Kraamzorg en hoe regel je dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vicki1991, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Hallo meiden,
    Mijn vraag was eigenlijk hoe hebben jullie allemaal jullie kraamzorg geregeld en hoe snel al? Ik ben nu 15 weken bijna 16 en ben nog bezig met het regelen. Eerst moest ik op papieren van mijn nieuwe zorgverzekerar door te komen en dan moest ik de zwangerschap formulier op hun website invullen ( dat heb ik vorige week gedaan) en nu hoor ik niks meer terwijl ik moest al gebeld worden om een afspraak te maken over kraamzorg. Ik heb echt geen geduld meer voor dit want ik wil het nu al geregeld hebben en het maakt alleen maar gestres voor mij en mijn man. Hoe hebben jullie het allemaal gedaan en zit iemand anders in dit situatie?

Liefs

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als je de VK bezoekt krijg je als het goed is een infomap waarin info zit van kraamzorg en hoe je dat aan kunt vragen..
    Je kan ook googelen naar kraamzorg in jouw woonplaats. Als je de keuze hebt gemaakt kan je ze bellen of mailen om je in te schrijven.

(PS ze bellen je sowieso pas heel laat in de zwangerschap voor de intake..) Wel krijg je een bevestiging van de zorgverzekering maar daar gaat ook wel een paar weekjes overheen.

3. Priscilla71

7 aug 2009
    80
    0
    6
    Gewoon effe bellen. Dan weet je meer of ze de papieren hebben gekregen. En ben jij weer gerust gesteld:)

Bij mij is het allemaal al geregeld ik heb het digitaal kunnen doen en heb binnen twee dagen papieren binnen gekregen en ze bellen voor een afspraak als je al verder in de zwangerschap bent. Maar wanneer ben ik effe vergeten ;)

Liefs en succes met je zwangerschap

4. lies276

lies276 Niet meer actief

als je het formulier hebt ingevuld, moet het nog verwerkt worden door de verzekeraar en het desbetreffende kraamcentrum.
    dat kan gerust een paar weekjes duren voordat je een bevestiging ontvangt.

ik zou gewoon even de verzekering bellen of het daar goed aangekomen is, dan ben je in elk geval gerust gesteld.

5. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Ik ben verzekerd bij Menzis en die hebben een kraamzorg servicelijn. Als je je daarbij aanmeld nemen zij contact op met het kraamzorgbureau en zorgen ze dat die weer contact opnemen met jou.

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ook verzekerd bij menzis en ik heb het online aangevraagd.
    Kreeg gelijk bevestiging op de mail en denk een week later al bericht vd kraamzorg over de aanmelding.
    Je kan het beste even navragen of het is overgekomen denk ik.

7. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Ik heb het online aangevraagd en kreeg daarna de bevestiging opgestuurd. Die moest ik ondertekenen en terugsturen. Als ze binnen 2 weken hun formulier niet terug zouden hebben zouden ze erachteraan bellen, ik heb niks gehoord dua ga ervan uit dat ze het ontvangen hebben. Ze bellen pas ergens rond de 28-32 weken voor een intake. Het kan dus best kloppen dat je daarvoor weinig tot niks hoort.

8. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    ik denk zelf dat het online kraamzorg formulier niet aangekomen is want ik heb echt helemaal niks van ze gehoord. Ook had ik geen kraamcentrum ingevuld want ik wist niet welke ik wou en ze zouden dan contact met mij maken om een te kiezen maar ja helemaal niks gehoord en wil het ook niet lang laten want straks staan we zonder kraamzorg enzo :(

Even kijken of mijn man morgen kan wat regelen voor ons op zijn vrije dag, ikwerk de hele week en als ik thuis kom wil ik alleen maar eten en dan slapen helaas. Hopelijk krijg ik binnenkort meer energie om zulke dingen achteraan te gaan.

DAnkjewel allemaal voor je hulp en tips :)

9. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo heb ik het ook gedaan! Ideaal!

10. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb het gedaan met 12 weken. 7 maart heb ik de intake aan de telefoon en dan ben ik bijna 23 weken.

11. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zal aan je zorgverkeraar liggen. Ik zit bij CZ, daar kun je gewoon bellen en dan is het geregeld. Kreeg daarna binnen een week eerst een brief met bevestiging van CZ en daarna van de kraamzorg. Maar voor een afspraak voor de intake hebben ze van de week pas gebeld.

12. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Hier hebben we dat rond de 10e week gedaan. We hebben van de VK folders meegekregen en zij waren erg enthousiast over 1 kraamzorg en kon dus al wat ervaring delen. Die hebben wij ook gekozen (niet vanwege VK hoor)

We hebben het formulier op hun site ingevuld, ben daarna gebeld voor extra vragen en kreeg een paar dagen later een bevestiging per brief.

In de 7e maand komt er hier pas iemand langs voor de intake en die persoon zullen wij hoogstwaarschijnlijk ook krijgen als kraamhulp.

Verder heb ik er niks voor hoeven doen.

13. MLkids

MLkids Niet meer actief

De intake was hier al 3x pas tussen de 30 en 34 weken. Deze keer met 28 weken.

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Relax, bel ze gewoon op, je zorgverzekeraar. Ze melden je dan aan en na een paar weken krijg je bericht van de instantie die de kraamzorg verleent. En dan pas krijg je rond de 30e week een keer een intakegesprek..

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik ben verzekerd bij VGZ.
    Ik heb ook via de website het formulier ingevuld, helaas stond de kraamzorg aanbieder van mijn keuze niet tussen hun lijst. Toen heb ik de VGZ zelf gebelt. Zij hebben een aparte afdeling hiervoor. De kraamzorg aanbieder die ik wilde kon ik gewoon voor kiezen.
    Het duurde ongeveer 2 weken voor ik een brief had van de kraamzorg aanbieder.
    Zij komen volgens mij pas richting de 30e week van de zwangerschap voor een intake-gesprek.
    Heb al wel via de post een informatiemap gehad met leuke folders enzo.
    Als je niet zeker bent van je zaak, gewoon even bellen met je verzekering!

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wat vroeg zeg normaal is het tussen de 28/34 weken.

17. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik heb dit gedaan gelijk bij de eerste goed echo bij al mijn kids. en nu omdat ik weer in de zomer ga bevallen en ivm vakantie willen ze dan graag optijd weten zodat ze personeel kunnen afstemmen.op de vraag.
    ik heb dit gedaan bij het kraambureau zelf en zij hebben ook de verzekering in geligt.week later van allebei de bevestiging en ze komen/ bellen met de 7 maand voor een intake.bij de eerste komen ze hier thuis en daarna niet meer is het gewoon telefonische. succes

18. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik ben verzekerd bij Univé en het gaat bij hen ook via de site. Gister ingevuld en vandaag een mail dat ik binnen 4 weken een definitieve bevestiging ontvang. Ik kon mijn voorkeur voor een kraamzorgbureau aangeven maar of dat het dus ook gaat worden weet ik dus 'binnen 4 weken'. Volgens mij ging het bij mijn eerste zwangerschap een stuk sneller (zat toen ook bij Univé), maar heb toen uiteindelijk geen kraamzorg nodig gehad.

19. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Even een update!
    Na zo veel keren contact proberen te nemen met de zv hebben we eindelijk een aantwoord gehad en heb ik vandaag van manlief gehoord dat alles is eindelijk goed geregeld. IK had het allemaal zelf geprobeerd te regelen maar ik kwam nergens heen en kreeg elke keer heel onduidelijke aantwoorden en werd ik maar elk dag meer gestresd. Mannetje van me vond het veels te vervelend worden en dus vanochtend e opgebelt en een grote mond gegeven om een beetje duidelijkheid te krijgen. Hoor vanavond als die thuis komt wat het resultaat precies is maar van wat hij via de sms zei komt het helemaal goed nu :D

Eindelijk minder om over te zorgen :)

20. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb gebeld met de kraamzorg waar ik het bij wou hebben.
    Kreeg een tijdje daarna intake, en formulieren thuis gestuurd etc...

Deel Deze Pagina