Zwanger voor de 5e keer...maar heel onzeker

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door chanisse, 17 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanisse

    chanisse Lid

    12 mrt 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen
    Hallo meiden,

    Sinds vorige week weet ik dat ik zwanger ben..compleet onverwachts, want in augustus 2021 gaan wij trouwen en alles is al geregeld.in 1 jaar tijd(2jaar terug)heb ik 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap af moeten breken met 19 weken.vervolgens 1 jaar gestopt en daarna na 8 maanden was ik weer zwanger(afgelopen juli)helaas weer een miskraam(altijd 10 weken).we hadden het achter ons gelaten ...ook vanwege mijn leeftijd (41)en om elkaar te verbinden wilden we gaan trouwen, maar nu blijk ik dus geheel onverwachts weer zwanger(terwijl we wel veilig hebben gevreeën)1 dagje misrekend vrees ik.nu ben ik erg onzeker en kan niet blij zijn en me hierop verheugen.. ook heb ik geen pijnlijke borsten(zoals bij alle andere zwangerschappen wel)voel me ook niet zwanger.maar 3 testen zeggen dat het wel zo isherkend iemand dit...geen klachten met 6 weken?
     
  2. b0llen

    b0llen Lid

    21 jan 2020
    57
    80
    18
    Ja hoor! Bij mijn eerste niets geen klachten gehad.. was dat er echo’s waren en een dikke buik ;). Bij de tweede redelijk wat klachten en nu bij de derde heb ik jackpot en zo’n beetje alle typische klachten!
     
    chanisse vindt dit leuk.
  3. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Hier met 6 weken nog geen klachten... en sinds week 7 hang ik boven de wc-pot, dus het kan nog komen :o:
     
    chanisse vindt dit leuk.
  4. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Och wat spannend! Ik hoop dat jullie een fantastische reden gaan hebben om de bruiloft anders/andere keer te vieren.
    Ik duim voor jullie !
     
    chanisse vindt dit leuk.
  5. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Wat spannend! En kan me voorstellen dat het dan onverwachts en gek gepland voelt. Maar hopelijk mag alles goed gaan.
    Misschien kun je nog vragen of je progesteron tabletten mag (vaginaal inbrengen) verlaagd de kans op een mk.
     
    chanisse vindt dit leuk.
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @chanisse lastig... Als het gewenst is, is het misschien een optie om via de HA om Utrogestan te vragen vanwege meerdere mk's? Ik had er sinds maart ook 3 (ook een met 10 weken) en heb de HA toen het weer raak was deze link gestuurd: https://www.ntvg.nl/artikelen/effect-van-progesteron-bij-zwangerschapscomplicaties

    Uit hormoononderzoek bleek een progesterongebrek de reden dat de zwangerschappen niet doorzetten en werden afgebroken voor de placenta de aanmaak overneemt. Ik ben met 38 (bijna 39) ook de jongste niet.

    Inmiddels zit ik alweer over de 12 weken heen.

    Heel veel succes gewenst.
     
    Asil, Mimus en chanisse vinden dit leuk.
  7. chanisse

    chanisse Lid

    12 mrt 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen

    Superbedankt voor de tip...ik ga gelijk morgen even bellen!!
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  8. chanisse

    chanisse Lid

    12 mrt 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen
    Bedankt voor de tipik ga morgen gelijk informeren☺
     
    Mimus vindt dit leuk.
  9. chanisse

    chanisse Lid

    12 mrt 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen
    Ja dat hoop ik ook zo...het heeft misschien zo moeten zijn
     
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Off topic, gebruik je ze nog Dubbeltje?

    On topic, zelf dus ook 2 miskramen gehad en 38 en ik heb deze keer bij de IUI om progesteron gevraagd (duphaston in mijn geval) en ben in afwachting om te testen. Is zeker een tip! Dat het maar een blijvende zwangerschap mag zijn want dat zou de trouwdag een hele andere invulling geven.
     
  11. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ja, ik heb ze tot week 17. Maar ik ga vanaf week 15 afbouwen, zodat de klap van het stoppen minder heftig zal zijn.
     
  12. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Thanks voor je antwoord en wat mooi te zien dat alles goed gaat :)
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Wat spannend! en gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina