplebee...... 3 juli 1e echo
    Hilly1980........8 juli 1e echo
    KakieLakie...... 9 juli 2e echo
    Chriss ............10juli (6+8weken echo hartje gezien!)

Uitgerekende datum:
    Kajsa........... 3 februari, 1e ICSI, 2e kindje
    Chriss.......... 3 februari, hormonen, 1e kindje
    Mama Lucy.... 8 februari, spontaan, 1e kindje
    Videlsje........ 8 februari, 4e ICSI, 1e kindje
    Purplebee..... 15 februari, 2e IUI, 1e kindje
    KakieLakie.... 16 februari, 1e ICSI, 1e kindje
    Hilly1980...... 24 februari, 4e IVF/ICSI, 1e kindje

5. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik ben niet van plan om een pretecho te doen. Ik hoef ook niet te weten wat het is. Er zijn in deze tijd nog zo weinig verrassingen, ik wil dit een verrassing houden.

6. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou juist wel graag willen weten wat het wordt :) omdat dat makkelijker en leuker is in de voorbereiding op de bevalling vind ik... Maar ik ken ook genoeg mensen die het graag een verrassing willen laten zijn, zoals mijn zus (die is nu 20 weken zwanger).

Gisteren ben ik trouwens nog naar de huisarts geweest vanwege de kwaaltjes (extreem vermoeid, dag en nacht misselijk, weinig eten, etc.). Ik heb meteen bloed laten prikken en krijg vrijdag de uitslag van het bloedonderzoek. Huisarts wil o.a. bloedarmoede uitsluiten en wil ook mijn HCG-waarde checken. Ik ben nu bijna 3 weken niet op het werk geweest, doe af en toe wel wat thuis, maar ik heb er bijna geen energie voor. Reistijd speelt ook mee (ongeveer 1 uur enkele reis). Als ik hier in huis twee trappen op ga, ben ik al niks meer waard, laat staan op m'n werk.

Ik merk ook dat ik door de MMM voorzichtig ben nu met mijn eerste zwangerschap, hebben jullie dat ook? Weinig risico willen lopen, voldoende rust nemen, goed naar je lichaam luisteren... Je hebt er zo hard voor gewerkt, zo lang op gewacht, ik wil niet dat het nu mis gaat.

7. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    brabant
    Ik wil juist wel weten wat het word! Plus die 3d echo's zijn echt wel heel erg mooi gedetailleerd. Kijken wiens neusje het krijgt hahha

Ik merk ook wel dat ik meer onzeker ben als de rest van de zwangeren om mij heen. Maar ook als ik merk dat het teveel word ofzo doe ik het gewoon lekker rustig aan. Ben blij dat ze het op het werk wel snappen daar hebben ze mijn hele traject mee gemaakt. En aangezien ik ook niet het lichtste werk heb is het wel eens lastig geweest de afgelopen dagen.

Maar net bij de verloskundige zeiden ze ook al te snappen hoe ik me voelde na alles. En als ik extra controles wou of het hartje dalijk wat vaker wou horen was dat allemaal mogelijk. Dus ik snap heel goed wat je bedoelt purple

8. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Die onzekerheid herken ik maar al te goed, bij het minste krampje maak ik me al zorgen. Volgende week de tweede echo en ik ben weer nerveus. Wij hebben allemaal zo keihard moeten knokken hiervoor, dan is de voorzichtigheid niet meer dan logisch denk ik.

9. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Nou ik moet wel iets meer op mijzelf letten. Ik ben iemand met 4 banen waar ik heel blij van word en daarnaast elke avond afspraken maar nu denk ik oeps! Moet dus echt pas op de plaats gaan maken! Vriendlief zegt dat ook al zegt hij dat al jaren maar nu iets meer ivm zwanger zijn.

Wij willen wel graag weten wat het wordt. Ik ben overtuigd van een jongen! Ik zal t echt moeten laten bezinken als t een meisje is. Beide natuurlijk welkom maar dat voorgevoel heb ik al sinds t starten met de MmM. VL denkt trouwens wel een meisje ;)
    Nu is er ook een NUB theorie. Zo kun je met 75% zeker al weten wat t is rond 12 weken! Er is een topic over en ik ga zeker kijken als t goed ligt ;) zal het ook eens vragen bij de VK of ze dit kennen :)

10. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Purple dat heb ik ook. Wil geen enkel risico nemen en probeer echt goed naar mijn lichaam te luisteren.

Wij willen wel graag weten wat het word dus gaan een pretecho doen met 16 weken. Maar nog geen 3d want dat vind ik niet zo mooi zo vroeg. Wat later wel misschien :)

Ik heb volgende week dinsdag 8 juli 2e echo bij de verloskundige. En 28 juli laatste echo in België. Dit is de termijn echo en dan ook meteen de combinatietest.

11. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Zie dat mijn berichtje nu pas geplaatst is. Heb ik vanochtend al gestuurd. Werkt toch niet helemaal goed via de telefoon. Maar gelukkig ben ik dus niet de enige die onzeker en ongerust is. Precies wat kakie zegt, hebben er zo voor moeten knokken! Maar komt vast goed :) over een maand of 7 allemaal mooie baby's! :D

12. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Oke beetje leek dus toch nog in echo's! Jullie laten dan ergens bij een bureau een echo maken met 16 weken om te kijken wat het geslacht is? Kunnen ze dat al zien dan?
    En niemand die de NUB kent?

(Soms heb ik indd ook dat ik reageer en dat hij veel later geplaatst wordt!)

Ik probeer wel op mijzelf te letten maar probeer ook in mn hoofd te hebben als t goed zit, zit t goed en zo niet kan ik er niets aan doen. Dan stoot mijn lichaam het af. Natuurlijk denk ik daar niet te vaak aan maar t glas probeer ik half vol te houden. Al is dat vandaag lastig want damn wat ben ik sago!

Trouwens ook geen trek in avondeten...al paar dagen. Meer mensen last van? Koffie dronk ik ook elke avond na t eten maar ook niet meer!

13. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik eet al drie weken geen avondeten meer Chriss! :)
    Heb er geen trek in, de smaak staat me tegen, het is te vet, ik moet ervan kokhalzen soms... Maar ik merk ook dat ik regelmatig behoefte heb aan zout, dus dan is een klein bakje macaroni of een mini portie ovenschotel met gehakt, prei en aardappelpuree met gesmolten kaas wel weer lekker. Maar daar heb ik ook niet elke dag zin in.

Ik ben ook alweer 3 kilo afgevallen sinds het Pinksterweekend (10 juni) en ik heb al zo weinig reserves... Ben de afgelopen jaren met moeite en met hulp van dietiste 5 kilo aangekomen, daar is nu niet veel meer van over :x

Volgens de verloskundige (die ik aan de telefoon had voor het maken van een afspraak voor de intake) kan het geen kwaad om de eerste maanden van je zwangerschap wat minder voedingsstoffen binnen te krijgen. Als je maar voldoende drinkt, dat is het belangrijkste. En alles wat je wel kan eten, daar zoveel mogelijk van eten. Ik kan niet teveel tegelijk eten, dan word ik enorm misselijk. En als ik een uur niks eet word ik ook misselijk. Dus daarom maar de hele dag kleine beetjes...

Koffie dronk ik sowieso niet, dus daar kan ik niks over zeggen. Thee dronk ik wel regelmatig, maar nu ik zwanger ben ook niet meer...

Tja het leven van een zwangere gaat niet over rozen :D

14. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Bij ons in de buurt zit inderdaad een echobureau die pretecho's doet, en geslachtsbepaling vanaf 16 weken. In België kunnen ze het blijkbaar al vanaf 13 weken zien! Maar dat vind ik wel erg vroeg. Nub theorie heb ik ook wel eens van gehoord. Ga ik zeker eens naar kijken na de 12 weken echo :D

Hier ook weinig trek in warm eten maar probeer wel iedere avond wat te pakken. In ieder geval groenten en wat koolhydraten en dat gaat gelukkig goed. Koffie valt hier ook niet meer lekker dus drink ik ook al weken niet meer. Savonds drink ik graag venkelthee maar nou hoorde ik dus dat je dit beter niet kunt nemen. Weten jullie misschien waarom?

15. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
  16. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hmmmm ik ben zo een persoon die met stress en verdriet gaat eten en aankomt en dus ook met zwanger zijn! Ik heb geen trek in normaal avond eten maar wel in poffertjes. Of gister in droge pistoletjes maar dan eet ik er daar 3 van en dan later ook nog een paar speculaasjes. Helaas heb ik zat reserves!
    Gestopt met roken en de injecties hebben mij 10 kilo opgeleverd. Uiteindelijk nog 4 eraf weten te halen maar sinds ik zwanger ben al 1.5kilo aangekomen.
    Heb best wel angst daarvoor. Weet dat ik minimaal 12 kilo ga aankomen maar wil t echt proberen binnen de perken te houden. Alleen als emotie eter is dat nu echt dubbel zo lastig merk ik. Dat stemmetje zegt dan ja maar nu mag t en nu ben je zo moe en hoofdpijn etc...aaaarghh!

Venkelthee weet ik niet. Drink alleen groene eigenlijk.
    Ik ga ook kijken voor een pretecho! Al hadden wij bedacht dat we de 20weken echo op 18+2 doen ivm vakantie want 2 dagen later op vakantie. Dan zeggen we t geslacht nog niet. Hebben we 3 weken een geheimpje...maar ja als ik t nu 2 weken eerder al kan weten ;) Dat is al over 7 weken! Ga toch eens googlen :p

Ps vind dit een leuk clubje om mee te kletsen ! Thanks!

17. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Dankje purplebee!

18. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Zie nu dat de pretecho 55 euro is en indd vanaf 16 weken....ooooeee tempting! ;)

19. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    #139 Kajsa, 2 jul 2014
    Laatst bewerkt: 2 jul 2014
    @chriss, zoek icsi is de icsi variant waar ze sperma moeten zoeken (oorzaak bij de man). Hij had een keertje slechts 35 goede zwemmers, dus extreem weinig.
    Ik was met de vorige zwangerschap ca. 19 kg aangekomen. No worries, geniet er gewoon van! Uiteindelijk was alles er weer af, en nu komt het er weer aan. Heerlijke tijd om zwanger te zijn (als je niet misselijk bent dan...arme purplebee)

@purplebee, heb je al nieuws?

Ik heb inmiddels eea uitgezocht. Ik kom nu niet in aanmerking voor NIPT in Nederland met ICSI+36jr, enkel als de combinatietest slechter is dan 1 op 200 kans. Dus heb ik gekeken voor NIPT in Belgie, en in Antwerpen is het idd 590 euro. Mijn ouders wonen gelukkig vlakbij, dus dat wordt een mooi gecombineerd bezoekje. Ik wil het absoluut weten.
    Ons plan is eerst de combi test afwachten. Als deze niet goed is, dan automatisch NIPT in NL ziekenhuis. Als de combitest wel goed is, dan NIPT test in Belgie.

De combi test echo wordt 11juli (bloed afname) en 18 juli (echo) uitgevoerd, dit is dan ook gelijk termijn echo en de eerst volgende echo voor mij. Combi test kan niet eerder, kindje moet min. 45 mm groot zijn (en dit is pas bij ca 11wk+3dg). Pfff... We gaan daarna direct door op vakantie na de echo.

Wij willen niet weten wat ons 2e kindje wordt qua geslacht. Bij ons 1e kindje wilde ik het wel graag weten, deze keer niet :)

Een pretecho is leuk, ik heb het bij mijn zoontje gedaan in Los Angeles, Amerika, met 25 weken. Dat was een 3D filmpje van 15 minuten met foto's. Toen was het nog niet op zoveel plekken mogelijk in NL en we waren op vakantie. Ik weet nog niet of ik het nu weer doe omdat we het geslacht niet willen weten. Misschien weer rond 25 weken.

Mijn moeheid is een stuk minder geworden deze week. Ik voel me veel beter. Ik sport wel iets minder, na mijn werk nog sporten is een beetje veel. Ik ben niet voorzichtiger nu ik zwanger ben. Ik heb er wel vertrouwen in en herken sommige dingen uit mijn vorige zwangerschap. Bij de 1e keer zwanger kan ik me goed voorstellen dat je erg onzeker wordt van alle kwaaltjes.

20. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een gezellig clubje hier!

Wat vinden jullie van het idee om een besloten clubje te maken om wat meer prive verder te praten? Dan kan je ook wat meer details over de beleving van je zwangerschap geven, zonder bang te zijn dat bijvoorbeeld bekenden je herkennen en meelezen?

Deel Deze Pagina