Zwanger. Vlees gaan eten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door pregnantje, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Bedankt voor alle reacties! Vind het erg interessant te lezen wat jullie ervaringen zijn.
    Roosvice ferro heb ik ook vaker gehoord, zal ik eens kopen. Floradix kende ik nog niet. Kikkererwten, spinazie, enz. is geen probleem, lekker! Leuk om er extra op te letten.

2. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Als je ijzer al laag is, zou je een supplement kunnen slikken. Bijvoorbeeld van het merk NOW. Geeft niet de nare bijwerkingen van de standaard ijzerpillen (obstipatie, en het is niet goed voor je darmflora).

Ik at ook lang vegetarisch, maar ben deze derde zwangerschap weer vlees gaan eten, omdat ik een constante wazigheid in mijn hoofd had, die nu over is. Als je problemen hebt je tanden in een stuk vlees te zetten, zou je ook bouillon kunnen trekken van een stuk vlees met bot.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Het is gewoon echt onzin dat je vlees zou MOETEN gaan eten... Je kunt gewoon wat Roosvicee Ferro drinken als je ijzer laag is (pillen zijn m.i. eigenlijk niet nodig, maargoed) maar je ijzer hoeft helemaal niet laag te zijn als je gevarieerd en uitgebalanceerd eet als vegetarier...

4. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Je leest toch ook nergens dat ik beweer dat je vlees MOET eten? ;)

Na een behoorlijke tijd vega eten en twee zwangerschappen, was mijn ijzer gewoon te laag, nl. 5.5. Op een gegeven moment krijg je dat ook niet meer aangevuld met roosvice ferro, appelstroop e.d., terwijl ik altijd erg goed let op wat ik wel en niet eet, zoals ijzer en bijv. extra vitamine B12.

Een supplement en zo nu en dan weer eens vlees eten heeft bij mij wel geholpen. Het lijkt me fijn voor de vragenstelster om te weten er bij een laag ijzergehalte, wat vaker voorkomt bij zwangere vegetariƫrs, dat er alternatieven zijn voor de niet zo fijne ijzertabletten die je anders voorgeschreven krijgt.

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm... Dus de oplossing is weer vlees eten als zwangere vegetarier ipv ijzer tabletten slikken? Lijkt mijn inziens niet echt een oplossing, maargoed dat is mijn mening.

Ik ben een vegetarier die geen melk of ei eet, maar wel goed op groenten, fruit en vitaminen let. Ik ben dan ook van mening dat als je goed op je voeding let en gebalanceerd eet je geen last ervan zou moeten hebben. Een voorbeeld is om elke dag een handje noten te eten, vaker spinazie te eten en een boterham met stroop te eten en daarbij een glas verse jus d'orange te nuttigen. Daarnaast gewoon Ferro drinken met (verse) jus d'orange en je zou in principe nergens last van moeten hebben. Zelf gebruik ik de Ferro geen eens en zit ik op een ijzer van 7,9... Volgens mijn gyn uitzonderlijk goed voor een zwangere vegetarier, maar voor mij vrij normaal aangezien ik normaal bloed doneer en je daar ook alleen mag doneren als je ijzer boven de 7 (of 7,5) is. Essentieel is goed op je voeding letten en niet alleen je vlees weglaten en geen vervanging ervoor zoeken (in de trant van groenten of vleesvervangers)

Deel Deze Pagina