zwanger (vraagjes)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefje1, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje1

Eefje1 Lid

12 nov 2007
    70
    0
    0
    hallo
    heb vandaag een test gedaan en ik ben zwanger
    nu heb ik een paar vragen moet ik de huisarts nu bellen of hoeft dat niet en wanneer bel ik een verloskundige voor een afspraak ik ben ik al een week overtijd en ben ongeveer 2 weken zwanger volgens mijn berekeningen denk ik
    wanneer krijg je de eerste echo en is dit ook op de eerste afspraak
    alvast bedankt

groetjes eva

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    De zwangerschap wordt geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus je krijgt ongeveer 2 weken cadeau.
    Ik weet niet welke datum dat voor je was, maar dan ben je nu waarschijnlijk al over de 4 weken.

Huisarts hoef je niet perse te bellen.
    Je kunt gewoon een verloskundige bellen bij jou in de buurt en zeggen dat je zwanger bent.
    Ze maken dan een afspraak met je voor je eerste echo. In de meeste gevallen krijg je die tegen je 9de week.

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Gefeliciteerd trouwens :D

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Gefeliciteerd! ik heb in de 6e week ongeveer de verloskundige gebeld, kon er 2 weken later terecht voor een echo en intake... huisarts hoef je niet te bellen, ik althans niet :)

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Gefeliciteerd :)

ik heb rond de 6e week de vk gebeld en mocht bij ongeveer 10 weken langs komen

6. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hoi Eefje,

Van harte gefeliciteerd..
    Ook ik heb verder de huisarts niet gebeld, maar wel meteen een afspraak gemaakt bij de verloskundige.
    Zoals je ziet heb ik 3 jan. net een intake gesprek gehad en 10 jan. gaan wij voor een echo.
    Deze twee dingen gebeuren vaak niet op dezelfde dag.
    Bij ons zit er gelukkig maar één week tussen...

Groetjes misspiggle

7. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ik heb toen ik een positieve test in handen had eerst een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog in het ziekenhuis en toen vermeld aan de huisarts in verband met de doorverwijzing.
    Gezien er in mijn vorige zwangerschap diverse problemen waren moest ik toch weer onder controle van het ziekenhuis en moet daar ook bevallen ;)

8. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Gefeliciteerd!

Ik heb eerst vk gebeld en heb tegen de 9e week echo en direct erna het intake gesprek.
    Een paar dagen erna heb ik wel de huisarts nog gebeld en die wilde mij nog wel graag zien. Korte uitleg gehad van hoe en wat verder en omdat ik erg onregelmatig ongesteld was krijg ik nog eerder een termijnecho.

9. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Van harte gefeliciteerd!
    Je kan je verloskundige bellen om een afspraak te maken voor de eerste echo.
    Je huisarts kan je het wel eens melden als je hun toch aan de lijn hebt voor bijv. andere medicijnen,
    maar dat heeft geen haast hoor.

Geniet ervan!

Deel Deze Pagina