zwanger->vriend met schulden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daddys princess, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    ik zou zeker ook niet on-officieel gaan samenwonen.... zowiezo, als de bewindvoerder erachter komt wordt ie zo uit de schuldsanering geknikkerd en kan hij fluiten naar zijn schone lei...

en als jullie beiden uitkeringen hebben, is het wachten op door de mand vallen. dan hebben jullie BEIDEN een fraudeschuld aan jullie broek, en bovendien een geflopte sanering waardoor je niet zomaar een nieuwe mag aanvragen......

mijn advies, lekker bij je ouders wonen, lekker latten en hopen dat je vriend over drie jaar veel heeft geleerd van zijn schulden, heeft geleerd EIGEN verantwoordelijkheid te nemen (en die niet op jouw schouders af te schuiven) zodat jullie met elkaar een goede start kunnen krijgen. Meid, je bent pas 18! dan is het leven al moeilijk zat als je een kindje krijgt!

zorg goed voor jezelf hoor!

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hij kan gewoon het kindje erkennen hoor,en als jullie toch gaan samenwonen laat je een samenlevingscontract opstellen bij de notaris dat heel de inboedel van jou is (kost 300 euro) kunnen ze nooit beslag leggen.

en over die uitkering,als jullie alletwee een uitkering van de abw (soos) hebben dan word er 1 stop gezet en krijg je samen een gezamelijke uitkering.waarvan je elke week leefgeld krijgt en de schuldsanering en je vaste lasten van betaald worden.

3. Niet meer actief

waarom maak je gen afspraak met de mensen van de wsnp (schuldsanering) die weten precies hoe het inelkaar zit en die kunnen jou het juiste antwoord geven.

en laat idd niet vanalles op je mouw spelden want sommige mensen maken het wel heel spannend hoor

4. PBiard

PBiard Actief lid

6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Volgens mij zit het zo: (als ik het goed heb hoor ) Wij gaan waarschijnlijk ook de sanering in)

Als jouw vriend zich niet aan de voorwaarden van de budgettering houdt, dan wordt hij eruit gezet en draait hij alsnog op voor de schulden. Pas als hij overlijdt is er sprake van erfenis en die kan ze weigeren.

Je krijgt een budget gebaseerd op je gezinssamenstelling. Ik weet niet hoe het zit met jouw salaris (als je dat hebt) en de sanering. Doelstelling is dat er zoveel mogelijk wordt ingelost. Je hebt best kans dat bij samenwonen jouw salaris ook wordt meegenomen in de sanering.
    Hebben jullie al navraag gedaan bij zijn bewindvoeder? Of heeft hij deze niet?

Als hij het kind niet erkent dan betekent dat, dat hij wettelijk gezien de vader niet is en jij dus de enige wettelijk vertegenwoordiger van het kind bent en hij wettelijk geen enkele zeggenschap heeft. Is dat wat jullie willen?

Ik zou gewoon even navraag doen bij de gemeente. Zij hebben vast een antwoord voor je.

Succes ermee.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii k las in de pagina hiervoor dat als je een uitkering hebt en je vriend heeft schulden dat je dan wordt gekort als je samen woond

mijn vriend heeft ook schulden
    we hebben allebei een uitkering wnen sinds kort samen maar k wordt echt niet gekort hoor ja alleen een beetje omdat je dan teveel verdient samen maar we merken er weinig van

6. meid laat je informeren door mensen die er vestand van hebben
    bijvoorbeeld de gemeente een advocaat (die hebben meestal wel een gratis spreekuur) gewoon informeren kan geen kwaad
    ik zou zoiezo wel je kind laten erkennen mits jij denkt dat jullie niet bij elkaar zouden blijven dan is het wat anders

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zolang je kind geen 18 is zul jij moeten beslissen of hij/zij de erfenis aan neemt. En die kun je weigeren. Maar dit moet wel zonder dat je eerst inzage krijgt in wat er te erven valt.

Als iemand met een uitkering gaat samenwonen verspeel je je recht op een uitkering en moet je partner voor jou zorgen, als die tenminste loon heeft. Heeft die ook en uitkering dan krijgt men niet ieder apart een eigen uitkering maar krijg je er samen 1.
    Ik zou idd wat al eerder gezegd is gewoon een afspraak maken met een advocaat of met iemand van de schuldsanering.

En als je in de schuldsanering zit wordt er geen beslag gelegd op je spullen. Je weet alleen niet of hij er over 1 jaar nog in zit. En als ze dan komen nemen ze ALLES mee. Zelfs de spulen die in je huis staan die niet van jou zijn maar geleend.
    Ik heb iets soortgelijks eens mee gemaakt toen ik na mijn scheiding tijdelijk bij iemand en kamer huurde. Toen ik "thuis" kwam stond er een deurwaarder aan de deur die beslag kwam leggen op de spullen. Gelukig heb ik wat met hem kunnen regelen toen. Ik vroeg nog wat had je gedaan als ik niet thuis was gekomen? Dan had ik alles mee genomen, ook jou spullen. Die had ik wel terug kunnen krijgen als ik aankoopnota's had met MIJN naam erop.
    Dus besluit je toch te gaan samenwonen, bewaar dan alle nota's goed waar jou naam op staat.

8. Charos

Charos Lid

15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Misschien een botte opmerking, maar beide een uitkering, 1 in de schuldsanering en dan komt er een kindje aan?

Overigens zou ik je vriend het kind wel laten erkennen dat heeft niks met de schulden te maken.

9. MamavanTim

MamavanTim Actief lid

6 mei 2007
    104
    0
    0
    daddys princess heeft al eerder in dit topic aangegeven dat het geen geplande zwangerschap is en dit voor haar geen reden is om het kindje niet te houden ;)

Dat vindt ze een goede beslissing van zichzelf dus misschien is het zinvoller om haar vraag te beantwoorden ipv haar te veroordelen.

Dit bedoel ik niet vervelend hoor, maar de topicopener probeert de juiste oplossing te zoeken omdat het kindje er nu eenmaal gewoon aankomt :D

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je bent niet verplicht om te erven dus dat moet egeen probleem zijn horr, jou meisje mag gewoon weigere of jij als jij haar voogd bent en dan krijgt ze dus niks ook geen schuld. je kunt je kindje gewoon laten erkennen door hem zonder dat daar iets aan vast zit.

ik ben ook zo erg tegen leningen omdat het je alleen maar in de problemen brengt, behalve voor het lenen van een huis heb ik nog nooit een rooie cent schuld ehad of in het rood gestaan, als je geen geld hebt gewoon ook niet uitgeven. mijn vriend had schuld toen ik hem leerde kennen maar dat is nu allemaal afbetaalt gelukkig maar hij mag van mijn echt geen geld lenen voor bijv een droomauto etc als ozu hij dat graag willen

11. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Het probleem is gewoon dat je dan ook niet weet wat je afwijst of aanneemt, dus als het huis, de auto, ... op naam van de vriend staan dan heeft ze daar ook geen recht op... Best toch even gaan overleggen met een jurist!

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dat klopt, dat weet je dan inderdaad niet. Maar ik ga ervan uit als je in de schuldsanering zit je niet heel veel vermogen zult hebben. En als t je partner is dan zul je waarschijnlijk wel weten of er vermogen te erven valt. Van je verre suikeroom weet je het dan niet.

13. kikkie

kikkie Lid

18 dec 2006
    89
    0
    0
    Zolang jullie niet getrouwd zijn, ben jij geen erfgename van hem.
    Als hij het kindje erkent, geldt dit wel voor jullie kindje.

Bij overlijden heb je altijd nog de keus of je de nalatenschap wil aanvaarden of verwerpen.
    Je kan een nalatenschap ook aanvaarden onder het voorrecht van boedelbeschrijving.
    Voor al je vragen met betrekking tot erkenning of erfrecht, kan je bij de notaris terecht. Er liggen op ieder notariskantoor folders over verschillende rechtsgebieden.

Als je toch wil gaan samenwonen, raad ik je aan een samenlevingscontract op te laten stellen. Dit is tegenwoordig niet zo heel duur meer. Bovendien kan je tijdens je bezoek aan de notaris je vragen gelijk voorleggen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Deel Deze Pagina