Zwanger & Vleesboom (+cyste) - Baarmoeder was boven schaambot bij 5 weken.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door PriZz, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PriZz

PriZz Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

we dachten aan een meerling zwangerschap (komt veel voor in de familie vandaar) of eraan dat ik veel verder zwanger was dan verwacht.. Aangezien ik 5 weken was en de verloskundige duidelijk mijn baarmoeder boven mijn schaambeen voelde en ze het mezelfs zelf duidelijk al kon laten voelen.

Gelukkig zagen we nu al het hartje kloppen!! (5 weken en 6d)

Nu zijn we natuurlijk al harstikke blij met 1 kindje, waar we ons wel beetje zorgen over maken, over dat ze nu géén meerling aantroffen maar een vleesboom en waarschijnlijk een cyste op mijn eierstok.

Nu zou ik graag ervaringen van jullie willen weten of wat ze eraan gedaan hebben, hoe je zwangerschap gelopen is of je het kindje voldragen had etc.

Alvast vriendelijk bedankt!!!

Gynaecologische bevindingen:

Positie uterus : anteversieflexie
    Myomen: solitair
    Adnex links: niet a vue
    Adnex rechts: corpus leteum cyste

Bevindingen myomen:
    Lokalisatie Uterus: Achterwand
    Lokalisatie wand: Subserus
    Afmetingen: 25,0 x 24,0 x30,0mm
    gemiddelde diameter 26,3mm

Bevindingen gds: 16,2mm conform 6w 1d p50 - 95
    kruinstuit ligging: 5,7mm conform 6w 2d

Hartactie: aanwezig
    Vruchtzak: aanwezig
    dooierzak: aanwezig
    Locatie Placenta + Embryo aanwezig

Conclusies intacte intra uteriene zwangerschap
    rechter ovarium met corpusluteumcyste 34mm

Beleid:
    vervolgadvies: herhaling van echoscopische onderzoek

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kwam hier via je andere topic.
    De vleesboom kan ik je niets over zeggen (geen ervaring mee).
    De corpusluteum-cyste is echter heel normaal tijdens een vroege zwangerschap hoor! Dit is je lege follikel, waar je eitje in gezeten heeft. Na de eisprong zorgt dit corpus luteum (geel lichaam) voor de nodige hormonen (progesteron) en als je zwanger raakt blijft dit corpus luteum nog een tijd in stand, tot de placenta de productie van hormonen over neemt. Niets om je zorgen over te maken dus (maar neem aan dat de gyn dat ook niet doet, maar meer om de vleesboom).
    Van harte nogmaals met je zwangerschap en ik hoop dat je hier ook mensen treft die je iets kunnen zeggen over vleesbomen tijdens zwangerschap!

3. PriZz

PriZz Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Merah,
    Bedankt voor je reactie ben een beetje gerustgesteld. Mijn zoontje was ook plots opgenomen in het ziekenhuis en toen kregen we daar meteen de echo ook nog eens dus was er helemaal niet goed bij met mijn gedachte en ze zei toen wel wauw het hartje zien we al kloppen, hoe klein het vruchtje ook is.

Maar ze zei meteen ook zie wel een cyste en een vleesboom, maar ze gaf onduidelijke informatie iig wel in mijn termen. ;) Maar zta ook een beetje op de springstoel aangezien ik graag naar me zoontje terug wilde.

Bedank voor de info, ik dacht al wat is er nu toch mis.

Deel Deze Pagina