hoi allemaal, zit nu in ronde 4. En tot nu toe voelde ik me iedere ronde de laatste week voor ongi moe, misselijk e.d. Dus van iedere 4 weken voel ik me tegenwoordig er eentje niet lekker! Dat is toch ook absurd! Ik baal er wel een beetje van, het zal wel komen omdat ik er zoveel mee bezig ben, maar ik weet eenvoudigweg niet hoe ik er NIET mee bezig moet zijn! Iemand tips? X J.
Ik heb dat ook gehad, vooral de eerste maanden. Achter elk kwaaltje zocht ik wel wat. Ik zat toen ook heel veel op deze site, kon er avonden achter zitten. Toen er iets met mijn internet verbinding was en dus ook niet op internet kon komen besefte ik pas een beetje hoeveel ik op sites zat over zwanger zijn. Ik zat elke site uit te pluizen. Sinds ik weer een nieuwe internet verbinding heb heb ik ook gezegd tegen mezelf dat ik me niet zo gek moet maken en dus wat minder op internet moet gaan, anders bleef ik er te erg mee bezig. Tot nu toe is dat gelukt en ben ik er een stuk minder mee bezig! Dat wil trouwens niet zeggen dat dit voor jouw ook helpt Maar voor mij heeft het heel erg geholpen om wat minder op internet te gaan
Dat herken ik ook wel een beetje. Ik kan er redelijk nuchter mee omgaan, maar zodra het dan de week voor mijn NOD is, verander ik in een obsessief wezentje Ik kan aan weinig anders denken en zoek overal wat achter. Dan word ik toch ongi, ben ik een dag teleurgesteld (en ook heel kwaad op mijzelf: toch me weer gek laten maken!) en de dag erna ben ik er weer overheen. Dan neem ik me voor om er nu helemaal relaxt in te staan, maar je raadt het al: dat lukt me dan maar tot die week voor mijn NOD...
Hier nog iemand die probeert zwanger te raken. (Nog niet zo heel lang) Ik ben normaal heel erg obsessief over dingen, en ik heb moeite om dat nu niet te laten gebeuren. Ik probeer afleiding te zoeken in dingen die ik leuk vind. Heb ook meer te doen gevraagd op m'n werk (maar zelfs dan heb ik alles vrij snel af, en heb tijd om hier op het forum te neuzen ) Ik ben streng voor mezelf: als ik iets voel, ga ik niet gelijk denken: 'OH misschien is dat wel de innesteling..', of : 'Ik heb een pijntje / voel me een beetje misselijk / Voel iets in m'n buik... Zou ik zwanger zijn?', etc. Misschien is er iets dat jij leuk vind om te doen? Lezen, of films kijken, paardrijden, iets anders waardoor je bezig bent?
Ik was er in het begin ook heel veel mee bezig. Maar nu valt dat gelukkig wel weer mee. Ik denk dat iedereen dat heeft in het begin.
ik was er ook veel mee bezig. Deze ronde eindelijk het gevoel van 'rust'. We krijgen nu ook hulp om zwanger te worden, dus dat is al een hele last minder. Denk dat er mee bezig zijn bij iedereen in het begin erger is....
Hoi! wij zitten nu net in ronde 6. Ook ik kan mezelf helemaal gek maken. En mijn vriend erbij... Als hij een biertje neemt én het is de week van de eisprong, dan zeg ik dat ie dat beter niet kan doen. Resultaat: geen zin meer bij as paps...tsja, ook niet wat je wilt toch? Hij zegt, je moet er niet zoveel mee bezig zijn. makkelijk gezegd vind ik dat! Op het moment dat ik een krampje voel, kan ik wel tegen mezelf zeggen dat ik er niet aan mag denken, maar dat doe ik dan toch al! Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige geobsedeerde persoon hier ben
pff dames, ik heb hetzelfde hoor!Ik ga ook volgende maand niet meer zoveel op het forum zitten, ik wordt gek van me zelf. Kost veel tijd en ik maak me zelf dus alleen maar gek.. En vooral als het dan weer niet lukt!
hier nog iemand haha...en dat pas in ronde 5 als ik dan zie bij FunnyMe ronde 35, volgens mij ben ik tegen die tijd doorgedraaid. Dus ik probeer met toch als volwassen mens te gedragen en me niet zo gek te maken. Maar tot nu toe lukt dat niet echt
Ik zit nu in ronde 8, maar ik kan niet zeggen dat het minder word. Juist erger. Ben er meer mee bezig als in het begin.
Ik in ronde vier. Ronde één en drie was 't ergste. Veel mee bezig geweest. Ik probeer deze ronde gewoon éénmaal per dag op dit forum te komen en dan pas weer de volgende dag (in het weekend helemaal niet). En dat werkt goed, ben er minder mee bezig. Verder is het toch gewoon hoe meer dingen je te doen hebt, hoe minder ruimte je overhoud om te piekeren over zwanger worden.
Hoi ik zit in ronde 18 en het word er niet makkelijker op, bij mij niet. Maar ja we gaan door eens hoop ik ook bij de gelukkige te horen. Je probeert het te relativeren maar je voelt ook nog van alles. Dat is het moeilijke er aan. jennie