Harde buiken ( nu al, ook veel....)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sallie, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lieve allemaal,

Even op zoek naar ervaringsdeskundigen. Ik ben 22,5 week zwanger van de tweede. Al een paar weken heb ik af en toe best last van harde buiken. Dit had ik de eerste zwangerschap ook, en is soms minder lekker, maar goed te doen.

Sinds vandaag vind ik ze echt vervelend te noemen. Ik heb vanmorgen geholpen op de peuterspeelzaal van zoontje, maar verder heel rustig gedaan. Zelfs nadat ik vanmiddag anderhalf uur op bed gelegen, maar ook nu ik met een kleedje op de bank lig, blijven de harde buiken af en aan komen, en doen soms ook best pijn...

Kent iemand dit? Nog tips? Het lijkt me overdreven om op vrijdagavond contact op te nemen met de vk, maar misschien weten jullie nog dingen behalve ontspannen ;).

2. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Heb je blaasontsteking al uitgesloten? Ik heb er ook last van maar moet nu eerst een antibioticakuur afmaken.

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland

Nee, dat niet! Maar heb nog nooit blaasontsteking gehad, ook niet tijdens eerste zwangerschap. Dan zou ik meerdere klachten moeten hebben toch?!

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Je kan toch gewoon bellen om even te overleggen, misschien heeft je verloskundige nog tips om het wat te verzachten?

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ja, misschien ben ik ook wel te bescheiden... Ik denk dan, ach, ik ga hun daar toch niet voor storen op de vrijdagavond om vervolgens te horen ' het hoort erbij'... :)

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    In een zwangerschap hoef je niet meer klachten te hebben. Hap bellen en urine checken.

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Kan dat nu dan, of na het weekend bedoel je? Misschien bel ik toch de vk wel, het blijft...

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Heb ondertussen gebeld, toch maar wel...

Vk vond het lastig. Hij zei dat het vaak 'niks' was, maar dus niet altijd. Hij vroeg naar de tijden ertussen en hoelang het aanhoudt, dat had ik niet getimed... Ik moet het aankijken en bij twijfel weer terugbellen. Hij komt dan meteen kijken, maar zei zelf al, als ik inwendig onderzoek doe, kan het ook juist je baarmoeder stimuleren...

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had rond jouw termijn ook extreem veel harde buiken. 1x hebben ze mijn cervix gemeten omdat ze om de 5 min kwamen en ook pijnlijk.... Uiteindelijk leek het niets te doen (cervix was 4,5 cm) ook had ik geen blaasontsteking. Moest toen stoppen met werken en langzaam werd het beter. Nu bijna nergens meer last van.... Ik vond het vooral mentaal erg moeilijk en zag het geregeld niet meer zitten omdat ik het gevoel had dat ik elk moment kon bevallen.

Hou het maar goed in de gaten en gelijk weer bellen hoor als je het niet vertrouwd!

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Heftig hoor! Is het je eerste zwangerschap? Lijkt me ook best wel onrustig hoor, voor jou vast ook wel een opluchting dat je de 27 weken voorbij bent... ? Waren jouw harde buiken ook pijnlijk? Meneertje is nu ook erg druk in mijn buik, dat werkt ook niet zo mee :p.

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Tuurlijk kan dat.
    Ik had het met 15wk en ik had zo 10 harde buiken in een uur. Bij de verlos bleek ik een blaasontsteking te hebben.

Maar ik ben vorig jaar met oma s'avonds naar hap geweest voor blaasontsteking. Je kan gewoon bellen en vragen of je urine mag brengen.
    Blaasontsteking kan bevalling op gang brengen dus niet te lang wachten.

12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Soms waren ze pijnlijk... 1x rond de 22 weken 's avonds nog de vk gebeld omdat ik krom lag van de buikpijn... Nix aan de hand gelukkig.

Het is mijn eerste ja en tot een week of 24/25 niet altijd leuk geweest (bloedingkjes tot 14 weken en toen dus die harde buiken) toen ik gestopt was met werken werd het minder vanaf week 25 en nu sinds een paar weken nauwelijks last meer en kan ik eindelijk genieten...

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italiƫ
    Ik had ook vrij vroeg last van harde buiken en kreeg toen van de gyn magnesiumzakjes. Die helpen tegen kramp dus ook tegen harde buiken. Dat icm meer rust heeft wel geholpen want ik heb er nu minder last van!

14. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Ik had er ook last vanal vroeg en was toen geen blaasontsteking, had ik ook nog nooit gehad maar moest vd huisarts wel meer drinken (zag asn de ingeleverde urine dat ik dat te weinig deed) en dat hielp echt.

De afgelopen weken had ik er weer last van maar weet het aan groei- of indalingspijn..uiteindelijk toch maar weer plasje ingeleverd bij ha en deze keer wel blaasontsteking (waartegen ze helaas bijna niks kunnen doen omdat ik resistentie tegen meeste antibiotica blijk te hebben :-\ nu dus weer)advies om veeeel te drinken..

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    herkenbaar :(
    heel vervelend en gevoelig.
    ik heb ze nu vanaf 17 weken, ongeveer 10-16x overdag en savonds in bed soms wel 3-5 per uur...

Ze komen niet met regelmaat en doen geen helse pijn dus niks alarmrentes maar wel erg vervelend voor mezelf.
    Ik neem al meer mijn rust, ga niet meer naar me werk op de fiets maar doe nu alles thuis en probeer mijn dochtertje zo min mogelijk te tillen.
    Maar als ik alleen al nies krijg ik ze haha.

volgens mijn vk zijn sommige vrouwen er erg gevoelig voor ( gevoelige baarmoeder).
    Bij mijn dochter had ik ze vanaf een week of 25 ook erg veel nu dus weer maar dan eerder begonnen.
    Zolang ze niet met regelmaat komen om de paar minuten en pijn doen of dat de pijn toe neemt zal het geen kwaad kunnen maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor..

Hier werkt een warme douche of kruik ook wel eens

16. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Ik heb ze bij iedere inspanning en de vk kon geen verklaring vinden tot weekje terug toen ze zag toen ik omhoog kwam dat mijn buik in een soort van driehoek gaat staan mijn buik spieren hechten niet goed zijn verslapt bij de eerste waardoor ik bij alles harde buiken krijg mijn baarmoeder houd dan krampachtig de baby vast vind het wel erg bijzonder hoe mijn lichaam baby beschermd.Hier heb ik tijdens deze zwangerschap rond de 20ste week voor het eerst blaasontsteking gehad erna nog paar keer getest maar had niks.

Maar volg je gevoel. Ik belden de vk steeds die dachten. Dat ik gek was soms leek tot ze dus zelf meemaakte dat ze mij niet eens kon opmeten of de baby voelen of ik kreeg al een harde buik.

17. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier waren pijnlijke harde buiken in rust geen goed teken. Had ze ook om de 3-4 minuten. Gebeld en toen vk controleerde had ik al ontsluiting, was toen 24 weken. Kleine is gelukkig blijven zitten, maar nu wel absolute rust tot einde zwangerschap. Ik neem pijnlijke regelmatige harde buiken nu iig heel serieus.

18. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb het ook... Toevallig eergisteren gepost..;). Heb nu advies van de vk gekregen om tijdelijk te stoppen met werken en rust te houden. Ik vind het erg moeilijk, maar ben ook erg geschrokken vd complicaties die kunnen optreden.

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Jeetje, en neemt je werk dat goed op? Wat voor werk doe je en hoeveel dagen?

Misschien onderschat ik het toch een beetje... vandaag hetzelfde verhaal. Ochtend ging wel, vierden verjaardag zoontje en was op zich druk, maar ik heb me rustig gehouden. Middag was er nog wat visite, maar gewoon rustig. En al vanaf een uur of twee weer veel harde buiken. Mijn buik voelt beurs, net als een blauwe plek ofzo. De harde buiken zelf doen iets minder zeer dan gister. Maar ik leg dus niet direct de link met werk...

20. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Verder allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben 'blij' dat ik niet de enige ben.. als zijn de harde buiken op zich dus niet het probleem, alleen dat ze pijnlijker zijn dan normaal...

Deel Deze Pagina