ik ben bijna 18 en mijn vriend is 24 die nu voor 3 jaar in de budgetering zit hij wil onze kleine meid aangeven maar mijn ouders zeggen dat als ie dat doet zij alles erft (dus als er wat gebeurt met hem in die 3 jaar zij alle schulden van hem krijgt) en als we gaan samenwonen we samen maar 1 bedrag in de week krijgen dus dat ik mee moet betalen in zijn schulden heeft iemand hier ervaring mee?
Als jij gaat samenwonen hoef je niet mee te betalen aan zijn schuld hoor. Ook kun je alles op papier zetten zodat je kindje geen last krijgt met de schulden van haar vader. Volgens mij is dat alleen als je getrouwd bent. Ik zou gewoon alles goed op papier laten zetten.
sorry, maar wat hier boven staat klopt niet. Mijn vriend had toen ik bij hem kwam een beste schuld. Wij hadden afgesproken dat wij pas gaan trouwen als hij zijn schuld heeft afgelost. Maar wij gingne wel samen wonen, er werd een loonbeslag opgeflikkerd en drie keer raden wie daar dan ook de dupe van is. Er wordt gewoon uitgegaan van de belastingvrije voet, van beide. Nou hebben jullie gelukkig geen loonbeslag. Maar kijk uit dat jij er niet de dupe van wordt. (begrijp me niet verkeerd. ik vind het niet verkeerd als een relatie aangaat met iemand die schuld heeft. Wie heeft tegen woordig geen schuld, maar vind niet dat je zelf er de dupe van moet worden maar dat is gewoon heel moeilijk.)
Volgens mij kun je wel bij de notaris aangeven wat je wilt en alles heel goed op papier zetten, maar het is geen garantie dat het goed gaat. Wat Dianne zegt, bij loonbeslag kun jij ook de dupe zijn en als een deurwaarder beslag komt leggen op zijn spullen word ook jij daar niet vrolijker van (want jouw spullen zijn er dan ook). Maar zoals ik lees zit hij in de schuldsanering en volgens mij komt er dan geen beslaglegging? Maar zeker weten doe ik het niet, is iets om eventueel na te vragen bij instanties! En inderdaad, zorg dat jij niet de dupe wordt van zijn schulden, dat zou vervelend zijn want je komt er niet makkelijk vanaf. Waar je ook rekening mee moet houden, is, dat ook al sta jij buiten kijf, je wél mee gaat betalen aan zijn schulden. Want als hij maar een klein bedrag per week heeft is de kans natuurlijk erg groot dat JIJ opdraait voor kosten die hij niet kan betalen (huur, eten, luiers, noem maar op). Samen komen jullie er vast wel uit
dus kan ik gewoon het beste die 3 jaar thuis blijven wonen? (of gaan samenwonen maar dan niet op papier) en hoe zit het dan met het kindje aangeven kan ik daar dan ook beter 3 jaar mee wachten tot hij weer uit de ''shit'' is?
Ik weet het niet hoor, maar misschien heeft Postbus 51 een antwoord op je vragen; 0800-8051. Je zou het ook kunnen vragen aan een notaris bijv? Maar nogmaals dat weet ik niet zeker hoor! Ik persoonlijk zou wel willen samenwonen, maar pas NADAT er een samenlevingscontract is opgesteld. Maar dat is voor ieder persoonlijk denk ik. Het lijkt me ook niet leuk om met een kind van 3 niet met je vriend samen te wonen terwijl je wel een goede relatie hebt?
Mijn vader is gerechtsdeurwaarder en heeft een incasso bureau, ik schud dit dus niet uit mijn mouw. Als je in de schuldsanering zit mag er geen beslag worden gelegd. Dianne: ik heb niet gezegd dat er niemand de dupe van wordt maar je hoeft officieel niet mee te betalen aan andermans schuld als je gaat samenwonen. Alleen als je gertrouwd bent in gemeenschap van goederen. dat je er ook de dupe van bent geworden dat is een ander verhaal. Ik zou juist wel laten vastleggen dat jij en jouw kind niet aansprakelijk zijn voor zijn schulden.
ik heb dus net gebeld naar postbus 51(nog bedankt voor het nummer) en MIJN uitkering word dus wel gekort dan kunnen we voor max 80 euro per week leven (over mijn lijk ik ga dus echt niet voor zijn problemen opdraaien hoeveel ik ook van hem hou) en als hij het erkent in die 3 jaar en er gebeurt hem wat erft zij dus wel zijn schulden! maar hij gelooft het gewoonweg niet hij denkt echt dat we het beter krijgen als we samen gaan wonen en hij het kindje erkent maar hoe leg ik hem nou uit dat het echt beter is als we daar nou 3 jaar mee wachten? (zowel samenwonen op papier als dat hij het kindje erkent)
ehm.. HEM met postbus 51 laten bellen? Ik weet het ook niet, meis, jij kent hem het beste. Gewoon uitleggen en zeggen dat het helemaal niet erg is om nog even te wachten..
k zal het proberen haha denk niet dat ie wil bellen hij is egt zooooo eigenwijs haha en anders maar ff om de tafel gaan zitten met zijn moeder en mijne want zijn moeder probeert mij dus om te praten om het wel door hem aan te laten geven en samen te gaan wonen (ja dan is zij er lekker af )
slimme schoonmoeder heb je! Maar goed volhouden aan hoe jij het wilt, de stress van schulden etc kun je er niet bij hebben. Succes! Hoop dat het in orde komt en dat jullie gelukkig zijn!
hoi hoi ja dat klopt daddy zodra je gaat samenwonen en je het een uitkering dan word je hierop gekort. maar dit heeft volgens mij niks te maken met de schulden van je vriend. groetjes sandra
Gekort worden op je uitkering heeft inderdaad niks te maken met de schulden van je vriend. Als twee mensen die allebeide een uitkering hebben gaan samenwonen, worden ze altijd gekort. Da's de reden waarom sommige mensen besluiten om officieel niet samen te wonen. Dit gelt voor twee mensen met uitkeringen die willen gaan trouwen. Als hij bezig is met schuldsamering zal hij uit zijn schuld komen, of zie je dat somber in? Ik zou het kindje waarschijnlijk wel door hem laten erkennen, maar dat ligt aan hoe jullie relatie is.
Ik zou het kind niet door hem laten erkennen. Heel jammer voor hem, maar wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. En wil je met iemand samenwonen die leningen afsluit en die vervolgens niet kan betalen? Sorry, maar dat zou voor mij echt de reden zijn om te zeggen; Toedeloe. Maar goed ik heb dan ook (buiten de hypotheek) een afschuwelijke hekel aan geld lenen. Linda
wat jou verteld is is totale onzin jou kidnje erft geen schulden als zei hier niet voor tekent dat is punt 1 punt 2 moet ze daarvoor 18 zijn je moet je daar geen zorgen over maken mijn vriend zit in de wsnp en bij ons is er een tweeling op komst hij geeft de kindjes aan en gaat zelfs voor ouderlijke macht maar ik en mijn kindjes blijven buiten deze schulden staan tis zoiezo van voor mijn tijd laat je niet alles op de mouw spelden meis
je kan gewoon gaan samen wonen meid zijn schuld heeft niet van jou op toepassing ik val ook buiten de schulden van mijn vriend
Ja, maar dan moet ze heel de erfenis wel afwijzen volgens mij... dus ook een eventueel huis, auto, ... Beter geen risico nemen! Het zijn zíjn schulden, daar mogen jij en je kindje echt niet voor opdraaien! Je zou niet de eerste zijn die zo in ernstige problemen komt
het was niet gepland nee maar om zo,n reden laat ik het ook niet weghalen en we zijn er alletwee hartstikke trots op dan maar ff 3 jaar niet op papier wonen en dat hij het kindje pas na die 3 jaar erkent want wat speeters zegt ik kan beter geen risico nemen want mijn ouders zijn het daar ook nooit mee eens want de 1 zegt dit en de ander dat zelfs bij de mensen die het moeten regelen zeggen allemaal wat anders :S
je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je kindje wel te laten erkennen door je vriend en het ouderlijk gezag pas aan te vragen na de schuldsanering. Hierdoor kan hij geen beslissingen nemen voor het kind, maar staat wel op de geboorte akte dat hij de vader is. Niets meer en niets minder. Mocht er dan iets met hem gebeuren en je kind zou zijn erfgenaam zijn, dan moet jij voor de kleine beslissen of je de erfenis aanneemt. Aangezien er schulden zijn, zie je dan af van de erfenis en is er niks aan de hand. Mocht er iets met jou gebeuren dan staat hij in ieder geval wel bekend als de vader van het kind. speeters zei m.b.t. tot het afwijzen van de erfenis dat je dan ook een huis en auto e.d. moet laten schieten. Aangezien je vriend in de sanering zit ga ik ervanuit dat hij dat geen eigen huis heeft.