Eileiders bij laparoscopie toch doorgankelijk?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Brabootje, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Hoi,

Toen tijdens een hsg bleek dat mijn beide eileiders niet doorgankelijk zijn, werd er door de arts die het onderzoek deed verteld dat het geen spasme kon zijn, aangezien dat maar bij één van de eileiders voorkomt en niet bij beide.
    De gyn zegt nu dat het wel kan dat beide eileiders een spasme hebben. Volgens hem is de kans klein dat ze niet doorgankelijk zijn, aangezien er geen aanwijsbare reden voor is (chlamydia, buikoperatie). Dat geeft mij natuurlijk weer hoop..
    Volgende stap is een laparoscopie. Zijn er hier meiden waarbij de eileiders bij de kijkoperatie toch open bleken te zijn?

2. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    bij mij hebben ze het ook getest omdat ik een infectie heb gehad. ik zag er ook enorm tegenop. was super bang dat het dicht was gaan zitten. ook na anderhalf jaar proberen en nooit zwanger te zijn leek het me logisch.

gelukkig is eentje helemaal in orde en de ander is beschadigd en er is een kleine kans dat die nog werkt.

maar die operatie was in april dit jaar. dus nog steeds niks gebeurd hier :(

3. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Hier ook, wel chlamydia helaas, ik word in jan geopereerd. Ze kijken dan gelijk alles na inclusief eileiders. Of eileider mis er al 1 door bbz. Spasme heb ik nog nooit van gehoord. Ik hoop voor jullie het beste

4. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Tunisiana, neemt de ene eileider dan wel de functie van de andere over of werkt dat zo niet? Is het zwaar, het iui traject?
    Wat heftig Truus.. Hopelijk ziet je andere eileider er goed uit! Veel succes met de operatie in januari!!

5. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Met 1 eileider heb je een iets verminderde kans zei de gyna tegen mij maar ti's geen 50% minder ;)
    Dank je

6. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    De gyno zei ook bij mij dat het niet uit hoeft te maken. Met één eileider kan je prima zwanger worden.
    Maar goed bij mij dus nog niet gebeurd.
    IUI is goed te doen vind ik. Alleen nu na de tweede mislukte poging was ik toch een beetje ingestort. Het vooruitzicht van alle echo's en de inseminatie weer. Maar nu gaat het weer. De nieuwe poging is begonnen.

7. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Ja je moet wel steeds schakelen bleh! Welke infectie heeft bij jou de ontsteking veroorzaakt en hoe kwam je daarachter?

8. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Bij mij zeiden ze direct na de operatie dat de infectie leek op chlamydia. Toen hebben ze testen gedaan en zeiden ze dat daar niks in is gevonden. Dus ik weet het eigenlijk niet zeker wat het nou was.
    Ik had weken lang erge buikpijn, ik dacht dat het een zwangerschap was (wist ik veel). Na wat doktersbezoekjes en testjes voor een echo naar het ziekenhuis gegaan. Daar wisten ze nog niet was het was, toen een kijkoperatie ingepland.

hoe zit het bij jou? Je hebt nog 1 eileider lees ik? Hoe gaan ze die checken?

9. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Mmm raar verhaal! Wat moet je daar dan toch van denken? Bij mij gaan ze 2de kijkoperatie doen. En tegelijk hsg. Ze hebben natuurlijk nog in juni gekeken toen was alles "goed" aan de buitenkant dan. Maar omdat er nu toch chlamydia uit het bloedonderzoek kwam en we weer 6 mndn verder zijn toch weer de operatie. Vind t allemaal spannend en vreselijk :(
    Jij rond kerst weer een iui? Spannend en zou n prachtig kado zijn!

Deel Deze Pagina