Ben nu bijna 8 weken zwanger en vorige week kreeg ik ineens last van mijn stuit. De pijn was altijd minder na een nachtje slaap dus ik veronderstelde dat het wel weer zou verdwijnen. Echter is de pijn sinds het weekend verschoven naar mijn (vnl rechter)bil. Opstaan van lig of zit geeft me zo'n pijnscheut dat ik eigenlijk niet fatsoenlijk kan rechtstaan, ik "schiet er zo precies doorheen". Na wat gewring gaat het dan wel weer, maar er zijn ook keren dat ik de eerste minuten niet méér kan dan wat manken. Ik merk wel dat na een tijdje het soms allemaal wat "soepeler" lijkt te zijn en dat het dus vooral problemen geef als ik vanuit eenzelfde houding in beweging kom. Eergisteren ging ik zitten om mijn schoenen uit te doen, toen ik mijn rechterschoen wilde uitdoen en mijn been dus wat omhoog deed, deed dat zo'n pijn dat mijn vriend me is moeten komen helpen!! Ben er gisteren mee naar de huisarts geweest maar die moeite had ik me beter bespaard want ik kreeg daar enkel te horen dat het "neigde naar bekkeninstabiliteit" en dat ik maar "moest afwachten of het niet verergerde"?!?! :x Nu wil ik hier eens graag horen of mensen dit herkennen? En al zo vroeg in de zwangerschap? Zijn er oefeningen? Tips? Alvast bedankt!
Bekken instabiliteit inderdaad, ff naar de fysio. verder als je ochtends opstaat eerst een paar stappen achteruit doen ipv vooruit dat blijkt ook te helpen. zou niet te lang wachten met naar de fysio gaan.