Lieve Dames, Was even nieuwschierig naar wat jullie denken. Mijn laatste ongesteldheid was 28dec, ik heb 18januari positief getest, ik wist eigenlijk al duidelijk paar dagen eerder dat ik zwanger was, ik herkende het aan mijn lichaam, borsten erg groot, normaal cup a, nu zeker een b, voelde het aan heel me buik en lichaam. Nu vandaag 1ste afspraak bij de verloskundige, maar ze zei verbaast; huh, ik voel de bovenkant van je baarmoeder! Normaal zou dit lijkt mij ook niet kunnen, want het zou inhouden dat ik nu eigenlijk pas 5weken ben.. Wat zegt jullie gevoel of ervaring? Liefs en alvast ontzettend bedankt!
Nou,normaal komt hij pas bij +-12 weken boven het schaambot uit dus lijkt me sterk dat ze hem met 5wk al voelt. Vind het sowieso raar dat ze überhaupt gevoeld heeft,deden ze bij mij pas vanaf de 12wk. Heeft ze geen echo gedaan?
Hier ook pas gevoeld afgelopen week...en toen was het al wel flink gegroeid... maar met 5 weken vind ik het wel 'knap' dat ze het al voelde...
Hi, Bij mij heeft ze het ook duidelijk gevoeld met 6 weken. Dit komt omdat je baarmoeder waarschijnlijk helemaal voor zit. Volgens vk komt dit niet vaak voor. Zo uniek vondt ze het dat ze een stagiaire erbij heeft gehaald om te laten voelen.
Harstikke bedankt! Nou ze wilde even voelen omdat ik echt een zichtbare buik heb ook. Heb niemand nog verteld dat ik zwanger ben, maar ze zeggen allemaal ben je zwanger ofzo? Wat een buikje heb je opeens.. Nee, ze zij zelf ook normaal voelen we nooit zo vroeg hoor. Maar ze was erg benieuwd heb uitgekegd bij de receptie van echoscopie, en die zeiden mmh wil je toch graag 7feb zien. Ook zij mijn verloskundige dat ze haast niet kan indenken dat ik pas 5weken ben, ook ivm me baarmoeder die hoog ligt en me zichtbare buik. Ik dacht misschien is het een meerling als me baarmoeder al zo hoog ligt. Iig zou kunnen indenken dat hij dan nu wat hoger zou liggen. Mijn ongesteldheid voor december was 14november..
Hoeveelste zwangerschap is dit? Bij een volgende zwangerschap is je baarmoeder ook eerder voelbaar...
Vind de redenatie meerling ook raar. Zelfs met meerdere kindjes in je buik zijn de baby's nog zo klein dat je onmogelijk nu al je bm zou kunnen voelen.
Zelf kon ik met 7 weken met een doppler het hartje vinden. Boven mn schaambot! Ben toch echt maar zwanger van 1 kindje (ook mn tweede). Als een vk zegt dat ze hem voelt zou ik dat (gezien het feit dat zij er voor geleerd heeft) toch geloven. En als je 18 januari al positief hebt getest zou ik niet uitsluiten dat je misschien iets verder bent (al zijn het dan geen weken)
Ik vind het grappig dat je zegt raar, want google maar eens zoraar is dat helemaal niet, Internet zegt op verschillende forums en pagina's dat het wel eens voorkomt bij meerling zwangerschappen, ook komen meerlingen aan beide kanten in de familie voor dus lijkt me erg logische dat, dat even door mijn gedachte gaat en al is het er 1 of 2 ben er even gelukkig mee. @merah ja, ik ben echt benieuwd naar de eerste echo nog een paar dagen, gelukkig gaat de tijd snel want mijn zoontje is altijd heerlijk druk. :-D harstikke bedankt ben altijd benieuwd naar andere hun gedachte en eraringen, fijn zo'n forum!
Hey meiden, heb een nieuw topic gestart, maar dacht kunnen jullie zien wat dus de uitslag van de echo is, dus link even het linkje van het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/420146-zwanger-and-vleesboom-cyste-baarmoeder-boven-schaambot-5-weken.html#post14492564