Zwanger vitamines, duur merk, eigen merk, verschil?

Discussion in 'Zwangerschap' started by BabeBabe, Mar 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Dames,
    iedereen kent natuurlijk davitamon, gravitamon etc.. de dure mamapillen met of zonder visolie... maarr, als ik de standaard Davitamon mama zonder visolie neem, of ik neem de zwanger vitaal van kruidvat eigen merk... what's the difference??? behalve dat ik 12 euro voor 60 pillets of 4 euro voor 90 pillets ;) kwijt ben?
    (ik weet dat bepaalde verhoudingen anders zijn, maar alles zit er gewoon in?!) of mis ik iets?

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Ik slik de hele zwangerschap al de vitamine pillen van kruidvat of da huismerk! :) volgens de verloskundige is dat prima, zit ook alles in wat je nodig hebt! :) vond het belachelijk meer als een tientje te betalen voor vitamine pillen! ;p

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Geen idee. Ik wilde met visolie dus vandaar die van Davitamon (ik kon verder geen totaal vinden inclusief visolie..) ik denk dat het niet veel uitmaakt eigenlijk. Wat dat betreft is Nederland een veilig land en voldoen al die pillen aan de kwaliteits eisen...

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Ik denk dat het verschil inderdaad daar in zit; het merk. ;)

5. AnElisa

AnElisa Actief lid

Nov 5, 2013
    198
    0
    16
    Female
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Toeval of niet maar ik ben twee keer zwanger geraakt in de ronde dat ik Davitamon Mama met visolie slikte. In de andere rondes slikte ik etos en kruidvat en niet zwanger geraakt.

Zal niet de oorzaak van zwangerschap zijn maar ik voel me beter bij die van Davitamon.

Vaak hebben ze ook aanbiedingen waardoor ik nu drie dozen voor de prijs van 2 heb gehaald. Kan er de hele zwangerschap mee doen.\

Die van etos vond ik niks omdat je 2 capsules per dag moest nemen en bij davitamon 1 capsule.

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Ik gebruik gewoon KV Vitaal zwanger. Je betaalt echt te veel extra voor een merk!

7. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

In het begin had ik ook die van de kruidvat, maar ben overgestapt naar davitamon omdat deze ook visolie bevat (en ik geen vis door mn kil krijg sinds ik zwanger ben).. moet wel bekennen dat die van kv soms een nare nasmaak had en niet zo lkkr rook, maar bij davitamon heb ik daar geen last van en dat terwijl er ook visolie in zit! Wat de inhoud betreft, zit er niet zoveel verschil in hoor, maar wat de smaken en geuren betreft vind ik van wel ;) je moet er maar tegen kunnen :)

8. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik Orthica Prena Fem sinds ik met de pil ben gestopt. Hier zit ook alles in inclusief visolie en 1 capsule per dag volstaat! Ook al zijn ze een stukje duurder dan een eigen merk, ik ben zeer tevreden. Voel me goed/fit en in de 2e ronde gelijk zwanger ;)

9. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

Apr 1, 2013
    638
    0
    16
    Female
    Ik gebruik ook zwanger vitaal van de kruidvat in combinatie met een potje zalmolie (omega 3). Volgens de verloskundige prima en goed te betalen ;)

10. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik gebruik ook gewoon de hele zwangerschap die van kruidvat

11. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Etos. Prima.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik slik davitamon met visolie. Heb ze toen gekocht 1+1 gratis bij de kruidvat dus flink ingeslagen. Bol.com heeft ook weleens zo'n aanbieding. Waarom? Omdat hier gewoon alles in zit :) En ik vind 16 euro voor 2 maanden niet zo duur hoor..

13. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik slik alleen foliumzuur van da eigen merk. Engeen vitamines erbij.
    Ben ik hier de enige?

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Eerste en tweede trimester Vitaal Zwanger van Kruidvat, derde trimester Davitamon met Omega 3 Visolie. En calciumtabletten, maar dat meer omdat in mijn familie ernstige erfelijke botontkalking op jonge leeftijd voorkomt, en de baby ook kalk van mij afsnoept;)
    Plus 3-4sts fruit per dag ipv 2.

15. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb steeds eigen merk kv gebruikt tot ik zwanger was. noem me suf, maar ik voel me er prettig bij. zo heb ik het bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan. ik denk eigenlijk dat het niet uitmaakt en toch heb ik nu weer die mama compleet ofzo iets gekocht...

16. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik gebruik Gravitamon. Ben niet zo'n makkelijke pillenslikker en zeker niet tijdens mijn zwangerschap.
    Gravitamon zijn redelijk kleine pillen en goed omhult, waardoor ze niet snel oplossen of vies smaken (daar ga ik echt van kokhalzen).
    Maar voor de inhoud zou ik gewoon huismerk nemen, als je geen probleem met pillen slikken hebt :)

17. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Waar en welke calciumtabletten haal jij? Ik moet er binnenkort ook eens aan beginnen om botontkalking tegen te gaan, maar heb me er nog niet zo in verdiept ;)

18. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

Mar 4, 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Ik gebruik nu vsm puur mama en heb hiervoor gravitamon gebruikt.
    Heb wel gekeken naar eigen merk maar in overleg met diëtiste gekozen voor andere ivm de overdosering van sommige vitaminen in eigen merk, met sommige vitaminen soms wel 500%.advies van diëtiste gevolgd en voor de iets duurdere gegaan maar ik moet wel zeggen dat ik ze altijd koop/kocht als de tweede gratis was enz. Heb nu zoveel nog liggen dat ik sowieso de geboorte ermee red en ook nog daarna, voel me er prettig bij en vooral in het begin vd zwangerschap was ik erg misselijk toen heb ik de gravitamon gehad omdat ze zo klein zijn en ik die dan nog weg kreeg.

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha dit dus. Dat heb ik ook een beetje hoe stom dat ook is ;) Maar ik koop ze wel in de aanbieding ;)

20. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,163
    1
    0
    Ik heb ook die van kruidvat gebruikt in mijn zwschap niks mis mee.

Share This Page